Gå til innhold

Premier League 09/10

Latias

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Det er ikke poenget, poenget er at han er så offensiv at han lager et "tomrom" bak i fosvaret. Det vil jeg ikke si er å styrke noen defensivt. I etablert forsvar er han grei, men det er som sagt ikke poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange P'Mouth kamper så du i fjor da? Begrensningene hans ligger jo helt klart defensivt, han er god offensivt, men han vil på ingen måte styrke Liverpool defensivt. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro det... Du kan like så godt innrømme at du hadde lite peiling på hvor dårlig han var defensivt, rett og slett fordi du ikke har sett nok kamper av han.

Dine konklusjoner om hva jeg har sett og ikke sett får du stå for selv. Jeg vet at det jeg sier har jeg god grunn til å påstå. Hvis du tar deg tid til å lese det jeg skriver så kan du nok innrømme det også. På hvilken måte mener du at Johnson ikke forsterker Liverpool defensivt? Nevn en høyreback i stallen deres som er et bedre alternativ.

Rent defensivt er Carragher et bedre valg, og hvis Agger og Skrtel er tilgjengelige på midstopperplassen bør Carragher vurderes i kamper der man møter kontringsterke lag.

Vel, det var ikke mitt poeng.

Hva var poenget ditt da?

Johnson er et meget godt kjøp og vil føre til at forsvaret blir ennå bedre, kanskje dette gjør at midtbanen ikke trenger å gjøre en like god defensiv jobb som ifjor?

Dette tolker jeg som at du mener forsvaret blir enda bedre defensivt enn med Arbeloa. Du antyder at midtbanen ikke må jobbe like mye defensivt.

Hvor mange Porthsmouth kamper har du sett de siste tre årene? (Du prøver vel å avfeie dette spørsmålet nok en gang)

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Jeps, Carragher er et godt valg hvis man vil spille stillestående i forsvar, jeg gikk bare utifra at han kom til å fortsette å spille midtstopper. Spørsmålet er da hvilken bakre firer som er best for Liverpool å stille med, er det med Carragher som høyreback og de du nevner i midten, eller med Carra i midten og Johnson på høyre? Selv mener jeg at midtstopperduoen Carragher/Agger med Johnson på høyreback er en bedre backrekke enn Liverpool stilte med ifjor. Johnson er bedre enn Arbeloa som forsåvidt hadde en god sesong ifjor men (som ofte er tilfellet med Sky-4-lag-spillere) litt oppskrytt. Godt backspill handler om mer enn å posisjonere seg riktig.

Og når vi er inne på det: Johnson sin posisjonering var vel et tema som ble diskutert heftig for over et år siden, men i hele fjor var det tydelig at han hadde jobbet mye med denne siden av sitt spill, han er klart dyktigere til å posisjonere seg nå enn tidligere. Dette såg vi også mot Spurs der han sjelden var ute av posisjon mot en svært sterk venstreside hos Tottenham. Alikevel klarte han å vise frem sine offensive styrker, dette til trass for at Liverpool slet med å få igang passningsspillet på den sentrale midtbanen slik at han kunne ta sjansen på å bidra fremover. Han er altså en meget god høyreback og kommer til å forsterke Liverpool defensivt. Men det er klart - vi får se hvordan han takler overgangen til en klubb med en annen måte å spille forsvar på. Johnson har også klart bedre fysikk, er mye kjappere enn Arbeloa men samtidig (foreløpig) ikke like disiplinert som sistnevnte. Glen Johnson kommer alikevel uten tvil til å forsterke Liverpool defensivt.

Dette er min mening og jeg har ikke behov for å forsterke den med å forklare hvor mange av kampene til det og det laget jeg har sett, det blir litt kjedelig hvis en diskusjon skal være en konkurranse om hvem som har sett mest fotball. Skal man basere seg på det så kan man konkludere med at Ivar Hoff egner seg godt som manager. Nei, fortsett med å stille konkrete interessante spørsmål Wis, så skal du få svar. ;)

Lenke til kommentar

Når man diskuterer en spillers styrker og svakheter så er det en fordel å ha et grunnlag å bedømme denne spilleren på, dette grunnlaget får man ved å se kamper med nevnte spiller. Sannheten er at Glen Johnson ofte går og går og legger igjen et stort rom bak seg. Tottenham utnyttet ikke dette rommet i nærheten av så mange ganger som de kunne i går da dere stort sett kontret på høyresiden. Når Tottenham ikke kontrer på venstresiden når rommet er der (Se forresten hvor G. Johnson er når Lennon driblet seg opp til Liverpool's 16 meter og skulle slått pasningen i stedet for å gå ego) så vil han virke bedre. De gangene de gjorde det ble det farlig. I etablert forsvar er han grei nok. Johnson mistet for øvrig ballen en god del når han prøvde å dra av spillere også. Du antydet at Liverpool ble styrket defensivt med Glen Johnson fremfor Alvaro Arbeloa. Arbeloa var trygg på høyrebacken defensivt, Glen Johnson er usikker. Hvilket grunnlag har du forresten for å bedømme G. Johnsons styrker og svakheter når det å faktisk se (les: se) spillerene i aksjon ikke er så altfor viktig?

Lenke til kommentar

Jeg har aldrig sagt at det er uviktig å se fotballkamper, jeg sier bare at jeg ikke har behov for å forsvare hvor mange kamper jeg har sett av et visst lag for å kunne bedømme en spiller. Men siden du maser så innmari mye om det og for å legge den diskusjonen død så gir jeg deg et svar denne gangen. Håper alikevel at du unngår å bruke det som argument i fremtiden siden det blir litt som å sammenligne hvem som har sett mest biler, ergo kan mer om biler, eller damer eller... Ja du skjønner sikkert hvor jeg vil hen. Det er mer interessant å diskutere spillere/lag osv, fremfor å diskutere hvem som har størst fotballkunnskap. Fotball er ingen eksakt vitenskap og ingen har fasitsvarene, alt er meninger og ytringer som man kan være uenig eller uenig i. Hvis man ønsker å få frem hva andre mener så er det bedre å be om begrunnelser kontra å stille tvil om fotballinteresse o.l.

Jeg vil anslå at jeg såg ca 10-15 av Portsmouths kamper i forrige sesong, og omtrent det samme fra året før. Sånn, ferdig håper vi legger den død nå?

Tilbake til G.J: Ja, en av hans svakheter er defensiv posisjonering, men det er en naturlig følge av hans spillestil. Samtidig, så er han blitt merkbart mye bedre på dette området, og andre egenskaper han har veier mer enn nok opp for det. En spiller som Arbeloa hadde rett og slett ikke mulighet til å ligge høyt på banen fordi han aldri ville hatt sjanse til å ta igjen en spiller hvis han ble feilposisjonert.

En back som tør (og får lov) til å ligge høyt på banen vil være med og legge press på midtbanen hos motstanderlaget, lagkameratene på den sentrale midtbanen vil da få mer tid til å posisjonere seg riktig, noe som etter min mening er mye viktigere enn en back som befinner seg ute av posisjon av og til.

Før i tiden var det viktig å ha en trygg defensiv back med eksepsjonelle posisjoneringsferdigheter, godt overblikk og god taktisk forståelse. I dag og da spesielt i den hurtige fotballen som spilles i Premier League er det viktigere å ha et høyt press på motstanderen med raske atletiske spillere.

Ang kampen på søndag så er observasjonene dine ikke helt riktige. I mesteparten av første omgang angrep Spurs på venstre side, Lennon var ikke så involvert tidlig i kampen. Modric og Keane prøvde så godt de kunne og klarte til dels komme seg rundt på den kanten. Jeg vil si at det mer skyldtes gode ferdigheter, kombinert med intelligente bevegelser, fra de to sistnevnte enn håpløst forsvarsspill fra Liverpool. 'pool tapte ofte ballen sentralt på midten og det tvang frem en mer defensiv holdning i forsvarsrekka til Liverpool, dette ga Spurs bedre rom på kantene og Johnson (bl.a) fikk kjørt seg skikkelig. Jeg syntes han klarte seg bra mot to av ligaens mest uforutsigbare spillere.

I andre omgang flyttet Liverpool Gerrard ned på banen og plutselig virket det som at enkelte på vår midtbane ikke visste hvor de skulle presse. Dette ga backene fritt spillerom og kampen åpnet seg mye mer, da såg vi også det beste fra Johnson.

Lenke til kommentar
Liverpool vinner nok ikke. Solg beste spiller fra forrige sesong, har heller ikke en så stor stall. De er veldig avhengige av Gerrard og Torres, og hvis en av de blir skadet, så sliter de.

Vi spilte (og vant) mange kamper uten Gerrard sist sessong. Benayoun er en god erstatter. Vi er ikke så grusomt avhengig av han som mange mener. Torres derimot, har vi ingen gode backup løsninger på, desverre. Lucas kommer til å ta store steg i år, det er jeg sikker på.

Aquiliani er også en spennende spiller. Han blir en juvel når han har blitt kvitt ankelproblemet om noen uker. Glen Johnson er også en forsterkning samenlignet med i fjor.

Tror ikke dere skal avskrive Liverpool i år!

Liverpool spilte over evne nesten hele forrige sesong (med unntak av januar da). United og Chelsea spilte rævva store deler av sesongen. Hvis bare et av de to lagene spiller opp mot sitt beste, så vil de nok vinne. Tror ikke United og Chelsea spiller rævva to sesonger på rad, eller at Liverpool spiller over evne to sesonger på rad. :)

Spiller over evne? Det går da ikke ann å spille over egen evne i en hel sessong. Så lenge de spiller den fine fotballen de gjør, så er de jo gode nok til det. Å si at "de spiller over egen evne" blir jo bare usakelig, så lenge du ikke kan begrunne påstanden din.

Dette er slik Liverpool vanligvis spiller. Vil nok si at de spilte over evne, da de bare tapt like mange kamper nå som i hele forrige sesong. Lucas har tatt store steg, ja. Hadde en fin heading i dag. :)

Så klart, lenge igjen, men tror Liverpool er ferdige.

Lenke til kommentar
Så klart, lenge igjen, men tror Liverpool er ferdige.

Selv om de gikk på en skrell i går og ikke spilte bra overhodet heller så blir det bare latterlig å si noe slikt så tidlig.

De ligger 3 poeng bak United, og Chelsea, men de har vel en kamp mindre? Så det blir bare dumt Latias.

Dessuten har de tapt mot Tottenham og Villa, to potensielt gode lag. Hvem tapte United mot nå igjen?

Lenke til kommentar

Like mange kamper spilt. Men man ikke sammenligne United og Liverpool i denne situasjonen. United har ganske mye rutine, og de fleste spillerne i laget har vunnet serien flere ganger. Hvor mange ganger har Liverpool gjort det?

Kan vedde på at Liverpool ikke blir bedre enn nr. 3 i år.

Lenke til kommentar

De har også hatt en forferdelig pre - season der Benitez av en eller annen grunn spiller med tilnærmet reservelag i en god del kampen. Liverpool må nå bruke Premier League - kamper på å spille seg i form. Se på Gerrard og Torres, det er helt tydelig at ingen av dem er i form.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig altfor tidlig å avskrive Liverpool helt, men at de ikke klarer å hamle opp med United og Chelsea har jeg egentlig trodd helt siden de solgte Alonso. En 5. plass på Liverpool vil være altfor godt til å være sant, så det blir nok CL-kvalikk på dem denne sesongen, enten vi United-supportere vil det eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Sesongens første storkamp i dag. Arsenal har startet sterkt, mens United overbeviste mot Wigan (først og fremst i andre omgang). Har trua på mange mål, og at hjemmelaget står for flertallet av målene. Tror nok Arsenal skal få slite uten Cesc. :)

Lenke til kommentar

Var en deilig seier, men må si det er trist at avgjørelsen skal komme etter en personlig feil som det gjorde. En knallbra kamp, og ikke ufortjent seier. Sjangsene var store begge veier, mye spenning og knallmål av Arshavin! En kamp som levde opp til forventningene!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...