cregeland Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei Vi ønsker å anskaffe oss et overvåkningskamera som i første omgang vil brukes til streaming mot en Sharepoint side. Lurer i den forbindelse på om noen har noen gode erfaringer å dele når det gjelder valg av kamera. Vi har følgende krav: - IP basert, helst med analog output i tillegg. - Motorisert (Pan, Tilt, Zoom) - Må kunne web styres, typisk adgangskontroll for å styre kamera, public view access uten passord. - Innendørs bruk - skal takmonteres/felles in i takplate, så en dome er nok beste løsningen - Enkelt å streame fra, helst med innebygget video server slik at vi kun trenger å legge inn en embedded video på sharepoint siden. (Vet ikke hva som kreves her, men vet mms:// url kan streames direkte i Internet Explorer, har også hørt om RTSP men er ikke helt kjent med forskjellene). Vi har også Win2k3 server som også kjører Windows Media Server - denne kan brukes ved behov, men hadde som nevnt ovenfor håpet på en selvstendig løsning. - God videokvalitet. HD er å foretrekke, men kan også vurdere andre muligheter så lenge kvaliteten blir bra. Har kikket litt rundt og per nå ser Axis 215 PTZ mest aktuell ut - eneste den mangler er vel HD. Noen som har erfaringer med dette eller andre kamera? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Har igrunnen bare erfaring med Axis i denne kategorien og er godt fornøyd med det. Gode API også. Lenke til kommentar
cregeland Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Ser ut til at det blir Axis ja - vil 215 PTZ/Axis kamera generelt kunne streame direkte til en sharepoint side? Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Vi har 215 og 225D på jobben, vi er veldig fornøyd med dem så langt. Ikke noe særlige problemer med. Du kan streame det ja, det er veldig brukervenlige. Jeg har sottet opp alle våres, så visst du lurer på noe så bare spør. Så kan jeg hjelpe deg sågodt jeg kan. Lenke til kommentar
monalh Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Hei! Satser på å skrive i denne tråden, da jeg ikke har funnet noen andre som passer... Jeg har ett Axis M1031-W IP-kamera, som har mulighet til 2-veis kommunikasjon. Jeg bruker Axis monitoreringssystemet som ligger på kameraet når jeg logger inn på ip-adressen min, men synes dette systemet er tregt, og fungerer ikke over alt. F.eks nettverk på sykehus, etc. Derfor lurer jeg på om noen har tips om gode programmer som tillater overvåkning mot IP-kameraet samt audio-monitorering for bruk på PC. Noen som også går opp mot iPhone, med lyd? Mvh Endret 8. februar 2010 av monalh Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Axis leverer en capture driver (uten lyd) som du kan bruke i sammen med window media encoder/vlc slik at du får en stream du kanskje kan bruke på iphone? Testet akuratt her med vlc og der har du mange muligheter for å streame ut til forskjellige format. http://www.axis.com/techsup/software/captu...river/index.htm Ellers så bruker vi Xprotect Enterprise, samler alle streams til en server hvor du kan sette opptak/arkivering og full kontroll på brukere og hvilke kamera de kan se med klienten. http://www.milestonesys.com/ For windows mobile har axis http://www.axis.com/products/mobile_monitor/index.htm Endret 8. februar 2010 av Eirikgg Lenke til kommentar
Nils76 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg bruker selv et FOSCAM IPkamera, det har innebygget webserver, så jeg tror det bør være mulig å få til det du spør om. Men kan ikke så mye om sharepoint og programmering. Dette er jo et ganske rimelig kamera, men har bra bilde, bred synsvinkel og PTZ-funksjon. Du sier jo ikke noe om prisklasse, men jeg er fornøyd med det her, selvom det ikke er noe HDkamera. Jeg kjøpte kameraet på GDX.no og var veldig fornøyd med de. Kameraet finner du her: http://gdx.no/tradlost-foscam-ip-overvakningskamera-med-nattfunksjon.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå