Espenevo Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Jeg har erstattet et gammelt dusjkabinett med buede glassdører, men konstaterer at det ikke er nok fall i gulvet. Det renner litt vann ut på gulvet, mest mellom flisene på gulvet. En enkel løsning hadde vært å heve dørene litt, og montere en list med samme bue som glassdørene, slik at de får en liten terskel å tette mot. Ideelt en list som er litt bred, kanskje 2cm høy og 3-4 cm bred og lar seg bøye og lime til gulvet. Gummi, plast... noen forslag? Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt noe sånt? Løst: kjøpte 13mm "båtlist" hos Hartveit i Bergen. Endret 13. august 2009 av Espenevo Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei, skal til med samme greiene selv snart, og har et badegulv som ikke akkurat heller så mye mot sluken, kunne du tatt et bilde av hvordan det ble? Lenke til kommentar
Frode2k Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg har erstattet et gammelt dusjkabinett med buede glassdører, men konstaterer at det ikke er nok fall i gulvet. Det renner litt vann ut på gulvet, mest mellom flisene på gulvet. En enkel løsning hadde vært å heve dørene litt, og montere en list med samme bue som glassdørene, slik at de får en liten terskel å tette mot. Ideelt en list som er litt bred, kanskje 2cm høy og 3-4 cm bred og lar seg bøye og lime til gulvet. Gummi, plast... noen forslag? Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt noe sånt? Løst: kjøpte 13mm "båtlist" hos Hartveit i Bergen. Hos rørlegger forretninger får du kjøpt gummi lister som du limer rundt dusj dørene. problemet her er pga sving radiusen på dørene gjør at du må lime dem nokså langt vekke. noe som ikke er særlig pent. og du skal heller ikke stole blindt på membranen under flisene. membran under dusj område og ellers på badet har forskjellige bestemmelser. foreslår du kjøper gummi lister og plasserer dem inni dusjen. sier kanskje seg selv men er i bransjen og har sett mye.... kreativt er vel rette ordet lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå