Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Montering av Micro og Kaffe Maskin


Anbefalte innlegg

Heisann, holder på å planlegge ett kjøkken alternativ. I den anledning ønsker vi å bygge inn Stekeovn, Micro og Kaffe maskin samt Kjøl og Frys i veggene. Jeg tenkte at det er mulig å benytte Flexit (ventilasjonssystem) til å redusere/ta seg av varmeutviklingen fra produktene.

 

Spørsmål #1: Kan jeg benytte Flexit til dette formålet?

 

Spørsmål #2: Hvor høyt opp fra gulvet bør disse produktene monteres? Er det noen standard høyder som er mest brukt?

Har foreløpig tegnet inn Stekeovn i 91cm høyde fra gulvet. Da er den på benkplatenivå.

Micro og Kaffe er 45cm høye, og de er plassert 115cm over gulvet.

 

Spørsmål #3: Kjøl/Frys, hva bør være hvor? Altså, kjøl eller frys nærmest matlagingsområdet?

Uansett vil døren til Frys/Kjøl åpnes opp og dekke mot arbeidsområde.

 

Har lagt ved 2 stk. bilder til illustrasjon av hvordan jeg ser dette for meg, lettere å komme med tips kansje...

post-96585-1250185412_thumb.jpg

post-96585-1250185423_thumb.jpg

Endret av Yawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#1 Kjøl- og fryseskap trenger vanligvis lufteåpning over skapet på rundt 10-20cm for å bli kvitt varmen, sjekk med leverandør (under og bak er det forberedt for luftsirkulasjon). Jeg ville ikke gjordt meg avhengig av vifter for at kjøl og frys skal virke, du tilfører bare flere komponenter som kan føre til problemer...

 

Stekeovn, micro og kaffemaskin trenger ikke noe lufting så vidt jeg vet, men det kan være noen krav til konstruksjon rundt de, sjekk med leverandør.

 

#2 Det er vil litt smak og behag, men ser greit ut. må tenke over at det skal være greit å betjene.

 

#3 Jeg har plassert kjøleskapet lengst bort siden dette åpnes mye oftere enn frysen. Disse åpnes vanligvis mot hverandre, og det er da lettest å komme til i det som er lengst fra der du jobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...