keand3 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Hei. For to dager siden så så det ut til at mitt gamle Sapphire Radoen HD 2900 kort tok kvelden. Jeg skulle skru på makinen på morgen, og fik da se masse streker på tvers av skjermen på de forskjellige bildene. Oppstarts bilde til vista var deket med masse blåe streker, og det var så å si ikke mulig å se noe av den sorte bakgrunnen. Jeg tok derfor å startet opp på nytt i sikkerhetsmodus og deaktiverte ATI driveren og kortet. Bildet jeg fikk da var i alle fall klart å leslig selv om oppløsningen ikke var av den ønsklige sorten. Jeg prøvde å oppdatere Catalyst driveren både til nyere og eldre version, men får opp samme probleme hver gangm og må inn i sikkerhetsmodus for å deaktivere. Jeg antok da at det var skjermkortet som sang på siste verset. Har da kjøpt XFX Radeon HD 4890 på komplett, som jeg da installerte, fikk så installert driver og vips så var det bra bilde. Men, det er her problemet kommer: Etter er restart så kom det kun opp et bilde på skjermen bestående av rosa og hvite streker som deket hele skjermen. Her står den helt til jeg restarte maskinen. Noen ganger så vil den ikke boote opp, bare står med strøm på. Etter et par forsøk til med å restarte så plutselig fungerer den som om ingenting har skjedd. Har noen vært borti dette før? Jeg er ikke så dreven at jeg ikke kan utelukke hva feilen er. Men ville ikke tro det er skjermkortet da viser seg den fungerer (bare ikke av og til:-) Kan det da være hovedkortet? Jeg har en følelse at det kan være strømmforsyningen til pc'n. Det er anbefalt en PSU på 500W til skjermkortet, og den jeg har er på 600W. Da blir det kanskje litt Watt til alt annet sm skal drives? Min Pc: Intel Core 2 Quad 2,40 GHz 4GB Ram XFX Radeon HD 4890 Vista 64 bits (Sp2) BenQ 22" E2200 Fortron/Source Epsilon 600W Gigabyte GA-P35T-DS3P, P35, Socket-775 Takker for alle hjelp og innspill på forhånd. Ken Endret 14. august 2009 av keand3 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Halloen Vi kan jo ta det letteste først. Dette er et hardware problem og har ingenting med drivere å gjøre. PSUen din er stor nok til det oppsettet ditt, så det du kan gjøre er å sjekke at kabelen fra skjermkortet til skjermen sitter skikkelig i, eventuelt prøve med en annen kabel. Sjekk også at PCIe strømkablene sitter skikkelig. Hvis mulig kan du prøve skjermkortet i en annen PC hvis du har en PC til, hvis ikke prøv hos en kompis for å finne ut om dette er skjermkort eller hovedkort. Virker skjermkortet fint i en annen PC, kan du mistenke hovedkortet. Det kan også være mulig at det er PSUen, men det tviler jeg på ettersom lite strøm/spenning fra en PSU ikke bør forårsake de strekene som du får opp på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå