Gå til innhold

feilmelding som ikke forsvinner

Anbefalte innlegg

Det har nylig dukket opp en irriterende feilmelding som ikke går vekk. Det står: "Windows - Ingen diskett" exception processing message 0xc0000013 parameters blablabla...

Problemet oppstod da jeg skulle sette inn en usb-penn i minnekortleseren. Nå oppstår det så snart jeg kobler noe til en eller annen USB-port.

Noen som vet hva som er galt? Har googlet litt men ble ikke klokere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen kommer av at systemet har registrert at en enhet bruker en stasjonsbokstav som har blitt fjernet før den ble ferdig. Litt usikker på hvordan du kan løse dette, men du kan forsøke å sette inn den minnepennen du hadde i samme port. Og så bruke "trygg fjerning" før du tar den ut igjen.

Vet ikke om du har brukt funksjonen "trygg fjerning" før. Dette er noe man bør bruke når man skriver eller endrer på innhold på en minnepenn eller lignende. Sikreste måten å fjerne slikt på. Virker som få gjør det men.

Ikonet er i systray og ser slik ut:

zvy16f.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar

At jeg ikke tenkte på det! Ser ut til at det løste problemet. Takk skal du ha. Fra nå av skal jeg alltid stoppe usb-enhetene før jeg kobler fra.

Kanskje er dette årsaken til at jeg som regel får spørsmål om jeg vil "scanne og reparere" diverse usb-lagrings media...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...