akristina92 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei, kjøpte meg en ny PC og en 24" "BenQ G2411HD"-skjerm for et par dager siden, og har nå problemer med noen merkelige horisontale striper som går nedover skjermen fra tid til tid (minner veldig om gamle CRT-skjermer med veldig lav HZ). Noen ganger det svært merkbart, andre ganger ser det ut som om det er helt borte. Vises spesielt godt på mørke bakgrunner. Den er plugget i et XFX Radeon HD 4890-skjermkort. Det virker ikke som om det er et problem med skjermen i seg selv siden jeg ikke hadde problemet på den gamle PC-en min (skjermen ankom før PC-en). Det ser heller ikke ut som om det er der under oppstart. Der ser også ut som om ting jeg gjør på PC-en påvirker det. Det å åpne og lukke programmer gjør at "flimringa" blir mer synlig. Jeg kjører Windows 7 om det har noe å si. Kabelen (som sitter på en "vga til dvi"-converter) sitter som støpt, og det samme gjør skjermkortet og enden som er plugget i skjermen. Jeg har prøvd å stille den ned til 59hz uten noen betydelig forandring. Noen som har peiling på hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Noen grunn til at du ikke bruker DVI kabel? Det må være det første du prøver. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Det fulgte rett og slett ikke med. Har 2 andre VGA-kabler, og det er alt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 DVI kabel til rundt en hundrelapp: https://prisguiden.no/product.php?product_id=69140 Lenke til kommentar
SinRamos Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei, kjøpte meg en ny PC og en 24" "BenQ G2411HD"-skjerm for et par dager siden, og har nå problemer med noen merkelige horisontale striper som går nedover skjermen fra tid til tid (minner veldig om gamle CRT-skjermer med veldig lav HZ). Noen ganger det svært merkbart, andre ganger ser det ut som om det er helt borte. Vises spesielt godt på mørke bakgrunner. Den er plugget i et XFX Radeon HD 4890-skjermkort. Det virker ikke som om det er et problem med skjermen i seg selv siden jeg ikke hadde problemet på den gamle PC-en min (skjermen ankom før PC-en). Det ser heller ikke ut som om det er der under oppstart. Der ser også ut som om ting jeg gjør på PC-en påvirker det. Det å åpne og lukke programmer gjør at "flimringa" blir mer synlig. Jeg kjører Windows 7 om det har noe å si. Kabelen (som sitter på en "vga til dvi"-converter) sitter som støpt, og det samme gjør skjermkortet og enden som er plugget i skjermen. Jeg har prøvd å stille den ned til 59hz uten noen betydelig forandring. Noen som har peiling på hva problemet kan være? Har samme problemet som deg og akkurat samme skjerm bare at du har 24^^, problemet mitt er at stripene kun kommer i spill. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Har du DVI eller VGA-kabel, InDianaJones? Lenke til kommentar
SinRamos Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Tror nok at det er en VGA-kabel, det er den blå. Men, jeg bruker en ¨¨overgang¨¨ fra kabelen til skjermkortet (GTX295) fordi den ikke passet. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Skaff deg en DVI-kabel. Fiksa problemet for meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå