Majjan Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Plutselig oppstod et pussig problem på hjemmenettverket mitt. Jeg kan forsatt surfe på nettet, men hver gang jeg prøver å laste opp noe, f.eks bilder, fungerer det som regel ikke. Veldig små bilder klarer av og til å snike seg gjennom, men store bilder (vi snakker fortsatt ikke mer enn kanskje 50kb) lar det seg ikke gjøre å få opp. (Jeg har testet å laste opp på mange forskjellige steder, blant annet facebook, gmail og imageshack). Når jeg tester linja på speedometeret til itavisen så går det helt fint å laste ned info, men når den prøver å laste opp, da kresjer hele java-testen. Jeg er rimelig overbevist om at feilen må ligge en eller annen plass i routeren min. Jeg har testet 2 pc'er og en mac på nettverket og alle har samme problem. Jeg bruker riktig nok studentnettet til Universitetet i Bergen, men i følge nettverksgruppa er det ingen andre som har meldt om et lignende problem. Feilen oppstod ganske plutselig og jeg kan ikke huske å ha gjort noen endringer på noe. Andre symptomer er at enkelte nettsider er vanskelige å bruke. Har blant annet fått problemer med å logge meg inn på hotmail og også å bruke google.com. Kan også virke som om jeg har problemer med å få tilgang til FTP-servere. Har klart å spore opp et par andre på nettet som har spurt om lignende problemer men ingen tråder som endte i noe svar. Jeg sitter forøvrig med en d-link DI-524 router. Har oppdatert til siste firmware uten at det hjalp og har generelt revet meg i håret lenge over dette. Er det noen som har opplevd lignende eller kanskje har et forslag til hva jeg kan prøve for å fikse det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå