Gå til innhold

Radeon 9700pro CS-Bug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en kjent bug i Catalyst 3.2-driverne, som vil bil rettet i versjon 3.4 som skal være her i løpet av denne uka.

Har samme kort som deg, akkurat nå sliter jeg med at TV-tunerprogrammet kræsjer etter kort tid. ATIMMC har gjort en feil i en bestemt DLL-fil (husker ikke navnet, det begynte på c), ser det ut som. Av og til får jeg også melding om at MMC ikke kan initialisere videosignalene. Skal prøve å fikse dette med en skikkelig rotbløyte av alt som heter ATI i systemet, deretter legge inn Omega-driverne og til slutt oppdaterte versjoner av alle programmene jeg bruker.

Lenke til kommentar

Til deg Krishell

Jeg har fulgt med på noen av innleggene dine en stund nå, og du har nesten ikke gjort noe annet enn å whine og atter whine på ATI-driverne. Jeg sliter jo litt riktignok, men så har jeg jo nettopp gått over fra NVIDIA, så jeg trenger litt tid til å bli vant med driveroppsettet/strukturen. Kan du heller ikke komme med noe konstruktivt?

Forresten, den fila som skapte problemer for meg heter conexc.dll.

Lenke til kommentar
Til deg Krishell

Jeg har fulgt med på noen av innleggene dine en stund nå, og du har nesten ikke gjort noe annet enn å whine og atter whine på ATI-driverne. Jeg sliter jo litt riktignok, men så har jeg jo nettopp gått over fra NVIDIA, så jeg trenger litt tid til å bli vant med driveroppsettet/strukturen. Kan du heller ikke komme med noe konstruktivt?

Forresten, den fila som skapte problemer for meg heter conexc.dll.

Vet jeg syter om ati driver feil men det er for og advare andre. skrev foresten et lengre innlegg til deg her nå om at jeg skulle skrive ned hva feilen var etc neste gang jeg fikk bluescreen. du slapp vente så lenge da den kom opp nå. ATI2DVAG <-- det er driveren som er feil, jeg har prøvd alle driverne på ati sine sider som er til kortett mitt. testa det på 2 forskjellige oppsett og har seff formatert mellom vær gang, de "eldre" advarte meg mot ati før jeg kjøpte det sa at de ikke kan lage drivere, men jeg satt med et gf3ti200 så jeg gjorde som 14issene og en del andre, kjøpte , det som plager meg er vell egentlig alle 14issene på lan som sier ati er bedre en nvidia, tusler bort ser på skjermen spør hvorfor i helvette trær mangler noen blader. vannet har streker i seg når sideman med nvidia skjermkort ikke har det. da holder dem som oftest sjeft. ati kan ikke lage drivere men de har blitt bedre ved tidene har jeg hørt men de er fortsatt ikke gode nok. Er det noen andre her som har det samme problemet med ati2dvag driverne her? vet om 2 andre som sleit med det samme men de satte kortett i fammiliemaskina og kjøpte et povgf4 og venter nå på nv35. Så hvis du EviLEddiE/noen andre har løsning på mitt problem så si i fra, jeg HATER bugs i spill og grafikk feil da jeg er glad i kvalitet men liker spille på lan. derfor jeg ikke har matrox.

edit: de bort i fra skrive feil da jeg har dyseleksi :(

Lenke til kommentar

Krishell: Ja, ytelsen i UT2003 gikk merkbart opp, spesielt med Aniso/AA. Spillet går merkbart mye glattere uten hakking. SoF2 fungerer også mye bedre med Aniso/AA.

Har nettopp reinstallert WinXP, så jeg må først legge inn flere spill før jeg kan komme med flere resultater...

Lenke til kommentar
Krishell: Ja, ytelsen i UT2003 gikk merkbart opp, spesielt med Aniso/AA. Spillet går merkbart mye glattere uten hakking. SoF2 fungerer også mye bedre med Aniso/AA.

Har nettopp reinstallert WinXP, så jeg må først legge inn flere spill før jeg kan komme med flere resultater...

Artig, Da får jeg vell ta noen tester jeg og

Lenke til kommentar

Et lite tips til slutt mot FPS-dropp: Deaktiver Truform både i ATI-kontrollpanelet og i CS (ati_npatch 0, ati_subdiv 2). Dette fikser naturligvis ikke alle tilfellene, men jeg vil påstå at godt over halvparten av alle FPS-dropptilfellene blir fikset med dette.

Fant også ut at AntiAliasing-innstillingene fra kontrollpanelet ikke har noen effekt i OpenGL-modus, kun i Direct3D. Har ikke fått bekreftet om dette er en bug enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...