aklla Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 jeg har klart å rote bort laderen, og det står så klart ikke hvor mange volt laderen skal ha. jeg har haugevis med ladere, så det er ikke noe problem å finne en lader som passer, men hvor mange volt skal den ha? haster litt da jeg må bruke den i morgen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Som regel så leverer disse "laderene" (det er bare en trafo) 12V og 500mA Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 det glemte jeg å nevne i stad, jeg har ladet den lenge med en 12V 1000mA lader, uten at det har gjort noe som helst med batteriet... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er batteriet for nedtappet så vil det kunne ta dager å lade det opp, hvist det i det hele tatt går. Du kan selfølgelig ta ut batteriet som er i starteren og koble den til en vanlig batterilader (med lav ladestrøm). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) har skrudd opp saken nå, på selve batteriet står det: "Constant coltage charge cycle use 14.5-14.9V Standby use:13.6-13.8" Endret 13. august 2009 av aklla Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Da kan du lade det med en vanlig batterilader, men helst ikke en som er på mer en 4 Ampere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 har desverre ikke vanlig batterilader... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har en 4 A lader, den viser ca 1 A lading når batteriet er fulladet, 3-4 når det er dårlig (ikke utladet, bare "vintermisbrukt", småkjøring med alt påslått). Tror ikke du får særlig effekt av en som ikke leverer mer enn 1 A max, kjøp deg en billader, koster ikke mange hundrelappene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har en 4 A lader, den viser ca 1 A lading når batteriet er fulladet, 3-4 når det er dårlig (ikke utladet, bare "vintermisbrukt", småkjøring med alt påslått). Tror ikke du får særlig effekt av en som ikke leverer mer enn 1 A max, kjøp deg en billader, koster ikke mange hundrelappene. joda, skal kjøre til butikken å kjøpe... ahh, stemmer det, bilen starter jo ikke, tom for strøm :/ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Få svigermor ut av kjøkkene og dytt. Let me guess, du har ikke svigermor heller? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 De batteriene der vil bli ødelagt ganske fort om de lades med en billiglader beregnet for å lade 60-80Ah bilbatterier. De slipper ut væska i cellene og du må isåfall sprøyte inn ny væske for å unngå at de blir ødelagt, da helst svovelsyre. De trenger en lader som klarer å stoppe lading når det skal skje (helst type 3-steg), og det skjer ikke med en slik billiglader til 200kr som bare er en trafo og 2/3/4 dioder. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 En lader med IUU/IUoU karakteristikk koster like mye eller mer en det en ny hjelpestarter koster. Feks en Mascot 2040 3steg lader (12v /4A IUU) koster 990kr.... Det er nesten mer lønnsomt å kjøpe et billig batteri og en lader å ha stående. Når det er sagt så har jeg ladet min egen Gebe Powerstart 900 med en vanlig batterilader og det funker som fjell enda 3år etter jeg kjøpte den, men en må følge med på ampermeteret. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) fant da en løsning på saken i dag ta ut batteriet av bil nr. 2, putt det i bilen med problemer, start og sett batteriet tilbake. det står forresten til lading med en skkikelig batterilader. den overlader heller ike batteriet... regner med at det er helt greit igjen i morgen, da skal jeg lade start-boosteren min med den batteriladeren også... edit: bil nr. 2 er ikke i kjørbar stand for tiden, må bytte bremser og baklykta er tatt av for reparasjon. Endret 14. august 2009 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå