dronjom Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hei folkens, nedenfor har jeg ramset opp 12 dikt jeg laget i en hyperaktiv diktperiode (eller karriere om du vil) rundt år 2004/2005. Fant de i en gammel støvet mappe på pcen. Fikk en del positive kommentarer på dem den gangen. Håper dere liker dem, si gjerne hva dere synes, og hvilke(t) dikt dere liker best! håper ikke dere blir slått helt av stolen da 1: Broren din har det bedre broren din har det bedre når du ikke hjelper ham for graver du med leppene da sliter han med ørene og roter du med fingrene så pines han i øynene det plager ham! er du nødt? blikket svartner han ser rødt 2: Barneøyne et saltet barneblikk det tar fra meg alt jeg eier og hiver det på havet 3: Jeg øyner en pyse jeg øyner en pyse som tripper i bane forsøker å nyse han har det for vane og der kommer lærer; den strengeste lektor han skriker og bærer går hen etter rektor "hva er det du gjør både harker og spytter hvis tankene dør: ingen lekselast nytter!" da læreren går setter pysa i grine bare sitter i sår lager dødelig mine "skolen skal svi, jeg skal knuse de slemme ei mer skal de smi slik tull skal de glemme!" han springer til sløyden tar trekniven fram går hen etter strupen; rektorn er lam "hva er det du gjør lille plagsomme unge vår lærer er død han har blod i sin lunge" da løper den gutten slik bena kan bære "dette er slutten jeg må vel snart lære" lærern spring etter han løper i sinne men pysa han detter og kan ikke svinne "DØ-DØ-DØ!!!" lærern tok grepet og hogg til med øks ei ment`n å drepe men sinnet løp løpsk pysa ei mer svimmel nå er han i den store himmel 4: Gullsekken det vart inni ein hekk at eg fan me ein sekk som visstnok var full av glittrandes gull men nå er den heitemæ vekk 5: S-syngende Seler sekstisju seler synger selvgjorte slagord: "seiern skal svinge, seiern skal svinge" sauer synes stemmene setter sylskarpe setninger som smykker, som smedens sverd, som sjokoladen smaker salmene sitter som skudd skulle sangen stoppe, starter sauene sine sanger! slutt 6: T-tamme Tupper to tusen tamme tupper tester trappen til taket trenger turen ta tre timer? tikk takk tikk takk ting tar tid! ti tåpelige treskere tar tuppene tryggere til toppen tut tuuuut tut tuuuut tenker tullingene Thommasen titter tilogmed tannlegen theend 7: Cosmos poesi det daler et solfnug som gjør deg brun og... STYGG SOM EN APE!!! HAHAHA se, en stjerne den er langt vekk og den... BRYR SEG IKKE!!! HOHOHO hva er dette? melkeveien er stor og... DU AMMER AV DEN!!!! HEHEHE oi så fin saturn er i dag og... GUL SOM TISSET DITT!!! HIHIHIIHAIHAIAHIAI. 8: Tid må du ta tid må du ta til å: le vei ape rekke by late tre hogg fire hette form fare (legg merke til at alle ordene i andre strofe har dobbel betydning, alle går som verb) 9: Kanskje Jeg bare lurte på om dere muligens kanskje syntes denne teksten kanskje er kanskje litt bra kanskje, og så undres jeg om dette muligens kan kanskje kunne muligens brukes kanskje til noe, muligens kanskje?? Jeg synes kanskje det er bra, men hva synes dere da kanskje? Jeg synes at dere synes at dette er bra kanskje, synes jeg, og at dere synes at jeg muligens synes at dette også er bra, og at dere kanskje synes at jeg muligens synes at dere synes at jeg også synes-synes at det er litt merkelig og litt dustete kanskje... menmen, vi har muligens alle våre kanskje-meninger kanskje. Bare på kanskje, altså! 10: Kvalme Jens Jeg vandrer en dag langs en gammel gate tar en tur innom et diskotek der jeg slenger buser på truser, mens jeg flasser på tissetasser jeg svetter, svetter og svetter mer før jeg prupper for livet på store pupper jeg vandrer videre i gammle gaten mens jeg klår på de som går og grimaserer mot dem som masjerer så går jeg innom en statuettbutikk der jeg tisser på nisser mens jeg raper og gaper på aper jeg gulper, gulper og gulper mer før jeg spyr alt jeg orker på gamle dyr jeg er kvalm, jeg er ør, jeg er trett, jeg går hjem og legger meg God natt 11: Inbydelsen Det er fest hos meg klokka fire og ALLE som liker bringebærstuing må komme!! komkomkom vi skal ha druestappekake med spagetti-a-la-reke og eplemajones, det skal smake, og det finnes ingen hake, og kan du ikke komme, så gjør det ingen t... HOLD KJEFT din lille DRITTUNGE!! Gå inn i akebakkeskogen og LEGG DEG, hvis ikke kommer jeg og slår deg i hodet med en BANANSUPPE!! Ja... hvor var jeg?.. jo, husk å ta med melonsitron-pølsebiff hvis dere ønsker å grille 12: MY NAME IS KROKEN strid ei overalt spis KAKE dagen starter Solen skinner og alle er glade The moon is shining Ballonger i trærne og KAKE Jes Gata er rusfri Åkrene treskes for KAKE Jes The best thing EH, but stupid thing Nei, men jes grasset lyser selv på kveld VARMT Bigtime Dansing på gølvet Sving tærne så de sprekker av KAKE Bigtime Hele brasil er full av KAKE og MAJONES med REKER Man spiser KAKE Dans på dans 29 det er varmest klemmer sitron av rosin skreller poteter i måneskinn hanegal med hane jes spiser AGURK med agurk litt KAKE legger matrester i søpla driter seg ut men nei livet svarer nei mater matmons, han sier ja flyr omkapp med flyfisk… jes det kalles lykke! Varmen varmes Whatt a big joke! vannet vannes Jes Det reiner på dressen Det er folk i vogna Nei, men dødsbra! det skurregner på treskeren! Det brenner i alarmen Lyser i lyset!!! Yes Only me who`s talken?… Thats great! Nei, men jes Det snør i SNØEN, sant?… Vær glad Åtte sitter Monalisa på potte Kroken bet på kroken JGE URL!ER Jes?, men nei Solstråle forsvinner, og solstråle "im back!" Prating er sunnt, sant?… Aril parild, hei arild Jes, men du tror du jeg kan fly?… Jes I can Lite poesi i livet! Få dikt Speilet speiler sola i sola Bra mente Marcus!! Ojes Varmen varmer det som ikke er varmt: en KAKE Thats bigtime ojes Mine dikt er stolte! Stolen stoler på løftenes løfter hehh jes Sol og solskinn til alle barna Dødsfett I love the sun Sol og KAKE Jes, men nei Hei Flyttekraft Flyttearbeider?… Nja Solen skinner alle dage, som en drage jes Stråla liv, stråla liv Jes, men njæ Det skinner i diamant jes Jeg ønsker meg KAKESPADE Ja, men KAKE But now the dikt is slutt Jes REKER: My name is Kroken Endret 17. august 2009 av dronjom Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Du er jo verre enn han Jan Erik Vold du.....:-) "Tale for loffen" og "Kykelipi"..... Det kvanser seg i Skottfjelldal og kosten står og kvorer og alle kvoiser ligger moys og vakten kroper nilsut og santefrosken lifser seg i taktens glode sendrekt og moys og kals og roys og bro har funnet den de kroster. Endret 26. august 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
MVR Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hahahaha! Dette er noe av det verste jeg har lest på lenge (i positiv mening). Syntes først det var alt for usaklig og teit, men du fikk meg hvertfall til å le. Jeg likte "Jeg øyner ei pyse". Morsom historie hvor du benytter deg av de fleste virkmidler for å gjøre den enda morsommere. Dette var det eneste som jeg likte som dikt. Resten ble litt sånn morro-greier og ordspill som gjerne fungerer best på barneradio og slikt. Ble imponert over bokstavrimene dine, ikke mange som får dem til så bra. Ikke alle setningene som hadde sammenheng, men var kult likevel. Og kanskje jeg synes kanskje at diktet "Kanskje" var kanskje litt merkelig og dustete. Og kanskje, men bare nesten kanskje nokså morsomt da kanskje. Det aller siste diktet var noe helt for seg selv. Har aldri sett noe lignende. Skjønner ikke hvordan det går ann å komme på å skrive noe slikt. Vet ikke helt om jeg liker det, men det er bare fordi jeg rett og slett ikke skjønner meg på det. Jeg kan egentlig ikke si at jeg likte noe av det du skrev veldig godt, men det har bare med sjangeren å gjøre. Ingen tvil om at du hvertfall kan å more deg! Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Rakk ikke lese alle, men synes det første var veldig fint Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Tusen takk for positive tilbakemeldinger! Setter pris på det. Det siste diktet var vel det jeg skrev først av de nevnte, som en slags inspirasjonskilde til resten, om jeg kan si det sånn Lenke til kommentar
Suppeelsker Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Tusen takk for positive tilbakemeldinger! Setter pris på det. Det siste diktet var vel det jeg skrev først av de nevnte, som en slags inspirasjonskilde til resten, om jeg kan si det sånn Jeg liker faktisk MY NAME IS KROKEN veldig godt! Det minner meg om musikken jeg elsker, nemlig Pixies. Syke tekster med merkelig oppbygning. Nam nam. Stå på Daniel, du er kreativ, det vet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå