Gå til innhold

video redigering på laptop

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt en slik USB adapter til videoredigering. Pinnacle Linx USB plus. Programvare og alt er innlagt. Men jeg har problemer med å få inn video... har prøvd de fleste varianter av kabler. Prøvde å få inn fra VHS videon, gjennom scart utgangen. Men uten hell..

Noen tips?

Har en Toshiba Satellite 1410. 1,8Ghz. XP.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du vil ha er et PCIMCA firewire kort. For å kunne ta inn analoge signaler (som ikke er på et DV kamera), og for å kunne spille ut til noe annet enn firewire, trenger du et dv kamera som støtter analog inn/ut, f.eks. NV-GS5 fra Panasonic. Du får det billig på xd.no

Slike USB videoløsninger gir alltid problemer, og kvaliteten blir sjaber.

johanG.

Lenke til kommentar

men lar det seg gjøre å føre over analoge signaler til laptopen med denne greia jeg har da? Ble fortalt at det skulle gå, og det står da også i manualen. Noen som har prøvd noe slikt og har noen tips om hva jeg trenger å gjøre? Programmet er pinnacle studio 8.4. Får ikke kontakt med videokamera... HJELP! ;)

Hva skal du foresten ha for dette kortet dit? Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper et ohci standardisert kort kan du bruke mye bra programmvare til PC.

Du kan sikkert klare å få det til å fungere med pinnacle løsningen din, men jeg ville kontaktet pinnacle for å få det til å fungere. De vet sikkert best hva som er feil.

johanG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...