Deleted__- Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei. Jeg kjøpte i forrige uke en Samsung 37" B6 til 8995 på elkjøp. Dette var en bestillingsvare, og jeg fikk opplyst at det kom til å ta én uke før den var fremme. I går ringte jeg Elkjøp Kundeservice, siden jeg gleder meg sinnsykt, men de hadde ikke fått den inn. "Ring senere" sa de. Ringte også senere på dagen men da hadde de heller ikke fått den inn. Ved tredje forespørsel (idag tidlig) var jeg derfor veldig spent. Da fikk jeg opplyst at varen faktisk ikke var bestilt fra deres hovedlager engang, med andre ord har de ikke engang bestilt Tven fra min Elkjøp selv etter leveringsdatoen. På kvitteringen min står det leveringsdato 12/8. Når jeg snakket med hun (tross alt veldig hyggelige..) damen som fortalte at tven ikke var bestilt, sa hun at jeg muligens kunne få et gavekort på et-par hundre kroner i kompensasjon. Når jeg personlig møtte opp i butikken kunne jeg bli tilbudt en Sharp 37" til samme prisen. Når jeg igjen ringte kundeservice for å komme til en løsning var ikke hun så veldig innstilt på å tilby meg noe i det hele tatt. Det ser med andre ord ut som at min tv blir en uke forsinket, altså dobbel leveringstid ut fra hva jeg ble lovet, uten at de tok kontakt med meg. Orderen ble først fikset opp i når jeg selv purret. Derfor lurer jeg på hva dere mener jeg bør kreve i kompensasjon, eller om jeg bør kreve noe i det hele tatt. Jeg vil nødig fremstå som frekk, vanskelig eller vrang. Jeg var hyggelig og ville bare forhøre meg om mine muligheter både på telefon og når jeg møtte opp personlig. Jeg er bare ute etter å høre hva dere mener er rimelig. Så hva synes du? Skal jeg godta at tven blir en hel uke forsinket? Kunden har jo alltid rett og blablabla.. Jeg jobber selv i servicebransjen og hører jo stadig vekk om folk som får lurt seg unna gebyrer og får frynsegoder fordi leverandør ikke har levert slik som de skal, og opplever det så og si hver dag. Så hva kan jeg nå oppnå når jeg nå plutselig er kunde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Du kan ikke kreve kompensasjon med mindre du har lidt et tap som følge av forsinkelsen, men det ville jo være god kundebehandling om du faktisk fikk det. Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Spør om du kan få med en HDMI kabel, skjermrens eller en bluray\dvd med på kjøpet. Kommer litt ann på hvem du snakker med, men dette må du ta med butikk, og gjerne treff på avdelingsleder brunevarer. Vær høflig, og forklar hvorfor du synes dette er rettferdig. Å be om mange hundre kroner i kompensasjon blir litt feil, og du blir fort stemplet hvis du akter å handle der videre desverre.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det du har KRAV på er vel å få heve kjøpet, men det er vel ikke akkurat det du har lyst til. Men de bør kunne tilby noe i kompensasjon, som kabler eller annet tilbehør. Ville dratt til butikken tidlig på dagen og spurt om å få prate med ansvarlig for butikken eller avdelingen så kan nok denne personen komme med en løsning. De på kundesenteret kan egentlig ikke gi deg noe særlig kompensasjon, dette må skje i butikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 For å kunne heve kjøpet, må forsinkelsen være vesentlig. Vet ikke helt om én ukes forsinkelse på en TV kan kalles vesentlig, men det er jo et vurderingsspørsmål. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Om det er slik at butikken har driti seg ut, og ikke bestillt tven din slik de skulle - at noen har gjort en feil - så burde de jo tilby deg et plaster på såret, uten tvil . Det er iallefall min mening, om jeg hadde vært kunde i en tilsvarende posisjon. Litt usikker her, hadde du vært innom butikken, eller er all kommunikasjon gått via kundesenteret? Uansett, når du henter tven, snakk med de som er der og forklar saken, og se om de kanskje ser på det på nytt der og da. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Jeg har vært innom butikken for å høre hva dem sa. Da sa de at den var bestilt men de kunne ikke spore sjåføren, noe som såklart er forståelig. Så tven har med andre ord blitt bestilt i tidsrommet mellom jeg ringte kundeservice for tredje gang og når jeg møtte opp personlig noen timer senere. Jeg er egentlig en hyggelig og smilende kar, og Elkjøp har ikke brent alle sine broer for min del i alle fall. Jeg vil bare få innspill om hva dere synes er rimelig, altså om dette er noe som hender og jeg bør se mellom fingrene og være hyggelig, eller om det er på sin plass å evt. spørre om et plaster på såret som f.eks hdmi-kabel (som nevnt) eller gavekort. Det jeg reagerer på er såklart at Elkjøp ikke har bestilt varen selv etter leveringsdagen, og at jeg personlig må purre totalt 3 ganger før den blir bestilt, og en fjerde gang før jeg får en bekreftelse på det. Jeg har enda ikke blitt oppringt av Elkjøp, noe som ville vært på sin plass med en gang dem oppdaget forsinkelsen. Jeg ser at flere av dere foreslår at jeg spør om en HDMI-kabel som en slags kompensasjon. Dette er notert og jeg setter pris på deres innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå