Gå til innhold

Hva er galt med Erna Solberg? En dårlig politiker, eller ufortjent mye pepper? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

For meg virker det som om de fleste er missfornøyde med Erna Solberg, uansett om det er partifeller, opposisjonspolitikere, media eller velgere, så er det mange som nesten bare har negativt å si om henne. Hun er ikke ønsket som statsminister, hverken av sine egne, eller andre partier og Høyre stuper på meningsmålinger, samtidig som de er lite profilert i media. Mye av dette får Erna Solberg skylda for.

I tillegg når jeg prater med folk som har bevegd seg vekk fra Høyre i det siste, får jeg sjeldent høre politiske grunner, men heller at personen "ikke likte Erna".

Er det bare meg som sliter med å forstå, og å være enig i dette?

Selv om Høyre etter min mening fører feil politikk klarer alltid Erna å imponere meg. Hun fremstår som saklig, avstår stort sett fra skittkasting og mediahoreri (bortsett fra når hun skal herme etter Jensen), og virker som en rolig, avbalansert og likanes person. Jeg sitter med et solid inntrykk av denne dama, og er helt sikker på at hun kunne blitt en god statsminister, ved et evt samarbeid med feks ap.

Deler dere samme oppfatning av Erna Solberg som hennes kritikere, eller mener dere at hun er en god politiker som har fått tåle ufortjent mye pepper i det siste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Erna fremstår for undertegnede som en arrogant bedreviter som ikke har evne til å samarbeide og som prøver å "presse" Siv og FrP i enhver sak, noe som hun alltid feiles med. Hun er pinlig. Undertegnede ville nok ikke stemt Høyre ved det første og hvertfall ikke ved en blærete bergenser ved roret. Fysj.

Lenke til kommentar

Robert: Personangrep kler deg ikke Robert, du vet bedre.

Jeg personlig mener at Erna Solberg mangler en karisma som treffer mange velgere. Når man stemmer på et parti så blir man ofte påvirket hvordan partilederen er. Jeg syns hun ofte mangler en type sjarm som jeg tror kunnet hjelpe Høyre på mange måter. Jeg prøver å fokusere mer på politikken heller personen, for jeg stemmer tross alt på partiet heller en partilederen. Det finnes mange bra personer i Høyre ledelsen som kunne vært partiledere, min favoritt er Per Kristian Foss.

Lenke til kommentar

Synes Erna er en dyktig politikker. Hun er seriøs, avslappet og saklig. Foretrekker henne fremfor Halvorsen og Jensen, de blir litt for røffe og aggresive for min del :) Synes dog kanskje Foss er enda dyktigere, skulle veldig gjerne hatt han som statsminister!

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

For å komme i regjering må hun også ha velgerene bak seg, for å få det prøver hun å hente tilbake gamle Høyre folk som har gått over til FrP, og det er mange. Selvsagt vil ikke Høyre bare sitte å se på at FrP stjeler stemmene deres. Det er jo når Høyre holder kjeft at folk strømmer over til Jensens parti.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Erna sitt problem er at når personer ser en så overvektig person ( beklager, men det er sant), tenker iallefall jeg, at hun ikke klarer å ta vare på seg selv. Liten selvinnsikt og viljestyrke...

Så; Hvordan skal en person som ikke klarer å ta vare på seg selv, ta vare på landet?

Utrolig hvor lite vekten hennes egentlig burde ha å si. Men det gjør det.

Jeg skulle gjerne hatt Foss som statsministerkanidat. Eneste minuset er vel hvordan det skal gå å sende en homofil statsminister ned til midtøsten for å håndtere diskusjoner der nede.

Lenke til kommentar

Hun er ikke av samme tabloidkaliber som Halvorsen, Jensen og Hagen, nei. Men slik jeg får inntrykk av henne er dette en solid politiker som evner å argumentere på en saklig måte, samtidig som hun holder seg unna all den hip-hop ballubaen som dagens aviser med VG i front forer oss med daglig.

Hvorfor klarer ikke folket sette pris på noe så sjeldent som en politiker som faktisk driver med politikk?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Fordi politikk handler om mer enn politikk. Det handler om å kunne gjengi politikken på en god måte med karisma og tyngde, samt det å gjøre seg forstått og snakke så folk forstår're, bare se på Carl Ivar Hagen, en ypperlig politiker og en av de beste TV-politikerne vi noensinne har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke spesilet mye sansen for Erna Solberg som person. Tror det skyldes flere ting, som at hun ikke er en veldig god taler eller virker veldig sympatisk. Er slemt og galt av meg å si det, men det at hun er såpass overvektig er i alle fall ikke en positv ting. Jeg tror Høyre hadde vært en MYE sterkere parti med en bedre frontfigur. Per Kristian Foss er jeg enig i at hadde vært en MYE bedre kandidat.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt respekt for "Jern-Erna" og hennes debatteknikk. Hun fremstår for meg som saklig, pålitelig og seriøs. Jeg mener Erna er godt eksempel på hvordan politikerne burde arte seg i offentligheten. Så får det heller være at jeg er sterkt uenig med politikken hun fronter.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Erna sitt problem er at når personer ser en så overvektig person ( beklager, men det er sant), tenker iallefall jeg, at hun ikke klarer å ta vare på seg selv. Liten selvinnsikt og viljestyrke...

Så; Hvordan skal en person som ikke klarer å ta vare på seg selv, ta vare på landet?

Ja si det til alle overvektige bedriftsledere.

LATTERLIG

Lenke til kommentar

Det som er "galt" med Erna Solberg er at hun sitter på kontoret sitt og spiller gameboy og får all informasjonen sin fra departementet. Det eneste hun kan, som forøvrig er en god egenskap er å snakke for seg og være tøff! noe som forøvrig er en god egenskap høyre ser ut til å nyte godt av.

Lenke til kommentar

For å gå over fra hvordan Erna framstår til hva hun faktisk gjør: Jeg synes hun ikke klarer ikke å profilere partiet i noen saker. Hvilke merkesaker har H? De har vært sterke på utdanning, men dette får hun ikke fram. I de fleste saker i media havner hun i skyggen av Stoltenberg, Jensen, Halvorsen og Sponheim. H har jo tradisjonelt vært sterke på næringslivspolitikk også, men under finanskrisen har hun ikke klart å få fram dette heller.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt respekt for "Jern-Erna" og hennes debatteknikk. Hun fremstår for meg som saklig, pålitelig og seriøs. Jeg mener Erna er godt eksempel på hvordan politikerne burde arte seg i offentligheten. Så får det heller være at jeg er sterkt uenig med politikken hun fronter.

You nailed my point excactly.

Lenke til kommentar

Problemet med Jern-Erna er ikke hennes evner som politiker. Hun er en eksellent politiker. Men kvinner i politiske verv har en ulempe i utgangspunktet siden kvinner i norsk politikk trenger utseende til en sangstjerne. Man kan komme langt uten slikt utseende, men det hemmer en.

For ordens skyld, jeg syns det er uheldig at det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...