Gå til innhold

Merkelig problem med hjemmenettverk, trådløst.

Anbefalte innlegg

Har et Zyxel Prestige 660HW-T3 levert av Telenor, som er kombinert ADSL-modem og trådløs ruter.

Koblet for noen dager opp laptopen min, alt fungerer som det skal på den, veldig bra tilkoblingsstyrke, ingen problemer med internett osv.

Det merkelige er at den stasjonære datamaskinen min ganske enkelt ikke finner nettverket. Den stasjonære pc'en har et CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g trådløst nettverkskort innstallert, og bruker Windows Vista, akkurat som laptopen. Til nettverkskortet er det koblet en temmelig solid antenne, og når jeg setter laptopen ved siden av den stasjonære får den stasjonære inn mange flere nettverk som befinner seg i nærheten enn laptopen klarer, men selv om de står ved siden av hverandre finner ikke den stasjonære datamaskinen Zyxel-ruteren, selv om laptopen har kjempegodt signal også der.

Har googlet og lest rundt i massevis, men finner ingen svar. Har testet diverse drivere og lignende på den stasjonære uten at det hjalp noenting. Har prøvd å endre diverse egenskaper på nettverkskortet, også det uten hell. Prøvde å skru av sikkerhetsinnstillingene på ruteren (som er 64-bit WEP), det hjalp heller ingenting. Jeg fatter ganske enkelt ikke hva problemet kan være, så håper det er noen der ute som kan hjelpe:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd forskjellige kanaler på routeren? Noen kanaler (12 og 13) er ikke støttet av alle nettverkskort.

Har også opplevd att navnet på nettverket kan lage krøll med enkelte nettverkskort.

Navnbytte funka dårlig, men kanalbytte funka perfekt når jeg til slutt fant ut hvordan.

Tusen tusen tusen takk:D:D:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...