Gå til innhold

Kan vibrasjoner fra subwoofer ødelgge en harddisk?

Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke det blir ødelagt, ihvertfall ikke i nær framtid, men du kan jo kjøre SMART-test en gang i blant for å være på den sikre siden.

Når du først har nevnt det så oppdaga jeg at PCen står ganske nærme høyttalerne, så harddiskene i PCen blir vel 30cm unna basselementet på høyttalerne, men alt her fungerer helt topp så langt :p

Lenke til kommentar
Kjører surround jeg, men tror du skal være riktig uheldig for og kalre og ødelegge en disk..

En skal fysisk kunne se at pc kabinettet/laptop hoppe på underlaget, gitt at denne ikke har gummiføtter... men da blir det jo så støyende at det sier jo seg selv at en ville ha stoppet spetakkelet lenge før harddisken tok skade av det :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302
Tror nok ikke det blir ødelagt, ihvertfall ikke i nær framtid, men du kan jo kjøre SMART-test en gang i blant for å være på den sikre siden.

Når du først har nevnt det så oppdaga jeg at PCen står ganske nærme høyttalerne, så harddiskene i PCen blir vel 30cm unna basselementet på høyttalerne, men alt her fungerer helt topp så langt :p

Har sett noe som heter SMART monitoring i BIOSen min, men er usikker på hvordan jeg bruker dette. Kan man bruke et program av noe slag?

Lenke til kommentar
Jeg har tatt en liten 5 min quick test på en laptop (som allerede hadde vært i bakken) Jeg starta litt fil overføringer og fikk litt bevegelse på disken. SÅ stod jeg og rista etter beste evne på den. Den virka fint den! :)

nåda... 2.5" hdd er konstruert for å tåle mere røff behandling enn 3.5" hdd's

Lenke til kommentar
Har sett noe som heter SMART monitoring i BIOSen min, men er usikker på hvordan jeg bruker dette. Kan man bruke et program av noe slag?

SpeedFan har en fane som heter S.M.A.R.T. Du kan trykke deg fram til en ganske detaljert online test. Det er bare å velge harddisken og så trykke "online scan" eller hva det enn nå heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...