Swixcap Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Hei Jeg avsluttet 2. året på videregående skole med 5 i fransk standpunkt, men 2 på fransk skriflig eksamen. Fikk en revurdering, men forble på 2. Av 12 elever som kom opp i fransk skriflig eksamen var karakterene: 6 stryk, 3 toere, én treer, én firer og én femmer - et sjokkerende lavt nivå sett utifra tideligere årskull. Av 10 som klaget fikk 2 medhold. Det har blitt mye diskusjon og forundring rundt hvorfor karakterene ble så lave, så jeg lurer på: - Hvordan er vurderingskriteriene i fransk som b-språk skriflig eksamen? - Ble det forandret ved det nye kunnskapsløftet? - Og viktigst: har andre vgs-elever opplevd uventet lave eksamens relutater på fjorårets (08/09) skriftlig eksamen i fransk? Takk Endret 13. august 2009 av Useless Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Sjekk læreplanen. Red.: Læreplanen for fremmedspråk i videregående skole. http://www.udir.no/grep/Lareplan/?laereplanid=123914 Endret 13. august 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk. Går jeg under Vg2/Vg3 studieforberedende utdanningsprogram (har hatt 5 år med fransk: fra 8. klasse til 2. vgs)? I så fall: Wow... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Om du går studiespesialiserende eller ikke, må du strengt talt svare på selv. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Ja, beklager, jeg går stuiespesialiserende. Spørsmålet er om jeg går under "10. årstrinn/Vg 2 i studieforberedende utdanningsprogram" eller "Vg2/Vg3 studieforberedende utdanningsprogram"? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Du går vel under vg2 skulle jeg tro. Jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du spør om. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Læreplanen for fremmedspråk er delt i to grupper: "Etter 10. årstrinn/Vg 2 i studieforberedende utdanningsprogram" og "Etter Vg2/Vg3 studieforberedende utdanningsprogram". Målene for de to gruppene er meget forskjellige. Jeg gikk nå ut av 2. klasse på videregående, men Vg 2 er med i begge gruppene, så jeg er ikke sikker på hvilke mål som gjelder for meg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Sannsynligvis den siste. Jeg vil anta at 10/vg2 tilsvarer samme faget, mens vg2/vg3 tilsvarer det som kommer etter ungdomsskolen - om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Ok takk. Jeg var redd for at det var den siste. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Forskjellen fra ungdomsskolen til videregående er at det faktisk stilles noen krav til eksamen og tentamen på videregående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå