Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

biltema starthjelper, hvilke volt på laderen

aklla

Anbefalte innlegg

jeg har klart å rote bort laderen, og det står så klart ikke hvor mange volt laderen skal ha.

jeg har haugevis med ladere, så det er ikke noe problem å finne en lader som passer, men hvor mange volt skal den ha?

haster litt da jeg må bruke den i morgen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en 4 A lader, den viser ca 1 A lading når batteriet er fulladet, 3-4 når det er dårlig (ikke utladet, bare "vintermisbrukt", småkjøring med alt påslått).

Tror ikke du får særlig effekt av en som ikke leverer mer enn 1 A max, kjøp deg en billader, koster ikke mange hundrelappene.

Lenke til kommentar
Jeg har en 4 A lader, den viser ca 1 A lading når batteriet er fulladet, 3-4 når det er dårlig (ikke utladet, bare "vintermisbrukt", småkjøring med alt påslått).

Tror ikke du får særlig effekt av en som ikke leverer mer enn 1 A max, kjøp deg en billader, koster ikke mange hundrelappene.

joda, skal kjøre til butikken å kjøpe...

ahh, stemmer det, bilen starter jo ikke, tom for strøm :/

Lenke til kommentar

De batteriene der vil bli ødelagt ganske fort om de lades med en billiglader beregnet for å lade 60-80Ah bilbatterier. De slipper ut væska i cellene og du må isåfall sprøyte inn ny væske for å unngå at de blir ødelagt, da helst svovelsyre. De trenger en lader som klarer å stoppe lading når det skal skje (helst type 3-steg), og det skjer ikke med en slik billiglader til 200kr som bare er en trafo og 2/3/4 dioder.

Lenke til kommentar

En lader med IUU/IUoU karakteristikk koster like mye eller mer en det en ny hjelpestarter koster. Feks en Mascot 2040 3steg lader (12v /4A IUU) koster 990kr.... Det er nesten mer lønnsomt å kjøpe et billig batteri og en lader å ha stående. Når det er sagt så har jeg ladet min egen Gebe Powerstart 900 med en vanlig batterilader og det funker som fjell enda 3år etter jeg kjøpte den, men en må følge med på ampermeteret.

Lenke til kommentar

fant da en løsning på saken i dag :)

ta ut batteriet av bil nr. 2, putt det i bilen med problemer, start og sett batteriet tilbake.

det står forresten til lading med en skkikelig batterilader.

den overlader heller ike batteriet...

regner med at det er helt greit igjen i morgen, da skal jeg lade start-boosteren min med den batteriladeren også...

edit: bil nr. 2 er ikke i kjørbar stand for tiden, må bytte bremser og baklykta er tatt av for reparasjon.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...