minigrill Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg skal ut i luftforsvaret 30. sept. på Madla. Det jeg lurte på var: er det mulig å bytte til f.eks. hæren etter rekrutten? Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor jeg sa jeg ville i luftforsvaret. Hadde lyst på basesett, men de hadde bare inntak i juli. Er liksom ingen grener innen luftforsvaret som frister. Tenkte på hundefører eller EOD, men... njææ.. Fint hvis noen visste dette Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg skal ut i luftforsvaret 30. sept. på Madla. Det jeg lurte på var: er det mulig å bytte til f.eks. hæren etter rekrutten? Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor jeg sa jeg ville i luftforsvaret. Hadde lyst på basesett, men de hadde bare inntak i juli. Er liksom ingen grener innen luftforsvaret som frister. Tenkte på hundefører eller EOD, men... njææ.. Fint hvis noen visste dette Ring VPV og spør. De kan gi det et 100% konkret svar. Så slipper du og få feil info av noen som mener på død og liv og vite svaret. Men slik jeg ser det så kan det vel bli vanskelig og hoppe fra en del av forsvare og over til noe helt annet. Hadde sikkert vært lettere hvis det var noe annet innen luftforsvaret du ville bytte til. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 I praksis er svaret nei. Du skal være ekstremt heldig, og ha en kritisk kompetanse en annen forsvarsgren/avdeling MÅ ha tak i, samt være ekstremt heldig for å kunne bytte fra luft til sjø etter rekrutten. Nevnte jeg at du må være heldig? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 I tillegg til det Herr Brun skriver, må du ha en god del flaks. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Ville ikke vert "fyren som kom fra luftforsvaret" i førstegangstenesten min, er i hvertfall kallenavnet du ville fått... Ring VPV og kom deg over til en annen gren FØR rekrutten. Sikreste vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå