Gå til innhold

Premier League 09/10


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke. Engelsk fotball står mye sterkere i landet enn hva vår nasjonale liga gjør, mye takket være tippekampen på 70-tallet. "Vi" er såkalte premiumkunder som er villige til å betale skjorta for å se favorittlagene våre, noe som er priceless for Tv-selskapene. Det finnes knapt en håndfull hardcore tilhengere med tilhørighet til spanske og italienske klubber i Norge. Giallorossi på dette forumet er vel en god indikator da han er den eneste blodsupporteren som ikke holder med en engelsk klubb. Ellers er det stort sett tenåringer som holder med RM og Barca, som mao ikke har økonomiske muskler til å sette sitt merke på kartet.

 

Det finnes flere registrerte og betalende medlemmer av engelske klubber i norge, enn det finnes reg supportere av norske klubber. Sier litt.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
- Det TV 2 har gjort er å skrive under en avtale, som sier at hvis Medge får finansieringen for Sverige, Danmark og Finland, så betaler TV 2 for de norske rettighetene, sier Canal+' Norden-direktør Jonas Eriksson til Dagbladet.

 

Canal+-direktøren har ikke særlig tro på at Medge får til det

http://www.dagbladet.no/2010/02/16/sport/p...al-tv/10431634/

 

Sjelden jeg har håpet så sterkt at noen skal mislykkes med å skaffe finansiering som i dette tilfellet.

Ganske merkelig at TV2 går så høyt ut og sier at de skal sende, når det i følge C+ direktøren langt fra er noe som er sikkert enda. Ingenting hadde vært bedre om de driter seg ut og har lovet seg bort for tidlig.

Lenke til kommentar
Er en artikkel på DN også, der Canal+ mener det ikke er avgjort.

Vil tro det betyr problemer for TV2 dersom Canal+ forsatt får sende.

Vi snakker Milliard utlegg her.

 

Her er det at Medge må skaffe finasiering i de andre nordiske landene for at TV2 sin garanti om å betale i norge skal få noe å si, og dette er det i følge C+ langt fra sikkert de klarer. Går ikke denne finasieringen i orden må heller ikke TV2 betale noe som helst, og rettighetene til PL i norge står fortsatt åpen for andre aktører.

Lenke til kommentar

Stemmer, litt blunder av meg der. Jeg tolket det som at Canal+ kunne sikre seg rettigheter gjennom nabolandene samtidig som TV2 sendte.

 

Medge hadde/har? jo en plan om å starte egen kanal også, men vet ikke om det er skrinlagt. De utalte jo tidlig at de hadde garanti for prisen på kampene, men forsøkte å øke overskuddet.

Lenke til kommentar

Selvsagt ville NRK vært det beste alternativet. Grunnen til at det ikke diskuteres er at det har vært totalt urealistisk i lange tider nå. TV2 virker som et dårligere alternativ enn Canal+, men personlig er jeg bare veldig lettet over at det ikke ble Viasat. Det hadde virkelig vært en skandale av dimensjoner. Fjørtoft er den mest håpløse programlederen jeg noensinne har sett. Det er ille nok at han skal få holde på i CL. Mannen sliter faktisk med å snakke norsk. I annenhver setning er det enten en feil eller noe han sier som er totalt håpløst.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Ja, jeg siktet til pollen om du ikke så den. Forøvrig helt enig med alt du sier. Har en jeg kjenner i Graz, kommer opprinnelig fra Wien, han påstår at Fjørtoft er rimelig poppis der enda. Forstå det den som kan.

 

Edit: Da pga tiden som spiller, jeg for min del takler ikke fyren.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...