haakka Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 jeg skal kjøpe meg en ny mus, men jeg er ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe. hvilken mus er best av mx500 og 700, eller mystify razer boomslang 2500? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Mx500 den er med tråd og veldig presis. Hold deg unna boomslang. Det er jo bare en kulemus og de tidligere utgavene har ikke vært helt vellykket heller. Det er mange tråder om akkurat dette spørsmålet her fra før av Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Ville satset på mx500 eller Microsoft intellimouse 3.0, siden jeg ikke er noen fan av kontinuerlig skifting av batterier. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 jaok. men hvilken mus er best av 700 og 500? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvis det er spillmus du er ute etter: Boomslangen Har en MX700 nå og er veldig godt fornøyd, men den når ikke helt opp til Razer Boomslang'en jeg hadde før (ingen av de optiske jeg har prøvd har egentlig vært i nærheten når det gjelder presisjon/følsomhet). På Boomslangen kan du også justere følsomheten mens du spiller - fra superfin presisjon ved f.eks. sniping på lang avstand til raskere reaksjon ved innendørs kamper i spill som f.eks. UT2003. Jeg kommer nok til å kjøpe den nye Boomslangen etterhvert. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 men boomslang, er den optisk eller ball? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 men boomslang, er den optisk eller ball? Ball Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 men boomslang er den optisk eller ball? Ball, men hjulene som ballen beveger på leses av optisk inne i musen - derfor den ekstreme oppløsningen i forhold til 'vanlige' ballmus og optiske mus. MX500 og MX700 er i prinsippet like - MX700 er den trådløse utgaven. Overføringshastigheten er den samme på disse (125 ganger i sekundet eller noe - langt høyere enn vanlige trådløse som har 40 ganger i sekundet). MX700 har forøvrig docking-stasjon med lader så du slipper å bytte batterier. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Ville satset på mx500 eller Microsoft intellimouse 3.0, siden jeg ikke er noen fan av kontinuerlig skifting av batterier. eh du må ikke skifte batteri i mx700 dah. du får jo med en dockestation til å lade opp batteriene Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Er ikke de razor musene voldsomt følsomme da. Mener å huske at du ikke han holde fingrene oppå knappene uten å klare å trykke dem ned. Ikke særlig ergonomisk å sitte å holde fingrene over musa. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Ball Personlig skjønner jeg ikke all motstanden mot ball-mus. Det er jo helt problemfritt såsant man bruker en ordentlig musmatte (f.eks. IceMat) og ikke søler smuler over pulten hele tiden. Du må uansett ha en bra musematte for å få presisjon ut av en optisk mus. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Er ikke de razor musene voldsomt følsomme da. De er litt touchy (litt a la de gjennomsiktige 'glass'-musene Mac hadde en periode), men ikke så mye at man faktisk må holde fingrene 'opp' for ikke å klikke da. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Er ikke de razor musene voldsomt følsomme da. Mener å huske at du ikke han holde fingrene oppå knappene uten å klare å trykke dem ned. Ikke særlig ergonomisk å sitte å holde fingrene over musa. boomslang-mus er et kroneksempel på dårlig ergonomisk utforming, punktum. nøyaktige, ja, men det hjelper lite når de er ubehagelige å holde i over lengre tid, bryter sammen etter et par uker, og trenger å renses annenhver time. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har ikke noe imot ball jeg. Den beste musa jeg har er fortsatt logitech pilot ballmus. Den er utrolig lett og presis men ble lit lei av å rense den. Har icemat og func men rense må du samme hva. Det legger seg støv og dritt i den etterhvert så hvis du skal slippe å gjøre det må du innkvartere deg i en støvfritt/bakterie fritt miljø ala forskerlab og det tror ikke så mange er interesserte i Lenke til kommentar
kyan Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Mx700 er tung, så hvis du liker en lett mus for rask spilling, styr unna den, velg heller mx500(Jeg vil anbefale mx300, den er helt konge, og billig) Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Er ikke de razor musene voldsomt følsomme da. De er litt touchy (litt a la de gjennomsiktige 'glass'-musene Mac hadde en periode), men ikke så mye at man faktisk må holde fingrene 'opp' for ikke å klikke da. Det er der du tar feil. Alle som skjenner bushdevil vet han har noen store pølsefingre som veier så mye at han trykker ned knappene på musa, viss han ikke holder dem litt opp. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 men jeg kommer fortsatt ingen vei med kjøpet på mus her. hvilken mus anbfaler dere til gaming? som cs, ut2003 o.l. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Den beste er nok BS2500 men den kommer nok ikke ut ennå, så gå for en mx300 eller 500, begge funker like bra. Intellimouse x3 duger også dersom du bruker veldig lav sensitivity, men den er ikke serlig følsom(føles som å flytte på en murstein sammenlignet med en bs2000). Selv kjøper jeg bs2500 dersom review ene ikke avslører feil når de kommer ut.(var mye feil med de to siste revisjonene av bs2000) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå