Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

null internett adgang etter formatering fra Vista til XP

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp installert XP på pcen nå etter å ha vært grundig lei av Vista. Problemet jeg har nå er at jeg ikke får nett på den. Det står ikke heller hva nettverkskortet heter i enhetsbehandling, det eneste som står der er 1394 net adapter. Hvordan skal jeg klare å laste ned drivern til nettverkskortet dersom jeg ikke vet hva nettverkskortet heter i enhetsbehandlig og ikke har nett adgang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt lite informasjoner du gir oss.

Har du installert hovedkortsdrivere? (sjekk opm du har en CD som fulgte med hovedkort/maskin). Disse inkluderer normalt drivere for nettverkskortet, noe som er nødvendig for å nå nettet.

Er det snakk intergerrt nettverkskort (på hovedkortet). I tilfelle kan du finne drivere hos hovedkortsprodusenten. Tilsvarende også for laptop (se på produsentens hjemmeside).

Lenke til kommentar
Hei, har nettopp installert XP på pcen nå etter å ha vært grundig lei av Vista. Problemet jeg har nå er at jeg ikke får nett på den. Det står ikke heller hva nettverkskortet heter i enhetsbehandling, det eneste som står der er 1394 net adapter. Hvordan skal jeg klare å laste ned drivern til nettverkskortet dersom jeg ikke vet hva nettverkskortet heter i enhetsbehandlig og ikke har nett adgang?

1394 net adapter høres ut som et firewire-kort, altså at windows ikke har funnet nettverkskortet ditt i det hele tatt. er det noen ukjente enheter som dukker opp i enhetsbehandling? @Professionals forslag over ser bra ut, men du må altså finne ut hvaslags nettverkskort du har - i værste fall åpne maskinen. Sitter nettpluggen på et eget kort er det det som er nettverkskortet, hvis ikke sitter du på hovedkortet og da må du finne specen til hovedkortet for å finne hvilket nettkort du har.

edit:leif

Endret av firefox
Lenke til kommentar
1. Lån en pc med nett.

2. Gå på produsentens heime side.

3. Finn ut ditt modell nummer og søk den opp

4. Gå til support siden og last ned driver

5. Brenn ut / legg på minnepen driveren

6. Innstaller på din laptop.

7. Takk meg.

jeg har en acer m5640.

Lastet ned fra sida , med xp som OS. Men det funker ikke allikevel. Får sånne error:S

Jeg har et integrert nettverkskort.

Endret av gattuso
Lenke til kommentar
Litt lite informasjoner du gir oss.

Har du installert hovedkortsdrivere? (sjekk opm du har en CD som fulgte med hovedkort/maskin). Disse inkluderer normalt drivere for nettverkskortet, noe som er nødvendig for å nå nettet.

Er det snakk intergerrt nettverkskort (på hovedkortet). I tilfelle kan du finne drivere hos hovedkortsprodusenten. Tilsvarende også for laptop (se på produsentens hjemmeside).

jeg får ikke gjort noe med driverne på produsentes hjemmes pga av jeg får error.

Jeg har installert SIW og funnet fram til hovedkort, der står det

Manufacturer: Acer

Model : EG31M

Version : R01-A4

North Bridge : Intel P35/G33/G31 Revision A2

South Bridge : Intel 82001GB(ICH7/R) Revision A2

Endret av gattuso
Lenke til kommentar

1394 net adapter høres ut som et firewire-kort, altså at windows ikke har funnet nettverkskortet ditt i det hele tatt. er det noen ukjente enheter som dukker opp i enhetsbehandling? @Professionals forslag over ser bra ut, men du må altså finne ut hvaslags nettverkskort du har - i værste fall åpne maskinen. Sitter nettpluggen på et eget kort er det det som er nettverkskortet, hvis ikke sitter du på hovedkortet og da må du finne specen til hovedkortet for å finne hvilket nettkort du har.

edit:leif

Ja, det er andre ukjente enheter som dukker opp i enhetsbehandling. I other devices, er det 4 store spørsmål tegn.

Audio device on High Definition Audio Bus

Ethernet controller

SM bus controller

Video controller

Lenke til kommentar
jeg får ikke gjort noe med driverne på produsentes hjemmes pga av jeg får error.

Hvilken feilmelding får du?

Og de andre ukjente enheten du får viser at du ikke har installert hovedkortsdriverne. Disse på plass først!

mener du jeg må installere driverne til disse først?

Audio device on High Definition Audio Bus

Ethernet controller

SM bus controller

Video controller

isåfall, så vet jeg ikke hvordan!

Lenke til kommentar

For meg så ser det ut som om Acer ikke tilbyr noen XP-drivere for M5640 ...

Dette er jo noe du burde ha sjekket før du begynte å tukle, men, men ... det er jo også en måte å lære på.

Nå må du prøve å finne ut hva slags chipset som brukes i maskinen (Intel, nvidia,..) og se om du kan finne passende XP-drivere hos chipset-produsenten.

Eventuelt søke på nettet etter andre som har installert XP på en M5640.

Jeg mener, verden er stor ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...