Chaos8749 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hei! Har veldig lyst på Motorsykkel når jeg blir 18år snart, og lurer på hvor stor sykkel jeg kan kjøre da? Jeg tenker da motorstørrelse i både ccm og HK. Har sett for meg en 2008 CBR 600 RR, men har jeg lov å kjøre den når jeg er 18 år? Har også vurdert en Suzuki SV 650. Takker for alle svar:) Endret 12. august 2009 av Chaos8749 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Når du er 18 så tar du mellomtung(klasse A), som så blir automatisk til tung etter 2 år. Mellomtung er max 34hk og 25kw, men det er ingen begrensning på kubikk. Sykkelen må altså være registrert som mellomtung, man kan ta en tung-sykkel og nedstrupe den og omregistrere til mellomtung. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Mellomtung og maks 34 hk????? Scheis.. Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Noen Forslag på nye tøffe motorsykler innenfor denne klassen? Tenker da helst på Racing eller lignende=) Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Yamaha r6 er jo rå og går som et uvær, tror du kan tyne den til 22 000 omdreininger :O eller så er Suzuki gsx 600 r også noe for seg selv... Honda cbr 600 er også ganske kul, men jeg liker r6 og gsx bedre! Husk å ta ut plomberingene! Endret 21. august 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Yamaha r6 er jo rå og går som et uvær, tror du kan tyne den til 22 000 omdreininger :O eller så er Suzuki gsx 600 r også noe for seg selv...Honda cbr 600 er også ganske kul, men jeg liker r6 og gsx bedre! Husk å ta ut plomberingene! Kan Jeg kjøre disse som 18 åring da? Har sett på CBR 600 RR og det er nok drømmesykkelen, men den har jo mye mer enn 34 HK... Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 snakk med en forhandler, mener å huske at de plomberer ned den til 34hk Både r6 og gsx plomberer de ned vertfall Beskjent hadde plombert r6, vraka hele sykkelen noen dager etter at han tok ut plombene Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Så domt da:( Hvordan klarte han dette da? Skadet seg vell mye også da? Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Når du er 18 så tar du mellomtung(klasse A), som så blir automatisk til tung etter 2 år. Mellomtung er max 34hk og 25kw, men det er ingen begrensning på kubikk. Sykkelen må altså være registrert som mellomtung, man kan ta en tung-sykkel og nedstrupe den og omregistrere til mellomtung. Stemmer det med effekt, men den må ikke være større en 650cc Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 en bekjent hadde 750, det er vist lovlig. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Når du er 18 så tar du mellomtung(klasse A), som så blir automatisk til tung etter 2 år. Mellomtung er max 34hk og 25kw, men det er ingen begrensning på kubikk. Sykkelen må altså være registrert som mellomtung, man kan ta en tung-sykkel og nedstrupe den og omregistrere til mellomtung. Stemmer det med effekt, men den må ikke være større en 650cc Du kan ha så mange kubikk du vil... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Når du er 18 så tar du mellomtung(klasse A), som så blir automatisk til tung etter 2 år. Mellomtung er max 34hk og 25kw, men det er ingen begrensning på kubikk. Sykkelen må altså være registrert som mellomtung, man kan ta en tung-sykkel og nedstrupe den og omregistrere til mellomtung. Stemmer det med effekt, men den må ikke være større en 650cc Det er ingen kubikk grense! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Yamaha r6 er jo rå og går som et uvær, tror du kan tyne den til 22 000 omdreininger :O eller så er Suzuki gsx 600 r også noe for seg selv...Honda cbr 600 er også ganske kul, men jeg liker r6 og gsx bedre! Husk å ta ut plomberingene! 22 000 omdreininger? hva har du røyka for no? rødfeltet er på 15 000 bilde her men er ikke noe cc begrensning på mellomklasse mc. men er begrensning på 34hk tror gsx 600r skal være raskest i sin klasse fulleffekt som du omregger den til etter 2 år. kan jo kjøre fulleffekt mellomklasse registrert og vis du tør Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hvilken årsmodell er det du har bilde av der? Ganske sikker på at den sykkelen jeg så på ble tynt til 19k og turtelleren gikk til 25k eller noe sånt, mulig den var moddet, men tror ikke det. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Reglene er vel maks 34hk samt 0,16hk pr kg. (er ikke 100% sikker på at det er akkurat 0,16hk pr kg, men det er en regel på antall hk pr kg sykkel.) Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 0.16KW/kg er det som er riktig. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 0.16KW/kg er det som er riktig. Da fikk vi det korrekte svaret. Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg har ikke så peil på store sykkler (kjører 250 4t cross) men har hørt at racing sykkel er selvmord vis du ikke har erfaring før ( full effekt seff) Det er kanskje du bør tenke på, men er jo ikke sikkert det er sant Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Har hvertfall ett tips. Ring og sjekk forsikring først. Det er voldsomme forskjeller på diverse MC'er og det har ikke noe med effekt og gjøre. En ZX6R måtte jeg gi 18000,- for mens en ZX9R slapp unna med 5500,-. Idag har jeg en Kawazaki Z750 '07 = 4800,- med full kasko, 70% bonus og jeg er 25år. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg har ikke så peil på store sykkler (kjører 250 4t cross)men har hørt at racing sykkel er selvmord vis du ikke har erfaring før ( full effekt seff) Det er kanskje du bør tenke på, men er jo ikke sikkert det er sant han må jo kjøre med 34hk i to år uansett (vis han har tenkt å kjøre lovlig seff) noe som er mindre en det som er i 250 crosseren din så er nokk ikke noe problem det. Hvilken årsmodell er det du har bilde av der? Ganske sikker på at den sykkelen jeg så på ble tynt til 19k og turtelleren gikk til 25k eller noe sånt, mulig den var moddet, men tror ikke det. har ikke peilig, google bare cbr 600 gauges. men tror det stod 07 mod kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå