Gå til innhold

Jobbintervju i morgen

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en telefon i dag fra den mest sannsynlig nye sjefen min. Har ikke fått jobben enda, men det ser veldig lovende ut:)

Uansett lurer på et par ting:

-Egentlig er jeg sykemeldt i ei uke pga jeg ikke klarte nattarbeidet i den forrige jobben. Har tenkt å slutte i den jobben så fort jeg har fått meg en ny. Burde jeg si dette på jobbintervjuet hvis man spør? Lurer også på om jeg bør inkludere det her i CVen?

-Bør jeg kun ta med CV eller søknaden også? Ha ba ikke om noe, men tenkte det iallefall er naturlig å ta med en CV.

-Hva slags sko burde en mann bruke? Han jeg skal møte er også mann, men ingen av skoene jeg har nå er desverre helt rene.

Trenger svar på det her helst i løpet av kvelden.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett så bør du være ærlig. Da de mest sannsynelig vil spøre om en referanse person fra din nåværende jobb de kan ringe å høre litt om deg.

CV er et must å ta med, ingen ting skader å ta med søknaden da de kanskje vil spøre deg om noe du har skrevet der ect.

Lenke til kommentar

Du bør kle deg pent, men normalt. Gjerne i noe annet enn joggesko/sneakers, hvis du har det. Du trenger ikke å stille i dress, men still ordentlig kledd. Dette er selvsagt også litt avhengig av hvilken type jobb du skal på intervju til. Du kan fint gå i pene jeans og skjorte. Du bør velge sko som passer til antrekket, slik at det ikke ser falskt ut. Du vet at du har oppsigelsestid i den gamle jobben din? Og at du derfor MÅ opplyse om at du faktisk har jobb som du fortsatt har oppsigelsestid i, når du er på intervju. Da må du være forberedt på å svare på hvorfor du vil slutte i jobben du har.

Det er naturlig å ta med CV og ikke minst attester og vitnemål om du har noe slikt. Ta gjerne med dokumentasjon på eksempelvis førstehjelpskurs og liknende. Du kan fint skrive f.eks følgende i en CV:

"Jeg er en blablabla. For tiden så jobber jeg som grøftegraver hos Grav og Grus A/S."

Men du må som sagt, være forberedt på å forklare hvorfor du vil skifte jobb og ikke minst, hvorfor du vil jobbe hos akkurat de du er på intervju hos.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hva slags klær eller sko du har på deg. Bare gå normalt. JEg har vært på over 100 jobbintervjuer. Jeg snakker av erfaring.

Trenger ikke å ta med cv eller søknad. De pleier å ha kopiert den ut. Ta med jobbattester det er viktig.

Gratulerer med oppsigelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...