Ingeniør Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Driver og ser etter ny bil, og har noen i siktet. B.la denne: Mitsubishi galant Noen meninger om denne? Evt. denne: ford mondeo Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Sjekk etter rust på begge, men Galanten skal vanligvis ha mindre feil og være mer driftsikker enn Forden. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Av de to ville jeg uten tvil gått for galanten! Hvor mye skal du bruke på bilen? Hva skal den brukes til? Hvor lenge skal du ha den? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Bilen kommer til å bli brukt til en og annen langtur og en del handleturer. Tenker på å ha den minst fire år forhåpentligvis. Kvittet meg med min forrige bil etter 2,5 år pga ulønnsomme reparasjoner. Er kmstanden noe å bli skremt over på disse? Endret 13. august 2009 av Ingeniør Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Du burde ikke legge litt mer i bilen da? Godt mulig at en bil til 20k holder i 4 år, men jeg ville ikke tatt det som et utgangspunkt. 20-30k er jo første ungdoms bil som skal r*vkjøres, det er iallefall sånn jeg tenker. Jeg ville gått opp til 50-100k Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 20-30k er det jeg har for hånden. Prøver å unngå lån. Hva som evt burde gå an om man passerer 50k? Lenke til kommentar
-citroen- Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Uten tvil; Citroën Xantia! Kjøp en med turbodieselmotor. Gode motorer med lavt forbruk og en vanvittig god komfort er hva du får for en billig penge. Xantia HDi Kvalitetsbil med flott design og komfort! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kjøp heller en Galant enn fransk. Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kjøp heller en Galant enn fransk.Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Støtter den! Lenke til kommentar
-citroen- Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Kjøp heller en Galant enn fransk.Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Støtter den! Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Kjøp heller en Galant enn fransk.Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Støtter den! Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell. Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil. Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring. Lenke til kommentar
-citroen- Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Kjøp heller en Galant enn fransk.Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Støtter den! Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell. Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil. Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring. Ja, jeg snakker også ut ifra egen erfaring. Har sikkert vært fryktelig heldig med min (og alle de andre franskmennene vi har hatt). Hehe Lenke til kommentar
Niram Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Samme her, familien vår er full av franske biler (hovedsakelig Peugeot). Har vært minimalt med problemer med de. Skal nevnes at vi er nøye med vedlikeholdet.. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Min mening er at i følge overskriften leter du etter ny bil, men det du leter etter er bruktbil. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Min mening er at i følge overskriften leter du etter ny bil, men det du leter etter er bruktbil. Han leter etter ny bil, ikke nybil ... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Skal du ha fransk ville ikke jeg vurdert Xantia. Det hydropneumatiske systemet er ikke billig å fikse på om det først går skeis. Japse er standard svar når det er snakk om lav prisklasse samtidig som man vil ha lave driftskostnader. Mazda, Mitsubishi, Toyota, Honda osvosv. Det eneste du vil legge merke til er at Honda og Toyota ligger litt høyt i pris, mye pga det gode ryktet. Det vil dog ikke si at de er mer driftsikre enn f.eks en Mazda eller Mitsubishi. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Galant'en er fin den. Men de fra rundt år 2000 er litt tøffere syns jeg; f.eks. denne: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...6_532473757.jpg Kommer selvfølgelig litt ann på hvor mye du er villig til å gi da... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Kjøp heller en Galant enn fransk.Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Støtter den! Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell. Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil. Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring. Du henviser til begge deler, men er åpenbart på jordet. Skal man høre på undersøkelser eller dine erfaringer? Førstnevnte viser nemlig at Xantia kommer vesentlig bedre ut enn Galant hva gjelder feil: http://www.dinside.no/520575/7-aar-andel-u...for-kjorelengde Plass: 47 - Citroën XantiaPlass: 159 - Mitsubishi Galant Endret 17. august 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Kjøp heller en Galant enn fransk.Mer bil for pengene samt at du er garantert billigere vedlikehold. Støtter den! Ikke helt sikker på det du. Fransk er ikke så dårlig som ryktene tilsier. Billig i innkjøp, og utrolig drivstoffgjerrige motorer. Har hatt veldig lite utgifter på min. Ergo mye bil for pengen, både med tanke på bilens stand, utstyr, motor og modell. Hver gang du ser en undersøkelse så er fransk på bunnen når det gjelder feil. Mye drittbiler derfra. Snakker ut fra erfaring. Du henviser til begge deler, men er åpenbart på jordet. Skal man høre på undersøkelser eller dine erfaringer? Førstnevnte viser nemlig at Xantia kommer vesentlig bedre ut enn Galant hva gjelder feil: http://www.dinside.no/520575/7-aar-andel-u...for-kjorelengde Plass: 47 - Citroën XantiaPlass: 159 - Mitsubishi Galant Gå for Mitsubishi Carisma da vettu, plass 44 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 En på jobben min har en mondeo 95-99mod ikke helt sikker, han har hatt utgifter på 50 000 kroner det året han har hatt den, bilen har gått 160 000 og han har kjørt rundt 20 000. Nå er clutchen også ødelagt, men det er vel kanskje mer en slitedel, han har hatt alt fra abs som slår inn ved svak nedbremsing til vinduer som åpner seg av seg selv. Mulig han bare har vært uheldig men jeg hadde styrt unna mondeo ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå