hifgad Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hmm. Jeg skal begynne på vgs til høsten, så lurer jeg på hvordan det blir med stipend. Det er mulig jeg havner på hybel, å da får jeg borteboende stipend? Får jeg borteboende stipend, og "skilte foreldre" stipend? Eller får jeg bare den borteboende stipend greia? Hadde vært greit med borteboende stipeng og skile foreldre greia, samt barnetrygden 8) Noen som har peiling på stipend ? :wink: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Og. Noen som vet hvor langt vekk fra hjemmet man må flytte for å få borteboer stipend, -og hvordan er disse reglene når man er lærling? Sorry for at jeg ikke kan svare på ditt spørsmål og bruker din tråd til å stille mitt spørsmål. Men det blir for dumt å lage en ny tråd om nesten det samme.. Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Går greit det :smile: En kamerat sa at det var bare å bo borte ifra foreldra, eller at du måtte betale egen husleie, leie av hybel ellerno, om dette stemmer kan jeg ikke bekrefte :oops: Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Tror (vet ikke) at en må ha egen inngang, samt kokeplate eller noe for at det skal regnes som å bo BORTE. Mulig reglene har blitt forandret, men syns jeg har hørt noe om det. Bor fortsatt hjemme selv så jeg bør ikke si for mye om ting jeg ikke har greie på Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 trur nokken her hadde tenkt å bu på loftet med mormora si for å få stipend, det gjekk ikkje. Viss foreldra mine har OK intekt, eg bur heime og foreldra mine ikkje er skilte, kan eg få nokke slags stipend da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 DU har egen boadresse samt at du bor slik at du "ikke bor hjemme" så får ca ca 35000 i stipend per år, så er det evnt et eneforsørger støtte foreldrene og får tror jeg. Vil anbefale deg og ta kontakt med rådgiver på skolen der du går og "mase" om dette, da du bør fylle ut søknadskjema allerede nå. pluss at han vet mer om dette :-) håper at dette var til hjelp. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg er lærling nå og bur på hybel....får NULL i stipend fordi jeg er 19år. Det åre man blir 19 får man ikke stipend. Ikke så arti når man får 34kr timen nei Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 DU har egen boadresse samt at du bor slik at du "ikke bor hjemme" så får ca ca 35000 i stipend per år, så er det evnt et eneforsørger støtte foreldrene og får tror jeg. Vil anbefale deg og ta kontakt med rådgiver på skolen der du går og "mase" om dette, da du bør fylle ut søknadskjema allerede nå. pluss at han vet mer om dette :-) håper at dette var til hjelp. Bør , jeg søke etter stipend allerede? det er jo igrunn litt teit, for jeg kan havne på to forskjellige plasser, å da vet jeg ikke om jeg trenger borteboende stipend, før jeg får høre ifra skolene. rådgiveren på skolen sier at hun ikke "vet" noe om det, og om at jeg skal snakke med noen på vgs.. trodde kanskje rådgiverne skulle ha en viss erfaring til nestekommende kull skulle til vgs jeg da :x Lenke til kommentar
neXon Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 til tiligere du søker til tidligere får du svar og stipendet :wink: det tar ofte noen måner å få svar om du venter til di andre sender inn søknaden sin Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg er lærling nå og bur på hybel....får NULL i stipend fordi jeg er 19år. Det åre man blir 19 får man ikke stipend. Ikke så arti når man får 34kr timen nei Trodde du fikk lærlingstipend men du får jo lån uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå