Reggy Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Bilen er en VW Sharan som har den velkjente VAG 1.9 TDI 115 hk, 310 NM motoren. Med tiptronic aut kasse. Vurderer bil og har dilla på at bilen må ha automat. Må ha stor bil, og med automat er bl.a. VW Sharan med tiptr. blant de mest aktuelle. Dog synes jeg nok at 115 hk og 310 NM er i det snaueste laget for god motorisering til automatgear. Så jeg vurderer tuning. Men så er jeg litt skeptisk i forhold til hva aut kassen vil tåle, samt at det ikke er helt etter boka. Kunne tenkte meg noe som er moderat. Så fant jeg denne trimboksen http://dieselkraft.obiq.se/DetailedView.as...duct_type_id=10 Det vil gi 132 hk og 350 NM. Det er også faktisk innenfor den 15 % grensa av slingringsmonn som kan godtas. Og det er kanskje så moderat at aut kassen ikke vil ha noe problemer med økningen. Hva mener dere om denne, og vil jeg merke denne økningen? Endret 13. august 2009 av Reggy Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Du vil trolig merke økningen, men den vil ikke være så stor på en automatgiret bil. Dessuten synes jeg den greia var skummelt billig... Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Du vil trolig merke økningen, men den vil ikke være så stor på en automatgiret bil. Dessuten synes jeg den greia var skummelt billig... Akkurat, takk for svar! Dette gir jo mer HK, men noe mindre NM. http://www.autopower.no/index.php?id=showS...93&cId=1116 Men det er kanskje ikke verd pengene, siden økningen er så liten at det er kanskje bare mikroskopiske muligheter for å kjenne noen forksjell, eller? Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Automatkassen din liker ikke chip. 115hk har i tillegg "gammel" type topp-pakning, og tåler ikek all verdens effekt. Så kort svar, la det være. Skal du uansett, chip bilen fremfor å lure den med boks. Da har du i alle fall en motor med fullstending overvåkning - ikke en motor som tror den er kald og pøser på med diesel selv om oljen er 140 grader... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå