Gå til innhold

Knuste nettopp mitt D40, hva skal jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Samboer mistet nettop D40`n i bakken, den landet på blitsen (SB800) slik at hotshoen på kameraet knakk.

Nå fungerer hverken hotshoe, eller den interne blitsen. Har en trygghetsforsikring på kameraet, og det skal dekke tilsvarende produkt verdimessig. Jeg ga ca 3600 for det. I dag så er det ingen Nikon hos denne butikken til den prisen. Det nærmeste jeg kommer er D5000 som koster 5990,-

Kan de tvinge på meg et canon 1000d eller olympus e420? Jeg har jo handlet et par objektiver og blitz til nikon og har jo null bruk for et canon/olympus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovmessig aner jeg ikke hva som vil/kan skje, men om du får en D5000 til 5990 - 3600 -> 2390, så har du ihvertfall fått mye kamera for pengene. Bildekvaliteten er vel så og si lik, bortsett fra at du har mulighet for et ekstra stopp på ISO'en i begge ender. Funksjonsmessig så er vel D5000 et par hakk bedre.

Lenke til kommentar
Lovmessig aner jeg ikke hva som vil/kan skje, men om du får en D5000 til 5990 - 3600 -> 2390, så har du ihvertfall fått mye kamera for pengene. Bildekvaliteten er vel så og si lik, bortsett fra at du har mulighet for et ekstra stopp på ISO'en i begge ender. Funksjonsmessig så er vel D5000 et par hakk bedre.

Joa, men jeg glemte å nevne at jeg har bestemt meg for et D300, så det skal jeg handle uansett, må bare legge meg opp litt penger til det. Planen var å la samboer arve D40`n.

Lenke til kommentar

Om kameraet er handlet i typisk el-butikk aka elkjøp, expert, elprice med tilhørende uhellsforsikring skulle det nok la seg ordne fint. I min butikk har vi et VIP nummer til forsikringsselskapet hvor vi pleier å ringe inn sakens behov når søknaden er ferdig behandlet. I ditt tilfelle er det såklart et stort argument at du har mye utstyr til nikon og dette blir vektlagt med god tyngde. Det jeg hadde prøvd å få til var å etterbestille den modellen fra nikon som har (minimum) de spesifikasjoner du hadde på ditt nå ødelagte kamera, slik at systemet fortsatt ville vært komplett. Har gjort dette titalls ganger tidligere for kundene mine, og har aldri opplevd et problem med kundebehandler hos forsikringsselskapet.

Men i tilfelle at kameraet blir reparert frafaller jo dette som et alternativ i første omgang. Håper det ordner seg for deg på den ene eller den andre måten uansett.

Lenke til kommentar
Om kameraet er handlet i typisk el-butikk aka elkjøp, expert, elprice med tilhørende uhellsforsikring skulle det nok la seg ordne fint. I min butikk har vi et VIP nummer til forsikringsselskapet hvor vi pleier å ringe inn sakens behov når søknaden er ferdig behandlet. I ditt tilfelle er det såklart et stort argument at du har mye utstyr til nikon og dette blir vektlagt med god tyngde. Det jeg hadde prøvd å få til var å etterbestille den modellen fra nikon som har (minimum) de spesifikasjoner du hadde på ditt nå ødelagte kamera, slik at systemet fortsatt ville vært komplett. Har gjort dette titalls ganger tidligere for kundene mine, og har aldri opplevd et problem med kundebehandler hos forsikringsselskapet.

Men i tilfelle at kameraet blir reparert frafaller jo dette som et alternativ i første omgang. Håper det ordner seg for deg på den ene eller den andre måten uansett.

Har hatt den ringerunden nå, dette var dårlige greier.

Først elprice, han brukte 5min på å finne ordren, selv om jeg ga han ordrenummer, deretter går det 5min til for at han skal finne ut hvordan han melder inn skade, så finner han ut at det er jeg som må henvende meg til forsikringsselskapet. Da jeg spør om nummeret ditt går det enda et par minutter.

Ringer så nummeret, men dette var ikke i bruk. Ringer elprice på nytt og får nytt nummer, ringer dit, men så viser det seg at nummeret jeg fikk er til feil avdeling og jeg får et nytt nummer.

Ringer dette nummeret, men der har de stengt mellom kl 12 og 13. Når jeg så kl 13 endelig får tak i noen der så sier han at jeg må levere kameraet til den butikken jeg kjøpte det i. Så skal de sende det videre til verksted for taksering, før det evt opprettes et skadenummer/forsikringssak.

Er det mulig sier jeg.

Lenke til kommentar

Ok, men så lenge det ikke er å finne hos elprice så tviler jeg vel på at de kan gi meg et slikt.

Uansett nå leverte jeg inn huset, men siden jeg ikke tør sende med _mine_ objektiver, så ville han ikke sende kameraet(dvs han kunne sende det på mitt ansvar). KIT objektivet har jeg ikke lenger.

noen som vil låne meg et deksel eller et ødelagt objektiv?

Lenke til kommentar
Ok, men så lenge det ikke er å finne hos elprice så tviler jeg vel på at de kan gi meg et slikt.

Uansett nå leverte jeg inn huset, men siden jeg ikke tør sende med _mine_ objektiver, så ville han ikke sende kameraet(dvs han kunne sende det på mitt ansvar). KIT objektivet har jeg ikke lenger.

noen som vil låne meg et deksel eller et ødelagt objektiv?

Det var nesten dårlig kundebehandling spør du meg. De står vel ansvarlig for det objektivet som står på kameraet så lenge du informerer om dette på forhånd til serviceansvarlig i den butikken du leverte kameraet. Kan skjønne din frustrasjon veldig godt, men håper det ordner seg for deg til slutt.

Jo, elprice kan få tak i kameraet i det øyeblikket komplett får det inn, de har refakt ordning med norek de også, som alle andre el-kjeder. Det må være mulighet for å bestille opp et slikt om saken ender med at du får et nytt kamera dekket. Noe annet vil bare være teit i den forstand at de vil beholde deg som kunde.

PS: Normalt sett møter du på personer med mer kunnskap i en slik butikk enn du har gjort i dag, får bare håpe det var en deltidshjelp under opplæring :)

-Øivind-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...