kloningen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Takker for langt og bra svar. Desverre ble jeg absolutt ikke klokere på hvilke brikkesett som støtter 8800 GT-kortene. Merk at jeg skal ha to stykk i SLI. Edit: Jeg fikk vite av WheelMan at alle brikkesett støtter et enkelt 8800 GT-kort, men da blir ytelsen en del dårligere. Jeg kan prøve å leve med et enkelt kort til jeg får råd til et bedre. Alle brikkesett / hovedkort med sli i navnet støtter dem.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hva mener du med overdimensjonert? Er stort sett det samme bare at noen av de har DDR3 minneslots istedet for DDR2. Ellers er de like AM2+ kortene. Men alle skal støtte Quad ja, kun AM2 vil være litt tricky på det der og ha for svake spenningsregulatorer. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 What he said. Post de tingene du vil kjøpe her, så kan vi se over Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Med overdimensjonert mener jeg at den eneste forskjellen jeg ser er at hovedkortene heter AM3, og ikke AM2+. Ser ikke noen fordeler i forhold til pris. I tillegg er de billigste AM3-hovedkortene MicroATX. Tenkte å kjøpe et av de billigste kortene med AM2+ og ATX, som sagt. Hvis jeg går litt opp i pris får jeg max 16Gb RAM og integrert grafikkort, WTF!? Hva med dette opsettet med noen passende RAM-brikker? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Am3 cpu'en klarer ikke yte skikkelig på am2 brikkesett.. Gå for am3 hovedkort du... (Hovedkortet du postet, virket ikke til å være det beste.. husk at det billigste er sjeldent det beste.) Endret 14. august 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Jeg vet ikke hva som er bra. Kan ikke dere legge ut forslag? HK til absolutt max 1000,- og RAM som passer. Endret 14. august 2009 av Benny Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 HK: https://prisguiden.no/product.php?produc...1&cat_id=10 RAM: https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=27 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Øm.. jeg vil helst unngå å bruke 1000,- på RAM. Edit: Ja, jeg kommer til å gå for DDR2 RAM. Ramen jeg sitter på nå er på ~300/400 Mhz, så 800 går nok fint. Endret 14. august 2009 av Benny Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Dessverre er det vanskelig å oppdrive DDR3 disse dager, de fleste kitene er utsolgt og produksjonen er lav etter tilbakekallingen av Elpida Hyper brikkene. Kan da foreslå ett raskt plukket hovedkort her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434393 Integrert grafikkort riktignok men det er ikke så ille å ha det liggende, de blir skrudd av det øyeblikket du setter i NV kortet ditt. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Grunnen til at jeg stusser over integrert skjermkort er at jeg betaler for noe helt unyttig. Uansett, ser dette greit ut? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg godkjenner den i allefall. Vell du betaler for noe unyttig kan du si, men ingen ekstra i prisen, faktisk billigere det i mange tilfeller enn uten Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Ja vel, da tror jeg at jeg går for det oppsettet. Takker så meget for hjelpen. Jeg har blitt en god del klokere på hovedkort nå. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 For å forstå seg på hovedkort så burde man først lære seg brikkesettene å kjenne, deretter er hovedkortene lette å skille og forstå Ett lite tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå