Gå til innhold

Grov politivold i København avdekkes - er det blitt en norm å slå først under demonstrasjoner?

Anbefalte innlegg

Oppdraget har ikke førsteprioritet, liv og helse har førsteprioritet. Det er blandt annet derfor norsk politi ikke forfølger råkjørere over hastigheter som setter livet på spill.

Liv og helse står på spill før eller senere ved råkjørere. Stopper man dem med en gang og straffer dem hardt, slipper vi de farlige situasjonene som kunne ha oppstått senere. Jeg ser meg helvetes lei av lovbrytere som slipper billig unna her i Norge, og det på tide å iverksette tiltak i politiet som kan gjøre at idiotene blir tatt, en gang for alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdraget har ikke førsteprioritet, liv og helse har førsteprioritet. Det er blandt annet derfor norsk politi ikke forfølger råkjørere over hastigheter som setter livet på spill.

Liv og helse står på spill før eller senere ved råkjørere. Stopper man dem med en gang og straffer dem hardt, slipper vi de farlige situasjonene som kunne ha oppstått senere. Jeg ser meg helvetes lei av lovbrytere som slipper billig unna her i Norge, og det på tide å iverksette tiltak i politiet som kan gjøre at idiotene blir tatt, en gang for alle.

Bare litt sånn apropos: Har du sett på statistikken for lovbrytere som går igjen i Norge og i USA? Samt straffenivået?

Lenke til kommentar
Første-pri er at aksjoner skal skje med minst mulig skader/vold.
Jeg kan ikke se annet enn at politiet gjorde akkurat det her. Hadde de brukt en mindre effektiv metode for å rydde veien ville det kommet til enda mere demonstranter og av erfaringer fra andre demonstrasjoner i området ville de også kunne tatt med seg våpen.

Det var meget viktig å få unna bussen så raskt som mulig før det ble en massakre.

Lenke til kommentar
Bare litt sånn apropos: Har du sett på statistikken for lovbrytere som går igjen i Norge og i USA? Samt straffenivået?

Ja, det har jeg, men det endrer ikke min oppfatning om at straffene i Norge er patetiske og urettferdige. Jeg kjenner jeg blir mer og mer provosert for hver dag som går, når jeg leser om politiet som prioriterer å avlive hunder i stedet for å sende ut innvandrere uten oppholdstilatelse, og øst-europeiske bander som raner folk på Gardermoen.

Det er på tide at noe skjer. Slik situasjonen er nå, er vi et friland der lovbrytere får klem i stedet for straff, og der lykkejegere er hjertelig velkomne, selv om de kun utnytter det norske systemet og driter i landets kultur og lover.

Truer man liv og helse ved å sitte på bakken?

Ja, man truer sitt eget liv og helse siden man risikerer å bli utøvd vold på av politiet. Til pass for en selv, når en hindrer politiet i å passe på befolkningens trygghet og sikkerhet.

Lenke til kommentar

Nei, ikke i dette tilfellet. Hvordan det?

Fordi enkelte benyttet argumenter der det var snakk om at mennesker som truer liv og helse bør pågripes, et sentiment jeg deler, men ikke fant å passe på denne situasjonen. :)

Ja, man truer sitt eget liv og helse siden man risikerer å bli utøvd vold på av politiet. Til pass for en selv, når en hindrer politiet i å passe på befolkningens trygghet og sikkerhet.

Jeg kan tenke meg at det ble benyttet lignende argumenter da politiet i sørstatene banket opp Martin Luther King jr.

Lenke til kommentar
Min konklusjon er at Rotteh ikke er opptatt av rettferdighet, men kun avstraffelse. Og det er ikke det jeg opplever at norges lovverk er bygget på.

Helt feil. Mener du at rettferdighet er at ofre for voldekt, risikerer å møte gjerningsmannen etter noen få år? Mener du at rettferdighet er at sikkerheten til befolkningen av dette landet skal reduseres fordi politiet ikke greier å sende ut innvandrere? Mener du at rettferdighet er at "Per", mannen råkjørte og kom over i motsatt kjørefelt, skal få ett år i fengsel, til tross for at han drepte "Jens" sin kone?

Ja, hvis du mener det er rettferdighet, så skal du gjerne få lov til å ha den oppfatningen, men ikke faen om det er rettferdighet i mine øyne.

Lenke til kommentar
Men hvilken relevanse har det for en behandlingen av demonstranter i København?

Ingen. Jeg svarte på L4s5s kommentar om at jeg kun er for avstraffelse og ikke rettferdighet, en kommentar og mening han fikk etter å ha lest mine sammenligninger som stod i posten før ham.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar
Massakre?
Ja, mener det er minst like sannsynlig som dødelige blåmerker.

Hvordan ser så ditt scenario ut om politiet ikke fikk ryddet veien?

Mitt scenario er å sette opp et perimeter folk ikke kan passere, og å fjerne demonstrantene på samme måte som man normalt gjør det, ved å slite dem løs en om gangen.

Skummelt.

Lenke til kommentar
Min konklusjon er at Rotteh ikke er opptatt av rettferdighet, men kun avstraffelse. Og det er ikke det jeg opplever at norges lovverk er bygget på.

Helt feil. Mener du at rettferdighet er at ofre for voldekt, risikerer å møte gjerningsmannen etter noen få år? Mener du at rettferdighet er at sikkerheten til befolkningen av dette landet skal reduseres fordi politiet ikke greier å sende ut innvandrere? Mener du at rettferdighet er at "Per", mannen råkjørte og kom over i motsatt kjørefelt, skal få ett år i fengsel, til tross for at han drepte "Jens" sin kone?

Ja, hvis du mener det er rettferdighet, så skal du gjerne få lov til å ha den oppfatningen, men ikke faen om det er rettferdighet i mine øyne.

Se på signaturen min. Trykk deg gjerne inn på lenkene. Ser det ut som jeg mener det er rettferdig at noen som helst skal utsettes for voldtekt? Men det jeg lurer på er hva faen det har med denne saken å gjøre-

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjene §1 der påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte.

Ingen innlegg slettes per nå, men ha dette i bakhodet for videre debatt.

:)

Lenke til kommentar
Se på signaturen min. Trykk deg gjerne inn på lenkene. Ser det ut som jeg mener det er rettferdig at noen som helst skal utsettes for voldtekt? Men det jeg lurer på er hva faen det har med denne saken å gjøre-

Som sagt er dette sammenligninger, og det har like lite å gjøre med saken som din oppfatning av Norges lovverk har. Jeg har heller aldri påstått at du synes at det er rettferdig at et menneske utsettes for voldtekt, det jeg dog har stilt spørsmålstegn ved, er om du synes det er rettferdig at voldtektsmannen/kvinnen får en ekstremt lav og patetisk straff med tanke på skaden vedkommende har påført noen. Med dette drar jeg en parallell til hendelsen som har skjedd i København. Jeg mener politiet opptrådde eksemplarisk, og at vi burde benytte like metoder uansett om lovbrytelsen er ulovlige asylsøkere eller voldektsmenn.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

Utrolige holdninger som brettes ut i denne tråden. Enkelte har tydeligvis en grenseløs naiv tro på politiet eller/og et grenseløst behov for å forsvare dem. Jeg må bare si at jeg er sjokkert. Heldigvis er debatteknikken på nivå med moralen, så budskapet blir bare ekkelt.

Lenke til kommentar

Det er jævlig å se på politi som slår andre som ikke gjør noe tilbake. Det hadde vært noe annet om demonstrantene kastet stein, ødela biler, gjorde hærverk etc. Men disse satt på bakken og får fortsatt gjennomgå av køller. Man ser grisene slår hardt etter de som sitter på bakken. Det er ikke pent. Håper dem mister jobben, eller får skikkelig bank senere i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...