Coitus Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er det mulig å oppgradere netbook med windows xp til windows 7 hvis man kjøper nå? (slik det fungerer med windows vista). Eller må man vente til etter 22. oktober? Får man i det hele tatt netbook med windows 7? Håper noen som sitter med informasjonen inne kan svare meg på dette! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Moby Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Dette er microsofts offisielle oppgraderingsplan for windows 7 , som tabellen viser kan du ikke oppgradere fra windows xp til windows 7, du må nok kjøre en 'clean install'. Om noen selger netbook med windows xp sammen med billig windows 7 vet jeg ikke. Skal du kjøpe en maskin med windows 7 forhåndsinstallert må du nok vente til oktober. Til sist... microsoft insisterer på at alle netbooks skal selges med win 7 starter edition, det er en kjip versjon selv om den er uten den max 3 programmer samtidig begrensningen(tror jeg) som vista starter edition har. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk for svar! Hva mener du med at win 7 starter edition er en kjip versjon? Mangler den mye funksjonalitet i forhold til vanlig win 7? Er det verdt å vente til oktober med å kjøpe netbook da? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Takk for svar! Hva mener du med at win 7 starter edition er en kjip versjon? Mangler den mye funksjonalitet i forhold til vanlig win 7? Er det verdt å vente til oktober med å kjøpe netbook da? Du får kjøpt netbook i dag med gratis oppradering til win 7... Sjekk Elkjøp bla annet. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har sjekket elkjøp nå, men finner ikke et slikt alternativ. Dette sto på elkjøp sine sider: "Om du kjøper en bærbar eller stasjonær PC hos Elkjøp mellom 26. juni og 31. desember 2009, som har Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business eller Windows Vista Ultimate, vil du kunne oppgradere til Windows 7 når dette blir lansert høsten 2009." Står ingenting om fra xp til windows 7 Lenke til kommentar
Moby Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Takk for svar! Hva mener du med at win 7 starter edition er en kjip versjon? Mangler den mye funksjonalitet i forhold til vanlig win 7? Er det verdt å vente til oktober med å kjøpe netbook da? nei, xp er nok veien å gå for deg... Jeg regner med at windows 7 starter edition har mange av de samme begrensningene som vista starter, på wikipedia står det: Vista Starter has significant limitations, such as allowing a maximum of three applications with a user interface at once, not accepting incoming network connections, a watermark in the corner of the screen, and a physical memory limit of 1 GB. The usable portion of the hard disk has a limit of 250 GB. Starter Edition comes with some locale-specific desktop wallpapers not found in other editions of Vista. Det eneste jeg vet er at win 7 starter kan kjøre mer enn 3 programmer. En mulighet er å kjøpe en netbook (om ca 1,5 månde) med windows 7 og bruke Windows Anytime Upgrade, og så oppgradere til Home Basic. Skal være billigere enn å kjøpe windows Home Basic oem, uansett er det ikke akkurat noen god deal. Av en eller annen grunn vil ikke microsoft at en netbook skal ha alt for mye funksjonalitet, så alle skal selges med starter edition. Det meningen at du sa skal betale for en bedre windows via anytime upgrade hvis man ikke liker starter edition. Lenke til kommentar
Moby Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har sjekket elkjøp nå, men finner ikke et slikt alternativ.Dette sto på elkjøp sine sider: "Om du kjøper en bærbar eller stasjonær PC hos Elkjøp mellom 26. juni og 31. desember 2009, som har Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business eller Windows Vista Ultimate, vil du kunne oppgradere til Windows 7 når dette blir lansert høsten 2009." Står ingenting om fra xp til windows 7 netbooks er nok ikke inkludert i den ordningen der siden de fleste av de kjører xp. Du kan ikke oppgradere fra xp til win 7 så de vil ikke gi deg noen god ordning. De kunne i det minste gitt rabbat på ny win 7 hvis du kjøpte netbook. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Ok! Da er den saken biff! Like greit å gå for en netbook med xp! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå