Andris6 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei, er en gutt på 19år som kunne tenkt meg å lære å scripte.. Lika ganske godt mafiaspel og sant.. Men det store probleme blir å få ei side som ingen andre har eller ligna på andre.. Men først og fremst vil eg lære meg scripting, veit det tar tid men nokon norske gratis side som hjelpe deg og forstå programrering? -Anders Lenke til kommentar
OIS Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Men først og fremst vil eg lære meg scripting, veit det tar tid men nokon norske gratis side som hjelpe deg og forstå programrering? Her er noen engelske ressurser. Vet ikke om noen norske. PHP Programming - Wikibooks Free PHP Books Tror du får prøve deg på gjestebok, ajax chat, forum, poengsystem før du begynner på et webspill. Endret 14. august 2009 av OIS Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) http://www.w3schools.com super side hvor du lærer det mest basic av web språk, som er et godt ut utgangspunkt og kan brukes som oppslags side i mange tilfeller, noen ting som kan være av din interesse: *HTML *CSS *Javascript (ajax) *SQL *PHP *Mye mye mer. Endret 14. august 2009 av j0achim Lenke til kommentar
PuterDude Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Hvorfor ikke lese HW's grunnleggende PHP og MySQL-guide? Guide Endret 14. august 2009 av PuterDude Lenke til kommentar
Andris6 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Ja var det eg tenkte, vil helst komme igang å få lært meg å programere.. Tar no si stund men da har eg noko å styre med:) Lenke til kommentar
Andris6 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Takk for sidenen Skal prøve så godt eg kan, nokon gratis side uten så forbaska mykje reklame som eg kan teste tinga? -Anders Lenke til kommentar
Andris6 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Nokon som har peiling på Xampp og innstalering? For opp når eg prøva å innstalere at nokon file er karupte! Hjelp? -Anders Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Les HW sin gratis guide til PHP & MySQL. Hvis XAMPP er korrupt så bare last ned på nytt - fungerte for meg(Ca. 3timer siden) Lenke til kommentar
Andris6 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Les HW sin gratis guide til PHP & MySQL. Hvis XAMPP er korrupt så bare last ned på nytt - fungerte for meg(Ca. 3timer siden) Eg har prøvd å laste ned på nytt, funka ikkje fordi. Og har begynt å lese HW sin gratis guide, men vanskelig å forsette når eg ikkje får innstalert XAMPP! Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 prøv WAMP istedefor da? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 WAMP har di funksjonene du trenger, ikke noe fiks-fakserier slik som xampp, helt enkelt grensesnitt med di funksjonene du trenger. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Lær deg basics i html/css, php og mysql (i den rekkefølgen). Derette bygger du opp med javascript/ajax senere. w3schools er best på basics. Denne siden er god etterhvert: http://www.php-mysql-tutorial.com/ Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Sjekk ut lan.vollar.net! Bare trykk inn på php-kurset som ligger på forsiden. Veldig bra og gratis uten reklame! Lærer deg også hvordan man setter opp WAMP og bruke databaser og alt sånn. Men ta ett skritt av gangen. De arrangerer også noen kule LAN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå