Gå til innhold

Premier League 09/10

Latias

Anbefalte innlegg

50 år var overdrevet, men poenget var (som du nevnte) at ingen av de som spiller nå var med på den tiden. :p

Hvem blir toppscorer da? Selv tror jeg nok det blir Torres. PL's beste spiss, og scorer masse mål om han holder seg skadefri.

Mitt tips:

1. Torres

2. Rooney

3. Arshavin

4. Gerrard

5. Lampard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å si at Liverpool overpresterte ifjor samtidig som Chelsea og Utd underpresterte (over en hel sesong) er jo bare tullete og nok ment mest for å terge :)

Tror alikevel at Liverpool skal slite litt mer i år med tanke på at de har mistet en av sine viktigste spillere i Alonso. Aquilani er vel litt av den samme spillertypen, men for det første er han skadet i ganske lang tid og for det andre kommer han nok bruke denne sesongen til å venne seg til tempoet i PL. Dette gjør at suksessoppskriften til 'Pool fra ifjor med å spille Gerrard langt opp på banen nok ikke kan kopieres, da mister Liverpool litt av styrken, men man skal aldri si aldri. Johnson er et meget godt kjøp og vil føre til at forsvaret blir ennå bedre, kanskje dette gjør at midtbanen ikke trenger å gjøre en like god defensiv jobb som ifjor? Akkurat som Utd et lag det blir spennende å se hvordan de har tenkt å spille i år.

Vil si at Chelsea er soleklare favoritter i år. De er forsterket, beholder den samme kjernen som ifjor og konkurrentene har mistet hver sin nøkkelspiller og må antakeligvis spille med et annet system enn ifjor.

Kampen om 4. plassen blir spennende å se. Dette er jo den tradisjonelle plasseringen til Arsenal og supporterene virker å være fornøyde med det. Wenger har uventet lite press på seg til trass for at klubben ikke har vunnet noen trofeer på flere år. Dette er ikke bra for en klubb med ambisjonene som de har. Wenger takket vel nei til Real Madrid pga at han følte at denne generasjonen spillere er et potensiellt nytt gull-lag og at han har en fireårsplan (usikker på når den egentlig begynte) for å lykkes med de. Jeg ble veldig overrasket når de solgte Toure, mens salget av Adebayor var forståelig. Klubben er avhengig av at forsvaret fungerer og at de har en sentral midtbanespiller som evner å holde sammen laget og beskytte forsvaret når resten av laget stormer i angrep. For en nøytral tilskuer er det ofte underholdende å se på Arsenal, føler at denne sesongen kan gå alle veier for de. Alt i fra 1. til 6. er faktisk aktuelt slik jeg ser det.

Så har vi City, blir det nye kjøpelaget en suksess eller blir det bare kaos? Jeg tror desverre på det siste. Laget er helt nytt og ikke mange spillere kjenner hverandre. På papiret er laget nesten godt nok til å vinne PL, men med Hughes ved roret tror jeg stjernegalleriet ikke kommer til å levere før en gang utover i sesongen. Har fansen og styret tålmodighet til det? Tipper Hughes får sparken før jul.

Spurs, Everton og Villa må alltid regnes med i kampen om 4-7 plassen. Villa har mistet et par viktige spillere mens Everton og Spurs har beholdt sine. Spurs er litt forsterket siden ifjor og for første gang på lenge virker laget å være ganske balansert med god backup på alle plasser. Laget mangler en god sentral midtbanespiller til, i tillegg til en venstreving, for å kunne ta opp kampen om 4. plassen.

Fulham er også forsterket siden ifjor og beholder de Hangeland så bør de regnes med også i år.

Årets positive overraskelse er jeg helt sikker på blir Sunderland. De har gjort noen meget gode kjøp. Campbell og Bent er to gode spisser, og sammen med Jones kommer de til å score betraktelig mer enn de gjorde ifjor. At Cattermole gikk til de overrasket meg veldig, en enormt talentfull spiller. Steve Bruce er også en slu manager. Mangler bredde i stallen men unngår de skader så kommer dette laget garantert til å begynne jobben med å fylle Stadium of light igjen. Har gjort alt det riktige som Newcastle burde ha gjort og kan fort ta over skryteretten som den beste nordøstlige klubben.

De klubbene som vil overraske negativt tror jeg er Wigan og Pompey. Wigan er da klubben som har mistet Bruce og ifjor mistet de i tillegg sine to beste spillere så her lukter det nedrykk lang vei. Det samme gjelder Pompey som er strippet for sine beste spillere og en ringrev av en manager.

Tror Burnley blir årets klare bunnlag.

Resten havner et sted midt i mellom. Tror også at mange undervurderer lag som Blackburn, Bolton og Stoke. De er alle lag som spiller klassisk engelsk fotball med fokus på det fysiske. Slike lag er alltid vanskelige å slå.

Årets toppscorer tror jeg blir Anelka eller Arshavin.

Gleder meg som en unge, lykke til alle sammen!

COYS!

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Johnson er et meget godt kjøp og vil føre til at forsvaret blir ennå bedre, kanskje dette gjør at midtbanen ikke trenger å gjøre en like god defensiv jobb som ifjor?

Du har aldri sett Johnson spille, har du?

Kampen om 4. plassen blir spennende å se. Dette er jo den tradisjonelle plasseringen til Arsenal og supporterene virker å være fornøyde med det. Wenger har uventet lite press på seg til trass for at klubben ikke har vunnet noen trofeer på flere år. Dette er ikke bra for en klubb med ambisjonene som de har. Wenger takket vel nei til Real Madrid pga at han følte at denne generasjonen spillere er et potensiellt nytt gull-lag og at han har en fireårsplan (usikker på når den egentlig begynte) for å lykkes med de. Jeg ble veldig overrasket når de solgte Toure, mens salget av Adebayor var forståelig. Klubben er avhengig av at forsvaret fungerer og at de har en sentral midtbanespiller som evner å holde sammen laget og beskytte forsvaret når resten av laget stormer i angrep.

Wenger har mer press på seg enn noen gang, og supporterene er langt fra fornøyd og tilfreds med 4. plass hvert år. Wenger har vel selv uttalt at dette er året da han må bevise at han hadde rett, "Make it or break it" rett og slett.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Hvem vil dere si er Premier Leagues beste keeper? Sitter å diskuterer med en kamerat som mener at VDS er PL's beste, noe jeg er sterkt uenig med. Synes først og fremst Cech er best, med Reina snusende oppe i baken på han. Howard, Schwarzer er også veldig gode med tanke på forsvaret de må leve med.

Lenke til kommentar

Da bør du se han spille igjen hvis du tror han styrker Liverpool defensivt.

@iRoman: Han har vært ganske forhatt den siste sesongen, ja, men jeg er helt sikker på at dette er hans sesong. Han har hatt en pre - season der han har vært på topp. Det eneste han har manglet er fotballforståelsen, og det ser ut som den er på vei til der den skal være. Teknisk sett er han ikke dårligere enn noen annen Premier League spiller. Han hadde alltid gode kamper når han fikk spilletid over flere kamper og sine aller beste når Ronaldo ikke spilte.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Wisbatov og innleggene hans som han ahr kommet med. Nani vil bli god! Han er fortsatt ung, gi ham tid. Aner dere virkelig hvor stor press han har på seg? Og det når han spiller for et av de beste lag i verden. Han blir stor, kanskje blant de største.

Så litt om Arsenal, hvor i h.... får du fra at vi arsenal-supportere er fornøyde?!? MEN! Ikke glem at vi skulle ha tatt gullet to år siden hvis det ikke var for dudu-situasjon. Ifjor var det egentlig ikke så ille, semi i cl and fa. Slutt å rakke arsenal er du snill!

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Da bør du se han spille igjen hvis du tror han styrker Liverpool defensivt.

For en morsom ting å si. En av Englands beste høyrebacker som får utmerkelse etter utmerkelse og lovord fra hele fotballøya går til et lag som ikke akkurat har overflod av høyrebacker. Lurer på hvem som skal se mer av ham egentlig. Neida, du har selvfølgelig rett :D

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...