Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor stor sykkel har man lov å kjøre som 18 åring?

Anbefalte innlegg

Hei! Har veldig lyst på Motorsykkel når jeg blir 18år snart, og lurer på hvor stor sykkel jeg kan kjøre da? Jeg tenker da motorstørrelse i både ccm og HK. Har sett for meg en 2008 CBR 600 RR, men har jeg lov å kjøre den når jeg er 18 år? Har også vurdert en Suzuki SV 650.

Takker for alle svar:)

Endret av Chaos8749
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er 18 så tar du mellomtung(klasse A), som så blir automatisk til tung etter 2 år. Mellomtung er max 34hk og 25kw, men det er ingen begrensning på kubikk. Sykkelen må altså være registrert som mellomtung, man kan ta en tung-sykkel og nedstrupe den og omregistrere til mellomtung.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yamaha r6 er jo rå og går som et uvær, tror du kan tyne den til 22 000 omdreininger :O eller så er Suzuki gsx 600 r også noe for seg selv...

Honda cbr 600 er også ganske kul, men jeg liker r6 og gsx bedre!

Husk å ta ut plomberingene!

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Yamaha r6 er jo rå og går som et uvær, tror du kan tyne den til 22 000 omdreininger :O eller så er Suzuki gsx 600 r også noe for seg selv...

Kan Jeg kjøre disse som 18 åring da? Har sett på CBR 600 RR og det er nok drømmesykkelen, men den har jo mye mer enn 34 HK...:(

Lenke til kommentar
Når du er 18 så tar du mellomtung(klasse A), som så blir automatisk til tung etter 2 år. Mellomtung er max 34hk og 25kw, men det er ingen begrensning på kubikk. Sykkelen må altså være registrert som mellomtung, man kan ta en tung-sykkel og nedstrupe den og omregistrere til mellomtung.

Stemmer det med effekt, men den må ikke være større en 650cc

Lenke til kommentar

Du kan ha så mange kubikk du vil...

Lenke til kommentar

Det er ingen kubikk grense! ;)

Lenke til kommentar

22 000 omdreininger? :lol: hva har du røyka for no? :lol:

rødfeltet er på 15 000

bilde her

07gauge014.jpg

men er ikke noe cc begrensning på mellomklasse mc. men er begrensning på 34hk

tror gsx 600r skal være raskest i sin klasse fulleffekt :) som du omregger den til etter 2 år. kan jo kjøre fulleffekt mellomklasse registrert og vis du tør :p

Lenke til kommentar

Har hvertfall ett tips.

Ring og sjekk forsikring først.

Det er voldsomme forskjeller på diverse MC'er og det har ikke noe med effekt og gjøre.

En ZX6R måtte jeg gi 18000,- for mens en ZX9R slapp unna med 5500,-.

Idag har jeg en Kawazaki Z750 '07 = 4800,- med full kasko, 70% bonus og jeg er 25år.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke så peil på store sykkler (kjører 250 4t cross)

men har hørt at racing sykkel er selvmord vis du ikke har erfaring før :p ( full effekt seff)

Det er kanskje du bør tenke på, men er jo ikke sikkert det er sant

han må jo kjøre med 34hk i to år uansett (vis han har tenkt å kjøre lovlig seff) noe som er mindre en det som er i 250 crosseren din :p så er nokk ikke noe problem det.

Hvilken årsmodell er det du har bilde av der?

Ganske sikker på at den sykkelen jeg så på ble tynt til 19k og turtelleren gikk til 25k eller noe sånt, mulig den var moddet, men tror ikke det.

har ikke peilig, google bare cbr 600 gauges. men tror det stod 07 mod kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...