Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvilke hovedkort er ansett for å være mest overklokkingsvennlige? Jeg har nemlig tenkt å anskaffe nytt, ettersom det jeg har nå ikke holder mål til overklokking (Abit SA7). Jeg har: P4 2,4GHz, 533MHz, 512KB, "Northwood" TwinMOS DDR333 (PC2700), CL2.5 (Winbond) [edit]Det må ligge ca. rundt tusenlappen, maks 1200,-.[/edit] Lenke til kommentar
gecho Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Abit BH7. Les testen på overklokking.no fra den 14. 4. 2003. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Det som er litt synd med dette kortet er at det ikke støtter AGP 8x... Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Det virker som om Intel ikke har noen chipset som støtter AGP 8x...litt rart. Men SiS støtter det. Hva menes om SiS-chipset og overklokking? edit: Har sjekka litt, og Asus P4SDX (SiS 655) virker jo bra, og overklokkingsvennlig. Det høres vel greit ut? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 agp 8x er jo bare av rent teoretisk interesse, da ingen kort i dag klarer å utnytte potensialet dette gir... Ingen spill heller.. har heller ingen ytelses forbedring i forhold til agp4x. ( i praksis) Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Det som er litt synd med dette kortet er at det ikke støtter AGP 8x... Vel, så hadde det kanskje vært litt kult om det sto 8X AGP istedenfor 4X AGP, men dette er uvesentlig og vil være det i en god stund. Før du virkelig har behov for 8X AGP så har du nok byttet ut hovedkortet ditt. BH7 er et veldig bra kort og det er BILLIG! Har det selv og jeg annbefaler det på det sterkeste. Det er ikke for ingen grunn at det kalles "Built for overclockers by overclockers" Lenke til kommentar
drbass Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Du kan jo evt kjøpe et Abit ic7 eller ic7-g ? Dette er regnet som et sinnsykt bra overklokkningskort. Det har også agp 8x og dual channel ram. For all del ikke kjøp Asus hk når du skal overklokke Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 OK, da går jeg for Abit BH-7! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå