Sk!ppy Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei, Har en maskin av ukjent merke, som er satt sammen av mange forskellie komponenter som egentlig ingen vet hva er. Jeg mistenker at hovedkortet er ødelagt men jeg veit ikke; Hva jeg vet om pc'en: Den ble kjøpt i 2005, 120 GB HD, Det er en prosessorlignende brikke som det står intel på hovedkortet, men det er ikke prosessoren. Det er et Ati Shappire skjermkort (?) som er byttet ut med skjermkortet til serveren min ( kan dette ha noe med saken å gjøre? ) Det er 417/418 sokkel på hovedkortet ( Noe deromkring ) Den har stått uten å vært brukt i ca et år, men tenkte å oppgradere litt på den. Den starter og går i 5 sec, og slår seg av Jeg har koblet hele maskinen fra hverandre, og så koblet den sammen igjen, Den funket bedre da jeg har kjøpt ny PSU ifjor, Seasonic 380 W står det på den. Hardisken hadde ikke strøm koblet til seg, men etter å koblet til fungerer den like dårlig som før. jeg mistenker at hovedkortet er dødd, men man får jo ikke kjøpt nytt 418/417 sokkel? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Noen spennende pipelyder eller noe? Jeg mistenker enten en overoppheting av CPU eller defekt PSU. Andre typer feil resulterer (som regel) i at gode gamle PC-speaker remjer ut sin smerte og fortvilelse i morse-lignende koder Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Ingen pipelyd. Den bare slår seg av. JEg vet at PSU er i orden, da denne er ny og funket før Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ingen pipelyd. Den bare slår seg av. JEg vet at PSU er i orden, da denne er ny og funket før Selv om den er ny og har funket før kan den være ødelagt :!: Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 NEI! Men hvordan kan jeg finne ut om den er ødelagt da? Koble til en annen pc? Er det muligheter for at den bare er for svak for pcen min? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 NEI! Men hvordan kan jeg finne ut om den er ødelagt da? Koble til en annen pc? Ja, der sa du det! Den er stor nok. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Drev og skrudde på en maskin her en gang. Blåste den ren for støv med kompressor, og etter det ville den ikke starte. Dvs, strømlampa lyste i 2 sek, så ble det mørkt igjen. Fikk bytta psu på reklamasjon. Strømforsyninger er svært skjøre skapninger, og det er ikke rare overspenningen eller kakket som skal til før de kneler. Har oppsettet fungert tidligere, eller har det aldri fungert? Det er jo veldig vanskelig å sette fingeren på hva som er feil, men om du får tak i en annen PSU og prøver å starte maskinen med den finner du fort ut om det faktisk er PSU eller om du må søke videre. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Okei, Da får jeg vente til imorgen med å se Får teste på den ene serveren min ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå