Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinfrys og masse prikker. CPU svidd?

Anbefalte innlegg

Utstyr (Ca 2 år gammelt)

CPU: AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition

Mor: Asus M2N32-SLI Deluxe

GPU: Geforce 8800 Ultra

Hei! Satt å så på spiderman på dataen da plutselig skjermen frøs, og det kom rare farger overalt på skjermen.. Det hadde aldri skjedd før. Skrudde av og på, men samme tingen skjedde etter et par minutter. På det siste forsøket frøs skjermen før windowslogoen, og masse rare prikker og farger kom på skjermen atter en gang. Så jeg tenkte litt og fant ut at jeg likegodt kunne åpne kassa og sjekke om det var en skrue løs eller noe.. Da jeg åpnet lokket på datan ble jeg møtt av en støvorkan, og endte med å fjerne en halv frysepose med lo og støv fra viftene, bla var CPU-viften helt dekket av et 2-3cm tykt lag med støv..

Jeg fikk bort støvet og prøvde å starte på nytt. Alt funket som normalt, spilte Starcraft i et par-tre timer, men så frøs maskinen igjen, og fargene og prikkene kom tilbake. Jeg restartet, men da frøs skjermen for femte gang før W logoen.

Jeg tenker at CPUen er svidd pga alt støvet i viften, og må derfor bytte ut CPU, ikke noe mer. Er det noen erfarne folk som kan bekrefte dette? Eller er det noe annet som er galt? Tusen takk for seriøse svar <:D!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...