FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei! Jeg er ny her og prøver å finne meg til rette, noe som ikke er helt enkelt for et pelsdyr med begrenset logisk sans. Nå har jeg lett som gal, men finner ingen funksjon som oppgir svar på mine innlegg. Er det slik at man bare må gå inn på tråden og lete? Mulig at dette er feilplassert, men jeg finner ingen andre innlysende plasseringsgrupper... heh. (Nei, jeg kan ikke fordra ferdiglagde smileys.) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Du må nok sjekke trådene du har svart i for å finne ut om noen har kommentert på ditt innlegg ja. Du finner trådene du har vært aktiv i uunder "Mine innlegg" Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 OK. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Heisann og velkommen til forumet. Først vil jeg bare gi et lite tips om kategorier: Du vil nesten aldri opprette en tråd som hører hjemme i OT-baren. Det er desverre veldig, veldig mye som feilpostes i den kategorien som egentlig hører hjemme i en annen mer passende kategori. Dersom du skal til å poste i OT-baren er det verd å ta én kikk til på kategorilisten for sjansen er stor for at det finnes en bedre plass for tråden. Ellers må du som -Zeitgeist- skriver bruke "Mine innlegg" fra fra menyen for å finne tilbake til tråder du har skrevet i hvor du ikke er forfatter. Skal du bare finner tråder du har opprettet trykker du på ditt eget navn i en tråd over avataren din og "Find members topics" eventuelt "Profile options" med samme valg dersom du beveger deg inn i din egen profil ved å trykke på brukernavnet ditt oppe til venstre. Trykker du på "Mine innlegg" og ser at mappeikonet lengst til venstre på hver tråd er gjennomsiktig () betyr det at det ikke er noen nye svar. Er ikonet fast () betyr det at det er uleste poster, og -knappen tar deg til siste post du ikke har lest. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Tusen takk for hjelpen. Kanskje dere burde ha en egen gruppe for "Spørsmål og svar"? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det har vi på en måte. I denne kategorien (Tilbakemeldinger til forumet) ser du øverst en infoboks hvor første punkt er: «Prøv ut vår forumwiki for å finne svar på ditt spørsmål.» http://wiki.diskusjon.no/index.php/Hovedside Øverst på den siden finner du «Ofte stilte spørsmål (FAQ)». Dersom du mener noe mangler i wikien kan du trykke på «diskusjon» øverst på siden og skrive inn det du mener mangler, eventuelt legge inn teksten selv dersom du er en av de med wiki-tilgang. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 OK, men det blir ikke helt det samme som personlige, skreddersydde svar i henhold til spørsmålene. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det har du rett i, men det håper jeg du føler du har fått her i denne tråden. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Ja, absolutt! Men siden du mener at OT ikke er en aktuell gruppe å legge inn spørsmål på, hvor skal jeg da plassere mitt neste? For det kommer garantert flere. Sa hun med et skjevt smil. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg snakker ikke for noen av moderatorene, men etter at du har lest forumwikien og ikke funnet svar på det du lurer på kan man vel kanskje sende et høflig lite spørsmål til en moderator så lenge man ikke gjør det til en vane. Du kan også finne en tråd hvor man bare prater tullball og spørre pent der. Som oftest får man svar fra en av de hyggelige brukerne. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Denne kategorien er nok den mest passende vi har. Men du kan også bare gjenbruke denne tråden dersom spørsmålene er i samme gate. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Jeg snakker ikke for noen av moderatorene, men etter at du har lest forumwikien og ikke funnet svar på det du lurer på kan man vel kanskje sende et høflig lite spørsmål til en moderator så lenge man ikke gjør det til en vane. Du kan også finne en tråd hvor man bare prater tullball og spørre pent der. Som oftest får man svar fra en av de hyggelige brukerne. Ja, jeg får vel prøve å finne en tråd med bare tullball, da. Haha. Denne kategorien er nok den mest passende vi har. Men du kan også bare gjenbruke denne tråden dersom spørsmålene er i samme gate. Ja, fint. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg snakker ikke for noen av moderatorene, men etter at du har lest forumwikien og ikke funnet svar på det du lurer på kan man vel kanskje sende et høflig lite spørsmål til en moderator så lenge man ikke gjør det til en vane. Du kan også finne en tråd hvor man bare prater tullball og spørre pent der. Som oftest får man svar fra en av de hyggelige brukerne. En av hovedoppgavene til moderatorene er å hjelpe og veilede brukerne. Så det er ingenting i veien å sende PM til moderatorer for å spørre om forumrelaterte ting. Men jeg vil ikke anbefale å stikke innom tilfeldige tråder for å spørre om hvilken kategori et spørsmål passer best i, siden det vil være off-topic. Da er det bedre å heller sende PM til en moderator eller administrator. Har man allerede opprettet tråden sin og er usikker på om den er plassert riktig, så kan man rapportere tråden og så vil en moderator eventuelt flytte tråden til riktig kategori. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk til deg, også. Dere er svært hjelpsomme. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Denne kategorien er nok den mest passende vi har. Men du kan også bare gjenbruke denne tråden dersom spørsmålene er i samme gate. Gjenbruker, takk. Jeg fatter ingenting av svarfunksjonen, trass i iherdig lesning. Svar er her, og det er der, og det er sitering i busker og trær. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det er kanskje ikke så rart siden det i alle fall finnes 4 forskjellige måter å svare innlegg på, og hva knappene heter kan varirer mellom hvilket forumskin/utseende du bruker. I standardskinnet Diskusjon.no (du kan velge skin/utseende nederst til venstre) så ser knappen slik ut: Svar-knappene på bunnen av tråden: - Hurtigsvar åpner en helt enkel svarboks uten å sitere andre innlegg. Du kan heller ikke laste opp vedlegg/filer. - Svar nå er det samme som fullstending editor. Du får tilgang til all funksjonalitet til å formatere tekst og utforme innlegget ditt, du kan laste opp vedlegg/filer, og om du har markert at du vil sitere enkelte innlegg i tråden vil de kun dukke opp når du bruker Svar nå. Knappene ved hvert enkelt innlegg: - Denne svar-knappen er en slags hurtigsitat-knapp. Trykker du på denne knappen kan du skrive et svar til kun dette innlegget, med sitat. Skal du sitere og svare på flere innlegg er det derimot anbefalt å bruke disse: - Hvert innlegg har en slik knapp. Når du trykker på den blir den rød: Når den er rød betyr det at innlegget vil bli sitert når du trykker på Svar nå-knappen nederst under tråden. Trykker du en gang til på den røde sitat-knappn så blir den blå igjen, og innlegget vil ikke bli sitert. Merk at du må trykke på for å skrive svar til alle innleggene som har fått rød sitat-knapp. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Det er kanskje ikke så rart siden det i alle fall finnes 4 forskjellige måter å svare innlegg på, og hva knappene heter kan varirer mellom hvilket forumskin/utseende du bruker. I standardskinnet Diskusjon.no (du kan velge skin/utseende nederst til venstre) så ser knappen slik ut: Svar-knappene på bunnen av tråden: - Hurtigsvar åpner en helt enkel svarboks uten å sitere andre innlegg. Du kan heller ikke laste opp vedlegg/filer. - Svar nå er det samme som fullstending editor. Du får tilgang til all funksjonalitet til å formatere tekst og utforme innlegget ditt, du kan laste opp vedlegg/filer, og om du har markert at du vil sitere enkelte innlegg i tråden vil de kun dukke opp når du bruker Svar nå. Knappene ved hvert enkelt innlegg: - Denne svar-knappen er en slags hurtigsitat-knapp. Trykker du på denne knappen kan du skrive et svar til kun dette innlegget, med sitat. Skal du sitere og svare på flere innlegg er det derimot anbefalt å bruke disse: - Hvert innlegg har en slik knapp. Når du trykker på den blir den rød: Når den er rød betyr det at innlegget vil bli sitert når du trykker på Svar nå-knappen nederst under tråden. Trykker du en gang til på den røde sitat-knappn så blir den blå igjen, og innlegget vil ikke bli sitert. Merk at du må trykke på for å skrive svar til alle innleggene som har fått rød sitat-knapp. Ja takk, jeg skal prøve å forstå og etterleve det. Men hvorfor stenger dere en liten livsbetraktning på "Livssyn" med begrunnelse "Reklame"? Skjønner ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Men hvorfor stenger dere en liten livsbetraktning på "Livssyn" med begrunnelse "Reklame"? Skjønner ikke. Kommentaren om reklame kom fra en bruker, ikke fra moderator. Tråden ble stengt fordi den ikke inviterte til diskusjon. Se reglene som moderator linker til. Vi har en egen tråd for slike "livsbetraktninger", den kalles Prekestolen. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg