sanztra Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Har nå vært ute etter et vertikalgrep da jeg ønsker et bedre grep når jeg skal ta bilder med kameraet vertikalt, i tillegg ønsker jeg også å øke batterikapasiteten som jeg i noen tilfeller ønsker er bedre enn i dag. I den forbindelse har jeg kikket litt på batterigrepet MB-D10, men funnet ut at MB-D10 PDK-1 powerkit er marginalt dyrere og er et mye bedre kjøp. Overraskelsen er derfor stor da prisforskjellene på denne pakken kom for dagen Interfoto: 5215,- (link) FotoVideo: 3699,- (link) Fotomagasinet: 2999,- (link) Har selvfølgelig bestilt fra Fotomagasinet, men kan ikke skjønne at det er så store variasjoner på pris, et par hundrelapper ja, men over 2000,- mellom dyreste og billigste blir i overkant. Blir spennende å se om det bare er klistremerker med Nikon på, eller ekte vare når varen kommer... Endret 13. august 2009 av sanztra Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Prisen til Fotomagasiner er jo bare marginalt dyrere enn hva jeg har sett KUN batteriet EN-EL4a og lader solgt for - ergo du får omtrent vertikalgrepet med på kjøpet. Irriterende at disse prisene ikke fantes når jeg kjøpte mitt grep ! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Litt OT, men fungerer MB-D10 uten batteri? Jeg er mest interessert i de ekstra knappene og ikke den ekstra batterikapasiteten. Lenke til kommentar
gargoyle Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 MB-D10 fungerer uten batteri i grepet. Du får all funksjonalitet med de ekstra knappene. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Flott! Jeg har forøvrig også slått til på tilbudet til FotoMagasinet. Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Da er mitt i hus, kom på post i butikk klokken 19:05, 45 minutter senere sto jeg og trippet ved disken... så nå er det pakket opp og EN-EL4a står til lading. PS, veldig følsom utløserknapp på batterigrepet... Ser proff ut nå ja Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Rop ut hvis du kun trenger grepet og ikke batteri og lader... Flott! Jeg har forøvrig også slått til på tilbudet til FotoMagasinet. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Rop ut hvis du kun trenger grepet og ikke batteri og lader... Det er bare å by det, så skal jeg vurdere fortløpende. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Husk nå at en av grunnen til å ha på grepet er balansen, i forhold til litt tyngre objektiver... dropper du å ha batteriet i, så ødelegger du jo dette litt... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Joda, men jeg har ikke noe problem med balansen med f.eks 70-200 f/2,8 VR på noen av kamerahusene nå heller. Får uansett prøvd i morgen når den snille postmannen kommer med pakke på døra. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Grunnet vekt anbefaler jeg på det sterkeste og fjerne EN-EL3e fra kamerahus og kun bruke EN-EL4a i grepet. Så får du opp til 8 bilder/sek alltid også - forøvrig EN-EL4a holder lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå