Gå til innhold

Skal ta teoriprøve snart

mopani

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta teoriprøven nå de nærmeste dagene.. Kanskje allerede imorgen.

Jeg har tatt masse tester på bla teoriprove.no og (mest) teoritentamen.no

Har 1-3 feil hver gang nå.. Føler meg sikker..

Til dere som har tatt teoriprøven, hva bør jeg øve mye på?

Er teoriprøven og de testene du tar på nettet tilnærmet lik, eller er de ganske ulike?

Hvilke emner i boka er det viktig å lese mye om?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg tok teorien for en uke siden, og jeg kan jo si hvordan jeg forberedte meg:

1. Bladde meg igjennom teoriboka to ganger.

2. Øvde regelmessig på prove.no, bare for å holde teorikunnskapene ved like.

3. Kjøpte tilgang til Teoritentamen.no, øvde der store deler av dagen, dagen før jeg skulle ta teorien.

4. Sørget for at jeg besto Teoritentamen 10 ganger før jeg la meg.

5. Sto opp tidlig, drakk 3 kopper kaffe. Tok en dusj, spiste en god frokost, og tok teoritentamen en gang til. Bare for å vekke hjernen litt.

Besto med to feil. :)

Lenke til kommentar

For meg ble det:

Tok prøve på prove.no og fikk 3 feil. (Hadde lest igjennom samme boken 2 ganger fra før til lett sykkel lappen)

Bestemte meg for å prøve og hvis jeg feilet visste jeg litt mer hva jeg gikk til, fikk 9 feil, 2 ukers utsettelse. I løpet av de 2 ukene leste jeg gjennom boken en gang og så dro jeg på ferie en uke. Dagen før jeg tok prøven leste jeg gjennom hele boken på kvelden/natta. Dro ned og fikk 1 feil.

prove.no har annen type spørsmål enn det du får mest av. Den prøven som koster 30kr skal visstnok være mye mye bedre. Les spørsmålene godt og les gjennom boken og legg merke til hva det faktisk står. F.eks: Forbikjøringsforbud-skiltet gjelder for motorvogner med 4 eller flere hjul, altså ikke motorsykler. Spørsmålene du får handler også mye om situasjoner som du kan møte på og hvordan du vil handle der. Også husk å se godt på bildene for det kan være detaljer som endrer svaret ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...