Gjest Harley Quinn Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Et bilde fra min første shoot med mennesker. Tatt med canon 400D og medfølgende linse. Endret 13. august 2009 av AnnChristin Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Ikke dumt, men det er et par småting som ødelegger litt for min del. Den nærmeste lolitaen din virker litt uengasjert og utenfor, du skulle fått blikket hennes opp og mer inn i situasjonen. Ellers plager den uskarpe hånden meg litt. Kanskje du kunne økt kontrasten en liten smule også. Men alt i alt; jeg liker bildet og idéen. Lenke til kommentar
znace Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 er veldig uenig i hva skt sier her. da jeg synes at bilde er vakert. fine farger og bra valg av tøy for et slikt bilde. mye spenning i bilde. så klart en liten hond er uklar men prøøv å få et bedere du a:p hehe bra jobba annchristin. til å være ditt første med menesker så gjør du det kjempe bra:) ikke spør hvorfor skrifta mi brått ble fet:p Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Mer smågoth enn lolita, spør du meg Enig med SKT i at bevegelsesuskarpheten blir litt distraherende. Men er ikke sikker på om jeg hadde tenkt over det hvis ikke han hadde sagt noe om det. Tror dog ikke det hadde tatt skade av å gå opp litt i ISO og fått ned lukkertiden litt. Fargene virker på meg litt blasse, men det kan godt bare være skjermen jeg har her. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Mer smågoth enn lolita, spør du meg Gothic lolita takk Takker for kritikken, det med armen irriterer meg selv, og fargene er muligens ikke de sterkeste nei.. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Fargene kan enkelt fikses på i etterbehandlingen. Økte kontrast og fargemetning en liten smule. Si i fra om du vil at jeg skal fjerne det. Endret 13. august 2009 av SKT Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Det virker ikke å være noe som fungerer i dette bildet for min del. Lys, farger, motiv, komposisjon, bakgrunn, skarphet. Jeg vil foreslå å finne deg en bedre plass å ta bildet, reduser bakgrunnen om den ikke gir til temaet, belys det du mener er av interesse og bruk gjerne virkemidler som linjer eller tredeling for å rette oppmerksomhet mot dem. Om du jobber med naturlig lys, vær tålmodig, utsett fotografering til neste dag om det ikke er godt lys eller vær for hva du vil fotografere. Jobb gjerne med et motiv av gangen, og prøv å stille motivene opp sammen etter det. Da får du kanskje et fint sett med bilder. Øyner er også spesielt virkningsfullt ved fotografering av personer, i dette bildet skimter jeg såvidt 1 av 6 potensielle øyner. Gullkorn fra Capa: "If your pictures aren't good enough, you aren't close enough" Endret 13. august 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Skal man tenke øyne har jeg et annet bilde fra samme shoot'en, men det er redigert til de grader da. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Nå blir dette å gi kritikk på et helt annet bilde, men kan nevne kort at personene virker å bli kuttet for høyt på kroppen og det blir for mye luft på toppen. Naturlige kutt er å foretrekke ( skuldre, brystkasse, hofte, knær). Bildet hadde kanskje gjort seg fra større avstand tatt på høykant med litt forgrunn for å skape mer dybde. Sorthvitt hjelper mot den ensformige fargen bakgrunnen gir, men ville lagt det hele til et annet sted det gir ingen god kontekst til bildet. Mengde redigering har ingenting å si, du er ingen fotojournalist. Endret 13. august 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Sorthvitt hjelper mot den ensformige fargen bakgrunnen gir, men ville lagt det hele til et annet sted det gir ingen god kontekst til bildet.Tja, jeg vet ikke helt. Min reaksjon er at det virker litt som en for-gothet versjon av en typisk Jane Austen-picnic i skogen. Men det er mulig det bare er jeg som har litt sære referanser å forholde meg til. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Nå tenker ikke jeg rent kunstkritisk til bildet, men S/H fikk lyse ansikter til å blandt annet stå frem mot en mørkere tonet bakgrunn av gress og skog, som er en fin bruk av S/H når en ikke har tilgang til annen belysning for å skille subjektet fra bakgrunnen. Jeg tar ikke referansen din, så det får være som så Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Faktisk et spennende bildet. Minus etter min mening: -for mye luft til høyre for motivene -ville ha valgt en raskere lukkertid, fryse alle bevegelser -den greinen over motivene bak til høyre forstyrrer litt -jeg ville latt være å fortyrre vannet slik at når blide ble tatt, ville refleksjonen gjenspeile personene i vannet Endret 14. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå