Glenn Østerud Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Hei. Er det normalt at taskmanager i Windows går helt i "frø" når jeg kopierer filer fra en virtuell disk fra et RAID sett til et annet? Den ene disken ligger på RAID1 (2x250Gb SATA), og den andre disken på et RAID5 sett (3x500GB SATA). Begge RAID sett er på samme RAID kontroller, en Dell PERC 1.5 6 kanals SATA RAID kontroller. Kontrolleren er egentlig PCI-X, men står i et vanlig PCI spor. Jeg vet at dette ikke er optimalt, men jeg har ikke noe hovedkort med PCI-X spor. Jeg bruker robocopy for å kopiere fra en virtuell disk til en annen. Write cache på RAID kontrolleren er slått av, dette pga. manglende batteribackup. Ville jeg fått stor gevinst på ytelse dersom jeg slo dette på? Jeg prøver også å legge til en skjermdump fra performance slik VMWare ser det. Endret 13. august 2009 av Glenn Østerud Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 PERC 1.5 ? Det høres fryktelig gammelt ut, og SATA støtte for PERC controllere kom ikke før v4 eller v5 tror jeg. Write chache gir en stor forbedring ja, men er håpløst uten batteri, da det blir bare rot hvis strømmen ryker og den mister cachen. Har aldri prøvd et PCI-X kort i et vanlig PCI spor, det er jo enorme forskjeller i de 2 bussene. Vil tro det hadde vært bedre med et PCIex kort, aner ikke om det er støttet av ESXi, bruker bare komplette servere til ESX. Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 PERC 1.5 ? Det høres fryktelig gammelt ut, og SATA støtte for PERC controllere kom ikke før v4 eller v5 tror jeg. Write chache gir en stor forbedring ja, men er håpløst uten batteri, da det blir bare rot hvis strømmen ryker og den mister cachen. Har aldri prøvd et PCI-X kort i et vanlig PCI spor, det er jo enorme forskjeller i de 2 bussene. Vil tro det hadde vært bedre med et PCIex kort, aner ikke om det er støttet av ESXi, bruker bare komplette servere til ESX. Siden dette er en server som står hjemme, og brukes til lab, har jeg ikke resurser (penger) til å kjøpe en fullverdig boks. Bare en skikkelig RAID kontroller koster fort 3500,- I går slo jeg på write cache, og det ga en god løft på ytelse, men det er som du sier, en sjanse å ta uten UPS.. Tenke, tenke. Glenn Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Et godt tips: Ikke bruk Write Cache uten batteri!! Har vært borti alt for mange som har mistet data på den måten! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Husk at du virtualiserer en disk, mao det kreves en del cpu for å få dette til å gå rundt. Hva med å tenke på noe nas slik at du heller kan linke til storage på en annen server? da slipper du også problemet med 2tb luns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå