Egil.B Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Openbox var meeget nice. Mozilla Firebird med extensions for mousegestures er jo genial Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Irssi for IRC Karamba for å styre XMMS XMMS sier seg selv URL til Karamba... Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 det ligger på http://www.kde-look.org Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 URL til Karamba... Det var treff nummer fire da jeg søkte google for «karamba». http://google.com. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hvordan installerer jeg programmer i mandrake :o kjører mandrake 9.1 nå, men får ikke installert noe. det er ikke bare å dobbeltklikke som i windows Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 komer an på formatet programmet ligger i. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Når det gjelder musikk-spillere synes jeg zinf er en liten og grei sak. I tillegg er rhytmbox en lovende sak, som minner litt om iTunes på mac. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Noen som gidder å forklare hvordan men kjører de forskjellige filene? Kjører Linux uten å vite hvordan jeg installerer noe Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 tar -zxvf *fil* ls cd *mappe som har ca det samme navnet som filen* ./configure make su *passord* make install exit Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Takker Men hvor skal jeg skrive det inn? Sry, men er som sagt n00b til tusen Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Får bare opp denne meldingen: [philip@localhost philip]$ tar -zxvf amsn-0_82.tar.gz.tar tar (barn): amsn-0_82.tar.gz.tar: Cannot open: No such file or directory tar (barn): Error is not recoverable: exiting now tar: Barnet avsluttet med status 2 tar: Utsatt feil-avslutning for tidligere feil [philip@localhost philip]$ ls Desktop/ hardtrance128k.pls msn/ vocaltrance128k.pls Documents/ Linux drivers & programs/ tmp/ [philip@localhost philip]$ cd file:/home/philip/Linux drivers & programs/Amsn 6 [1] 3224 bash: cd: file:/home/philip/Linux: No such file or directory bash: programs/Amsn: No such file or directory [1]+ Exit 1 cd file:/home/philip/Linux drivers [philip@localhost philip]$ ./configure bash: ./configure: No such file or directory [philip@localhost philip]$ make make: *** No targets specified and no makefile found. Stop. [philip@localhost philip]$ su Password: Hva betyr dette? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Du har vel lastet ned amsn fra hjemmesiden til amsn, og hele venstresiden av den siden er preget av en fire-stegs installasjonsveiledning. Så hvorfor spørre her? Uansett, siden du opprinnelig spurte «hvordan installerer man programmer i Mandrake,» er vel det riktigste svaret: bruk urpmi eller rpmdrake. Da går alt automatisk, og man trenger ikke kompilere noe som helst. Se http://www.urpmi.org/en/mini-howto/index.php . Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Får bare opp denne meldingen: [philip@localhost philip]$ tar -zxvf amsn-0_82.tar.gz.tar tar (barn): amsn-0_82.tar.gz.tar: Cannot open: No such file or directory tar (barn): Error is not recoverable: exiting now tar: Barnet avsluttet med status 2 tar: Utsatt feil-avslutning for tidligere feil [philip@localhost philip]$ ls Desktop/ hardtrance128k.pls msn/ vocaltrance128k.pls Documents/ Linux drivers & programs/ tmp/ [philip@localhost philip]$ cd file:/home/philip/Linux drivers & programs/Amsn 6 [1] 3224 bash: cd: file:/home/philip/Linux: No such file or directory bash: programs/Amsn: No such file or directory [1]+ Exit 1 cd file:/home/philip/Linux drivers [philip@localhost philip]$ ./configure bash: ./configure: No such file or directory [philip@localhost philip]$ make make: *** No targets specified and no makefile found. Stop. [philip@localhost philip]$ su Password: Hva betyr dette? Gjør heller tar -zxvf amsn-0_82.tar.gz cd msn ./amsn eller wish amsn amsn er litt spesiell på det området.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 jeg er grønn på linux, men bruker selv kun rpm pakker og får installert det meste problemet er at jeg ikke har noe kontroll på om det blir lagt til snarveier på start-knappen (menyen) eller på skrivebordet. og så må jeg lete etter fila for å starte programmet.. (og eventuelt lage snarvei selv) håper på forbedringer i mandrake 9.2 og 2.6 kjernen etterhvert + full støtte for centrino out of the box (intel sin feil) Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Finnes det rpm fil av amsn? Har sokt, men fant ikke. Lenke til kommentar
chop Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 da har du ikke søkt skikkelig.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg vet ikke hvilken søkemaskin du bruker (kvasir? microsoft?), men mange Linux-brukere foretrekker en tjeneste som heter Google. Den kan nås på http://google.com . Hvis bruker denne tjenesten til å søke etter «amsn rpm», vil du finne RPM-pakker for amsn. Pass på å finne en for din versjon av Mandrake. Et lite kurs i Google-bruk finner du på http://home.sprintmail.com/~debflanagan/google.html . Lykke til. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Finner RPM til 0.81 og lavere, men ikke til 0.82. Når jeg prøver med 0.81 får jeg bare beskjed om konflikt Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 prøv Gaim davel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå