Gå til innhold

bruke chess med telenor sperre?


Anbefalte innlegg

Chess bruker jo telenors nett... Vil det si at man kan bruke Chess sim i en telenorsperret telefon?

 

Fikk øye på en genial pris på 6610 med virderføring av telenor abb... Genialt når man kjenner noen som bruker telenor uansett som kan kjøpe for deg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen tok jeg fra Spaceworld. Var innom der i går. Prisen er fortsatt den samme. Det forutsetter nytegning eller videreføring av Telenor Primær med 18 mnd binding, og ett eller annet som het Intouch eller noe.

 

Tør ikke gå til innkjøp før noe kan si 100% sikkert at det funker med chess... Nesten så jeg vurderer å gå tilbake til Telenor Kontant igjen bare pga prisen...

Lenke til kommentar

Ehh, tror du har misforstått litt her..

 

1490 kr er jo med 18 måneder binding til 154kr pr mnd, pluss 200 kr innmeldingsavgift som telenor tar

 

dette skulle da bli:

 

18*154+200+1490 = 4462 kr

 

samme tlf selges vel til 2400 kr UTEN binding på Itbutikken eller noe

 

vil ikke kalle det der et bra kjøp men!

 

=)

 

 

2495 kr på citri.no ser jeg!

Lenke til kommentar

@CavemaNz:Nei, det er du som misforstår. Les lenger opp, så ser du at det ikke var jeg som skulle kjøpe. Det gjelder også ved videreføring. Klart jeg forstår hva bindingstid betyr? Hallo?

 

Og hvis du har en bror eller noe sånt som skal holde seg til Telenor Primær abbonementet sitt i lang tid framover uansett, så er det ikke noe problem. Han har en rabattavtale igjennom jobben, som gjør at Telenor faktisk blir en bra deal for ham. Klart det er litt kjipt for ham å binde seg i 1,5 år, men han har hatt samme avtalen i flere år, og har tydeligvis ikke planer om å slutte med det første.

 

Han har kjøpt telefoner til meg før med den dealen (som såklart har blitt bøffa), men da hadde jeg Telenor RingKontant, nå har jeg Chess og veit ikke om det funker.

Lenke til kommentar

hehe, bra da, trodde du hadde mista totalt hodet der ;)

 

Vel, jeg testa Chess abbonnementet mitt i en Sense Telenor Midchoice Nokia 6510, bundet i 12 mnd

 

det funka glimrende det, den er ikke opplåst på noen måte.

 

Fikk både sendt melding vellykket samt ringt ut og inn..

 

Det burde gå! :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skummelt, det her... Papyrus har nå 6610 til 798 med videreføring av telenor bedrift og binding i 18 mnd.

 

Ringte butikken, og der sa de at det var kun Telenor simkort som funka.

 

Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

Hvor vanskelig er det i så fall å fjerne denne koden selv? Det bryter vel noen retningslinjer å svare på hvordan... Spør bare om det er vanskelig/dyrt. (Det her er vel Geezuzz sitt område)

 

Setter veldig pris på hjelp her... dette er jo et genialt kjøp, men det er kjipt hvis jeg ikke får brukt telefonen.

Lenke til kommentar

Det går HELT FINT!

 

Hvis det er en normal SIM-sperre, er det ikke noe problem å få den fjernet. Litt verre hvis det er sikkerhetskode den er låst med, men det tror jeg kun netcom driver med, og hvis ikke jeg tar feil så kan de ikke gjøre det på de nye telefonen siden sikkerhetskoden er en vesentlig funksjon på telefonen (tastelås med kode?).

 

BTW, Post og Teletilsynet sier at de "ikke kan se noe i de lover og regler de håndterer som hindrer brukeren i å fjerne operatørlåsen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...