Gjest Guest_?_* Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Første skoledag begynner å seg. Derfor lurte jeg på om dere har noen tips til hva som er lurt å gjøre første skoledag, og hvordan jeg skal få til det.. jeg skjønner selvfølgelig at det er lurt å være utadvent, og snakke i vei.. men det er ikke så veldig lett synes jeg.. jeg litt sånn skjenert.. har dere noen tips mot det? Har dere ellers noen andre generelle tips til hvordan man bør oppføre seg se første ukene? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hils på folk fortest mulig, men ikke flere enn du klarer å huske navnet på! Et triks for å huske navnet er å repetere deres navn før du sier ditt. Hei ****, mitt navn er **** Prøv å involvere deg, de fleste må ut og finne bøker. Kanksje prøve å få meg deg/bli med noen og kjøpe bøker.. Ellers er det bare å ikke begynne tia med å holde deg borte fra resten Komme deg inn i "gjengen(e)" Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Alle de du ikke kjenner vet ikke om du er sjenert eller ei. Så du får en sjans til å begynne med ny personlighet. Men det er viktig å hoppe i det. Hvis du først viser at du er sjenert så er du tilbake til square one. Da er det like vanskelig å riste det av seg som det ville vært på ungdomskolen. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Husker da jeg begynte på vgs. Ahh, fin tid:) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Kast sjenertheten din over bord. Vanskelig, men verd det. Endret 13. august 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Gjest 3.klasse Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er enig i at du bør være utadvent. Men for all del; ikke vær brautende. Det finnes en gyllen middelvei Og, jeg vet det er teit, men ikke gå rundt å tro at du er verdens største og beste for at du begynner i VG1. Det blir lett oppfattet av VG2 og VG3, og i begynnelsen av skoleåret er VG3 hvertfall rimelig gira på å være eldst, og ikke minst RUSS om ikke så alt for lenge, så det kan slå veldig negativt ut på deg. 18-åringer er egentlig sykt barnslige når det kommer til sånt, og det er dessverre lite å gjøre med det Jeg begynner selv i VG3 nå, og jeg vet selv at mange på mitt trinn lett hadde "tatt" eplekjekke 1.klassinger. Bare en liten warning. Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Vær utadvent. Snakk med folk og vær hyggelig. Bli raskt kjent med sidemennene. Hvis du merker at folk begynner å snakke etter en stund og du blir ekskludert fra samtaler, skyt deg selv inn og vis hvor du hører hjemme. Husk at mange sikkert er like sjenerte som deg. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Begynn med de du nesten kjenner, kompis av en kompis, f.eks. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Vær deg selv, blid og fornøyd og prøv å være utadvent, så går nok alt helt fint Viss det er vgs du skal begynne på; du kommer til å merke en syk overgang, men hold ut. Du har valgt rett. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Første skoledag (VGS) Viss det er vgs du skal begynne på Lenke til kommentar
Orkhanan Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Vær deg selv. Men er du eplekjekk av natur så er det ingenting å gjøre. Da er russelista neste. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Dette er en fresh start. Hvordan folk oppfatter deg på VGS på starten kommer til å overgå evt fæle rykter og sånne ting om deg fra ungdomsskolen. Var du en geek uten venner er det fult mulig å bli populær nå.Også er det viktig å ikke isolere seg fra andre, selv om du får et par venner i starten trenger du ikke droppe å bli venn med andre, i det minste bli kjent med dem. Kom deg på et par fester, selv om du nødvendigvis ikke kjenner personen noe særlig fordi folk er usikre og sånne ting så blir det ikke noe rart med det, og du kommer fort til å bli kjent med hauger av folk! Viktigst av alt, ikke se ned på folk fra "dårligere" steder eller skoler, det ødelegger fort, og ihvertfall ikke snakk mye dritt om andre! Husker en morsom episode (egentlig ganske tragisk, men det skjedde) hvor vi var på "bli kjent tur". Folk satte seg i store og små grupper, også kom "lonerne" på en stein midt i. Det som har skjedd videre er at de små gruppene joinet de store etterhvert, eller isolerte seg. Et fåtall av de på steinen joinet de store gruppene og ble med i det sosiale, mens resten ble kjent med hverandre, sakte men sikkert. Denne dagen satte den sosiale verdien til folk og ikke mye har endret seg på 2 år. Endret 13. august 2009 av Hidephix Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Om du kler deg litt kult kan selvtilliten din stå klart på den første dagen, du må også presse deg litt inn i samtale - om du ikke snakker med folk og er tilbakeholden har det for vane å henge igjen ! Mange kule folk blir du kjent med i dagene og ukene som kommer, så det haster ikke. Ikke tenk på det som en plikt, men ha det artig når du blir kjent med nye mennesker. Sånn var opplevelse i fjor : ) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 dere må ikke misforstå jeg har ikke vært så veldig skjenert på ungdomskolen.. mange venner etc.. detjeg mener med skjenert er at det vanligvis tar litt lenger tid for meg å bli kjent med andre.. HVordan kan jeg åpne en samtale. det eneste jeg kan tenke på er Hei, hviken skole kommer du fra da?" Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg hadde en kompis som var bestemt på å skaffe seg venner, og viktigst av alt, kjæreste når han begynte på VGS. Han prøvde alt for hardt, gikk f. eks. bort til en gruppe med jenter og spurte "unnskyld, har ikke vi gått på barneskole sammen?" og masse teite ting, det var sosialt selvmord. Bare ikke prøv for hardt, er poenget. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hehe, hadde en liten slik hendelse første skoledag på VGS. Ikke noe stort, bare slik at jeg tenker tilbake på det, og ler av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå