Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Leter etter ny bil, meninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen kommer til å bli brukt til en og annen langtur og en del handleturer.

Tenker på å ha den minst fire år forhåpentligvis.

Kvittet meg med min forrige bil etter 2,5 år pga ulønnsomme reparasjoner.

 

Er kmstanden noe å bli skremt over på disse?

Endret av Ingeniør
Lenke til kommentar
Kjøp heller en Galant enn fransk.

Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold.

Støtter den! :thumbup:

 

Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell.

Lenke til kommentar
Kjøp heller en Galant enn fransk.

Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold.

Støtter den! :thumbup:

 

Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell.

 

Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil.

Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring.

Lenke til kommentar
Kjøp heller en Galant enn fransk.

Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold.

Støtter den! :thumbup:

 

Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell.

 

Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil.

Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring.

 

Ja, jeg snakker også ut ifra egen erfaring. Har sikkert vært fryktelig heldig med min (og alle de andre franskmennene vi har hatt). Hehe :)

Lenke til kommentar

Skal du ha fransk ville ikke jeg vurdert Xantia. Det hydropneumatiske systemet er ikke billig å fikse på om det først går skeis.

Japse er standard svar når det er snakk om lav prisklasse samtidig som man vil ha lave driftskostnader. Mazda, Mitsubishi, Toyota, Honda osvosv.

Det eneste du vil legge merke til er at Honda og Toyota ligger litt høyt i pris, mye pga det gode ryktet. Det vil dog ikke si at de er mer driftsikre enn f.eks en Mazda eller Mitsubishi.

Lenke til kommentar
Kjøp heller en Galant enn fransk.

Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold.

Støtter den! :thumbup:

 

Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell.

 

Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil.

Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring.

 

Du henviser til begge deler, men er åpenbart på jordet. Skal man høre på undersøkelser eller dine erfaringer? Førstnevnte viser nemlig at Xantia kommer vesentlig bedre ut enn Galant hva gjelder feil:

 

http://www.dinside.no/520575/7-aar-andel-u...for-kjorelengde

 

Plass: 47 - Citroën Xantia

Plass: 159 - Mitsubishi Galant

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Kjøp heller en Galant enn fransk.

Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold.

Støtter den! :thumbup:

 

Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell.

 

Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil.

Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring.

 

Du henviser til begge deler, men er åpenbart på jordet. Skal man høre på undersøkelser eller dine erfaringer? Førstnevnte viser nemlig at Xantia kommer vesentlig bedre ut enn Galant hva gjelder feil:

 

http://www.dinside.no/520575/7-aar-andel-u...for-kjorelengde

 

Plass: 47 - Citroën Xantia

Plass: 159 - Mitsubishi Galant

 

Gå for Mitsubishi Carisma da vettu, plass 44 :p

 

post-195907-1250595488_thumb.jpg

Lenke til kommentar

En på jobben min har en mondeo 95-99mod ikke helt sikker, han har hatt utgifter på 50 000 kroner det året han har hatt den, bilen har gått 160 000 og han har kjørt rundt 20 000. Nå er clutchen også ødelagt, men det er vel kanskje mer en slitedel, han har hatt alt fra abs som slår inn ved svak nedbremsing til vinduer som åpner seg av seg selv. Mulig han bare har vært uheldig men jeg hadde styrt unna mondeo ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...