HiSpeed Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hvordan bygger man opp default.asp for å kunne bruke ID isteden for *.asp. Dårlig forklart. Har brukt php med dette oppsettet i index.php men nå ønsker å prøve ASP. <?php if (empty($_GET['id'])) { include ('inc/main.html'); } else switch ($_GET['id']) { case "Side1" : include 'eksempel1.html'; break; case "Side2" : include 'eksempel2.html'; break; default: include ('feilmelding.htm'); break; } ?> Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Riktig. Dårlig forklart. I hvertfall for meg ;-) Spesielt den biten med PHP kode som jeg ikke skjønte noe av, siden jeg ikke bruker PHP til noe som helst. ;-) Bedre om du prøver å forklare hva du egentlig er ute etter, slik av vi kan hjelpe deg på rett vei. Du må også redegjøre for om det er snakk om ASP eller ASP.NET Jeg kan jo gjøre en wild guess og gjette på at $_GET['id'] betyr noe slik som "hent verdien som er oppgitt som parameter i URL" eller noe slikt. Lenke til kommentar
backup Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Bingo, utrolig dårlig forklart ja, men men, hvis php-en forstått riktig, her en rask konvertering av php-en til klassisk asp. IIS 5.0 eller høyere må være aktivert! http://localhost/default.asp?id=side2 <% myId = Request.QueryString("id") if myId = "" then Server.Execute("inc/main.html") else select case myId case "Side1" Server.Execute("eksempel1.html") case "Side2" Server.Execute("eksempel2.html") Case Else Server.Execute("feilmelding.html") end select %> Lenke til kommentar
brgr Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Eller så "pæser" du på med en litt kortere kode for samme jobben. <% Select Case LCase(Request.QueryString("ID")) 'vil bare ha lowercase ID Case "side1" : Server.Execute("eksempel1.html") Case "side2" : Server.Execute("eksempel2.html") Case Else : Server.Execute("inc/main.html") End Select %> Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Eller så sjekker du ut ASP.NET MVC og ser om det er noe for deg. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå