Gå til innhold

Hva er galt med Erna Solberg? En dårlig politiker, eller ufortjent mye pepper? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Problemet med Jern-Erna er ikke hennes evner som politiker. Hun er en eksellent politiker. Men kvinner i politiske verv har en ulempe i utgangspunktet siden kvinner i norsk politikk trenger utseende til en sangstjerne. Man kan komme langt uten slikt utseende, men det hemmer en.

For ordens skyld, jeg syns det er uheldig at det er slik.

Har da ikke hemmet Halvorsen, Jensen og Navarsete? Jeg mener, er de så fryktelig pene? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er trist at vi i Norge har sunket så lavt at karisma, utseende og idiotiske spissformuleringer for å vinne plass i media skal bety mer enn politikk, saklighet og troverdighet. Folk som syter over at Høyre ikke klarer å profilere seg i media nok til at de gidder å stemme på dem burde ærlig talt vurdere om de skal stemme i det hele tatt.. Til og med for en dum noksagt for meg som kun har levd i 17 år er det null problem å gjengi hjertesakene til Høyre, et parti jeg overhodet ikke sympatiserer med eller generelt bryr meg om i det hele tatt.

Ellers kan jeg si meg enig i at Halvorsen tråss alt ikke er såå stygg. Ihvertfall ikke før. Siv Jensen derimot ser ut som ett eller annet fra fra panserdivisjonen kompani 5 divisjon vestfold.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Problemet med Jern-Erna er ikke hennes evner som politiker. Hun er en eksellent politiker. Men kvinner i politiske verv har en ulempe i utgangspunktet siden kvinner i norsk politikk trenger utseende til en sangstjerne. Man kan komme langt uten slikt utseende, men det hemmer en.

Gro var vel ikke akkurat en krembolle hun heller da. Men det er nok større press på kvinnene at de skal ta seg godt ut enn menn i politikken. Som det er i samfunnet generelt.

I Italia derimot, da bør du ha en miss-tittel hvis du skal opp i partiet til Berlusconi.

Lenke til kommentar

Italia er et land for seg selv. Noe slikt som 78 % av alle italienske menn mente i en meningsmåling at de kunne ha en affære dersom kona deres var en dårlig kokk. 75 % av kvinnene var helt enige i det.

Italienere legger uansett vekt på la bella figura. Så det er vel ikke så mye problem. :p

Lenke til kommentar

Gro var vel ikke akkurat en krembolle hun heller da. Men det er nok større press på kvinnene at de skal ta seg godt ut enn menn i politikken. Som det er i samfunnet generelt.

I Italia derimot, da bør du ha en miss-tittel hvis du skal opp i partiet til Berlusconi.

At dere på venstresiden ikke like Berlusconi er så sin sak. Han får tross alt sendt båtflyktningene tilbake til jungelen.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være på venstresiden, politisk, for å ikke like Silvio Berlusconi og det han holder på med.

Berlusconi's extensive control over the media has been widely criticised by both analysts and press freedom organisations, who allege Italy's media has limited freedom of expression. The Freedom of the Press 2004 Global Survey, an annual study issued by the American organization Freedom House, downgraded Italy's ranking from 'Free' to 'Partly Free' due to Berlusconi's influence over RAI, a ranking which, in "Western Europe" was shared only with Turkey (as of 2005). (.....) In April 2004, the International Federation of Journalists joined the criticism, objecting to the passage of a law vetoed by Carlo Azeglio Ciampi in 2003, which critics believe is designed to protect Berlusconi's reported 90% control of the Italian national media.
Lenke til kommentar

Problemet til Erna er vel at hun bruker for mye krefter til å snakke dritt om sine mulige kommende samarbeidspartnere.

Men det vil sikkert ikke kunne bli noen regjeriing med Høyre og FrP uansett vel.

Men når slikt skjer, så vil andre partier få stemmene. For Høyre sin del, så er det bedre om FrP får stemmene, enn om Ap får de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...