Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Misfornøyd med Pixmania


Anbefalte innlegg

torsdag, 13. august 2009

 

Jeg kjøpte et videokamera fra Pixmania i juni måned og brukte det første gang under ferien i Hellas. Jeg merket raskt at noe ikke var som det skulle være ved at kameraet ikke fokuserte ved innzooming. Da jeg skulle se på filmen på kameraet oppdaget jeg at lyden fra den innebygde høyttaleren var fra ikke-hørlig til svakt-hørlig.

 

Da jeg kom hjem og skulle se på filmene, kom resten av svakhetene frem. Dette kan du/dere lese om i det notatet jeg sendte Pixmania 3.august – se nest nederst på siden.

 

Jeg gikk inn på Pixmania sin hjemmeside og fulgte anvisningene for reklamasjon. Dette gikk absolutt ikke bra, så etter mange forsøk over flere dager, grep jeg til telefonen og fikk snakke med en elskverdig ung mann som ordnet det hele med returskjema slik at jeg fikk sendt videokameraet med utstyr tilbake til Pixmania. Til tross for at jeg hadde betalt ekstra for en såkalt ”stressfri avtale”, måtte jeg betale frakten til Frankrike (jeg trodde jeg hadde kjøpte kameraet fra en norsk leverandør i Norge).

 

Etter få dager fikk jeg beskjed om at reklamasjonen var godkjent og at pengene ble liggende som kreditnota på min konto hos Pixmania. Dette betød at jeg ikke fikk pengene tilbake, men at jeg nå må kjøpe et nytt produkt fra Pixmania.

 

I en eget epost fikk jeg beskjed om at minnekortleseren som var anbefalt tilleggsutstyr, og som jeg også returnerte siden jeg ikke trengte denne når jeg ikke lenger hadde kameraet, ikke kunne repareres siden det var ”spor av ukorrekt bruk”, og at de derfor ikke kunne akseptere returen. Saken er den at jeg aldri har brukt eller åpnet denne minnekortleseren siden jeg etter få dager under ferien bestemte meg for å returnere kameraet som ikke fungerte.

 

Jeg måtte igjen ty til telefonen og fikk snakke med en elskverdig dame som sa at jeg skulle ha sjekket minnekortleseren da jeg mottok pakken.

 

Konklusjonen min er ganske klar: ”Jeg kommer til å benytte kreditnotaen min, men dette er siste gang jeg kommer til å benytte meg av Pixmania sine tjenester”.

_________________________________________________________________________________

Til: Pixmania

Fra: Terje Rønning

Dato: mandag, 3. august 2009

Jeg har kjøpt et Toshiba videokamera hos dere etter god omtale. Enten er det noe galt med det kameraet jeg kjøpte eller er det noe galt med omtalen. Min erfaring etter seksten dager i Hellas er følgende:

1. Høyttaleren på kameraet er nesten uhørlig.

2. Under avspillingen her hjemme er lydgjengivelsen svært varierende, noen ganger nesten uhørlig.

3. Bildene vises med tre vertikale uklare felter.

4. Under opptak blir bildene uklare så snart jeg begynner å zoome.

5. Under visning blir skikkelsene smalere enn det som er virkelig.

____________________________________________________________________________

Brevet fra Pixmania:

 

Kjære Terje Rønning,

 

Etter ditt ønske om retur bekrefter vi herved å ha mottatt pakken din den 2009-08-06 11:17:33.

 

Etter at vår Etterservice har gått gjennom pakkeinnholdet samt pakkens forfatning kan vi konstatere at årsaken for retur var: Stressfritt Kjøp Avtale.

 

Under finner du all nødvendig informasjon om returen:

 

Produkt returnert Konstatert tilstand til produktet Detaljer om innholdet

 

Minnekortleser All-in-One Kan ikke repareres

Vi er lei for å måtte fortelle deg at byttet ikke kan bli godkjent. Vi har funnet spor av ukorrekt bruk som grunn til den tekniske feilen. Pixmania vil derfor ikke ta ansvar for produktet. Som følge av dette vil produktet bli sendt tilbake til deg innen kort tid.

.

 

Vi håper at du har mottatt all den informasjonen du trenger, og vi er selvsagt tilgjengelige for all eventuell tilleggsinformasjon.

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok ikke den første ;)

 

Å kjøpe et produkt fra Pixmania er nok i utgangspunktet greit sett bort fra leveringstiden, MEN den dagen produktet må repareres så tror jeg sjeldent dette går smertefritt.

 

Har sldri bestilt noe derifra selv, og etter det jeg hører og leser vil det aldri skje heller.

Lenke til kommentar

Ironisk nok er dette samme kjede som Elkjøp og Lefdal. Deres norske hovedkontor har samme adresse som Elkjøp sitt også. Les i denne tråden.

 

Ta saken inn for forbrukerrådet. Siden de har kontor og markedsfører seg til norske forbrukere, gjelder norske regler for dem. Med andre ord må de bevise at det er noe feil med kortleseren hvis den er under 6 mnd. gammel. Du har også krav på å få pengene, ikke godta å bare måtte bruke beløpet hos pixmania.

Lenke til kommentar
Ironisk nok er dette samme kjede som Elkjøp og Lefdal. Deres norske hovedkontor har samme adresse som Elkjøp sitt også. Les i denne tråden.

 

Ta saken inn for forbrukerrådet. Siden de har kontor og markedsfører seg til norske forbrukere, gjelder norske regler for dem. Med andre ord må de bevise at det er noe feil med kortleseren hvis den er under 6 mnd. gammel. Du har også krav på å få pengene, ikke godta å bare måtte bruke beløpet hos pixmania.

 

Det er ikke korrekt.

 

Skal de følge norsk kjøpslov, har forhandler rett på å prøve å reparere varen 2 ganger før du har rett på å få heve kjøpet. Sender du inn et produkt som ikke har feil, er det du som står ansvarlig for fraktkostnadene. Er det en reklamasjon (varen har en produksjonsfeil) skal forhandler sørge for frakt.

Lenke til kommentar
Det er ikke korrekt.

 

Skal de følge norsk kjøpslov, har forhandler rett på å prøve å reparere varen 2 ganger før du har rett på å få heve kjøpet. Sender du inn et produkt som ikke har feil, er det du som står ansvarlig for fraktkostnadene. Er det en reklamasjon (varen har en produksjonsfeil) skal forhandler sørge for frakt.

Her er det, såvidt eg kan tolke det, snakk om et forbrukerkjøp, og da er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, ikke kjøpsloven.

 

Selger har rett til å foreta to avhjelpsforsøk, ikke plikt til. Dersom selger i stede for å reparere eller omlevere varen velger å heve kjøpet så har de muligheten til dette, men det må foregå i hehold til forbrukerkjøpsloven. Noe som ikke er tilfellet her.

 

Eg foreslår også at trådstarter trekker Pixmania inn for forbrukertvistutvalget.

- Frakt i forbindelse med reklamasjon skal dekkes av butikk.

- Kjøpssummen + evnt utlegg og evnt rente skal tilbakebetales kundens bankkonto(ikke tilgodelapp, som her er tilfellet).

- Siden det er innen fristen på 6 måneder så ligger bevisbyrden for feilaktig bruk på butikken/verkstedet sin side, ikke kunden. Såvidt eg forstod var det ikke feil på produktet som gjorde at det ble returnert. Butikken kan da ikke kategorisk avvise returen med det er en feil på varen.

Lenke til kommentar

der mista du meg gitt.. sier du egentlig ikke det samme som jeg sa?

 

har forhandler rett på å prøve å reparere varen 2 ganger før du har rett på å få heve kjøpet.
Selger har rett til å foreta to avhjelpsforsøk, ikke plikt til. Dersom selger i stede for å reparere eller omlevere varen velger å heve kjøpet så har de muligheten til dette, men det må foregå i hehold til forbrukerkjøpsloven. Noe som ikke er tilfellet her.
Lenke til kommentar

Det er egentlig kun første settningen som er ment for deg :)

 

Og så ville eg bare poengtere at selger har rett til å foreta to avhjelpsforsøk, ikke plikt til. Slik eg har forstått det så er trådstarters kjøp allerede hevet, og det er da ikke nødvendig med ytterligere avhjelpsforsøk.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg er også MISFORNØYD med pixmania.

Bestilte en komplett pc Totalt å betale: 13 860,17 NOK inkl. MVA.

Det var en lang ordre som gikk over hode på pixmania,

og delene ble sendt ut en og en, isteden for en komplett forsendelse.

Videre ventet jeg på RAM av type: Kingston PC-minne HyperX 3 x 2 Gb DDR3-2000 PC3-16000 CL9 (KHX2000C9D3T1FK3/6GX)til 1 240,80 NOK .Denne kom ALDRI!!

Jeg tok etter en tid kontakt med kundebehandlingen, og fikk beskjed om at den ikke var på lager. Jeg forventet da pengene refundert for RAMet så jeg kunne bestille fra en annen nettside, og fikk tungvindte løsninger å måtte kontakte min egen bank for noe som heter IBAM og SWIFT nummer. Jeg fikk samlet opplysningen som ble etterspurt og sendte mailen av gårde. Dagen etter kom svar:

Hei M Tore Andre XXXXXX,

Takk for meldingen din.

Du informerer om dine bankdetaljer for å få refundert pengene på ordre CCLXXXXXXX.

Jeg har undersøkt ordren og ser at pakken ble levert til deg med pakkenummer XXXXXNO.

Informasjonen fra posten.no er følgende:

Sendingen er utlevert

03.03.2010 16:27, XXXX XXXX

Siden pakken er levert er det ikke mulig å få refundert pengene på denne ordren.

Jeg står til din rådighet dersom du ønsker ytterligere opplysninger.

Med vennlig hilsen,

Kunderservicen

 

Dette stemte IKKE, så jeg gikk inn på ordren min på pixmania siden hvor det stod null på levering av Kingston minnet. IKKE LEVERT

Det måtte videre 2telefonsamtaler og ytterligere mailing til før jeg fikk svar fra pixmania:

Kjære Tore Andre XXXXX ,

Vi har gleden av å kunne bekrefte at vi nettopp har tilbakebetalt deg 1551 NOK.

Overføringen vil fremkomme på din bankutskrift innen 8 virkedager.

Vennligst vær oppmerksom på i noen tilfeller kan behandlingen ta noe lengre tid,

Vi takker for din tålmodighet.

Vennlig hilsen

 

....TÅLMODIGHET JA!!! Det er ikke noe god kundebehanling, men bra de sier det selv også

Endret av Tore-Andre
Lenke til kommentar
Etter få dager fikk jeg beskjed om at reklamasjonen var godkjent og at pengene ble liggende som kreditnota på min konto hos Pixmania. Dette betød at jeg ikke fikk pengene tilbake, men at jeg nå må kjøpe et nytt produkt fra Pixmania.

Ikke 100% korrekt. Du kan fint be om å få kreditnotaen utbetalt til ditt kontonummer. Det bør du kanskje gjøre? :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt kabinett fra Pixmania, Thermaltake Level 10.

Det har sendedato 12.08.10 og blir levert av Dachser i løpet av 4-7 dager står det.

 

Jeg har innimellom sjekket trackingsystemet til Dachser og i går, etter en uke, så det ut til at de har klart å få dingsen gjennom toll med riktige papirer.

 

Spørsmålet er hvor lang tid dette vil ta etter at pakken forlot Langenhagen og hvilke andre "Hinderungen" som eksisterer? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...