Gå til innhold

Utrolig treg gmail!

olagutt2

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny Packard Bell easynote laptop hvor Norton var installert.

Det gikk ikke lang tid før min gmail ble utrolig treg; bokstavene bruker 2-5 sekunder for å legge seg på plass, nesten umulig å fjerne ord og setninger osv.

Noen mener dette kan skyldes Norton, og at noe bør justeres der for å få gmail opp i vanlig fart igjen.

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres relativt usansynlig ut, men du kan jo alltids bare disable Norton modulene og teste om det løser problemet. Det er jo alltids en sjanse for at Norton reagerer på et av de mange scriptene som kjører når du bruker google.

Personlig ville jeg først testet med en annen nettleser og sett hvordan det gikk. Det høres mest ut som det er noe som henger seg opp i nettleseren din og dermed forårsaker sirup-hastighet.

-Stigma

Lenke til kommentar
Det høres relativt usansynlig ut, men du kan jo alltids bare disable Norton modulene og teste om det løser problemet. Det er jo alltids en sjanse for at Norton reagerer på et av de mange scriptene som kjører når du bruker google.

Personlig ville jeg først testet med en annen nettleser og sett hvordan det gikk. Det høres mest ut som det er noe som henger seg opp i nettleseren din og dermed forårsaker sirup-hastighet.

-Stigma

Det ser ut til at noe henger i nettleseren. Hvordan kan jeg finne ut hva som gjør dette, og eliminere problemet?

Endret av olagutt2
Lenke til kommentar
Slett nettlesercachen.

Spesielt viktig at du sletter cookies!

Cookies blir slettet, verre med nettlesercachen som jeg finner hvor?

Better yet, hvis du først har Firefox, hvorfor bruke IE i det hele tatt? Du kan også teste Opera, som i versjon 10 beta 3 er knallbra, eller Chrome, som omtrent er laget for å funke bra med Gmail. Med mindre du har spesifikke og viktige nettsider som ikke fungerer i noe annet enn IE, er det ingen grunn til å bruke en underlegen browser.

Lenke til kommentar
Slett nettlesercachen.

Spesielt viktig at du sletter cookies!

Cookies blir slettet, verre med nettlesercachen som jeg finner hvor?

Better yet, hvis du først har Firefox, hvorfor bruke IE i det hele tatt? Du kan også teste Opera, som i versjon 10 beta 3 er knallbra, eller Chrome, som omtrent er laget for å funke bra med Gmail. Med mindre du har spesifikke og viktige nettsider som ikke fungerer i noe annet enn IE, er det ingen grunn til å bruke en underlegen browser.

Ok, jeg løste problemet ved å bruke Google Chrome når jeg skriver gmail; da funker det problemfritt!

Jeg fant aldri ut av hvordan en slår på IE7-emulering i IE8, den vedlagte linken går til en logg-side, og der fant jeg ikke ut av hvordan en finner emuleringen (hva nå det er).

Egentlig synd når en har kjøpt en splitter ny PC, og så er det ting som ikke fungerer om det skal.

Takk til alle for (sikkert) kloke svar!

Lenke til kommentar

Jeg har noe av samme problemet.

Har nettopp lagt in vista 64bit, hadde 32 tidligere.

Når jeg går inn på gmail så er det utrolig tregt hvis det i det hele tatt kommer noe som helst. Når jeg trykker for å åpne en mail så står det : jobber...... eller laster inn og sånn kan det stå i mange minutter og ofte kommer det ikke noe som helst.

Hadde ingen problemer det dette når jeg kjørte 32bit versjonen av vista.

Bruker firefox.....

Endret av kenny28
Lenke til kommentar
Jeg har noe av samme problemet.

Har nettopp lagt in vista 64bit, hadde 32 tidligere.

Når jeg går inn på gmail så er det utrolig tregt hvis det i det hele tatt kommer noe som helst. Når jeg trykker for å åpne en mail så står det : jobber...... eller laster inn og sånn kan det stå i mange minutter og ofte kommer det ikke noe som helst.

Hadde ingen problemer det dette når jeg kjørte 32bit versjonen av vista.

Bruker firefox.....

Det rare har skjedd: Gmail har "justert seg selv", dvs NÅ virker gmail perfekt også med IE8.

Hvordan og hvorfor det har skjedd vet jeg ikke, det bare ble sånn.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...