ulv666 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 kjøpte meg nettopp ett skjermkort, for å få bilde og lyd via hdmi til forsterkeren. http://no.asus.com/products.aspx?l1=2&...amp;modelmenu=1 den har to dvi utganger, og fulgte med en dvi til hdmi overgang. Men trodde ikke det kunne komme lyd ut av en dvi utgang jeg? Men den skal kunne klare det: HDMI 1.3 Output: Built-in multi-channel 7.1 surround audio over DVI-HDMI Adaptor fulgte med en 5 cm lang kaabel, som det står cross fire på, og det denne som skal ordne lyd til utgangen. setter pris på hjelpen, fra en nybegynner.. Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) ingen som har noe erfaring.. jeg er total blank her jeg har inntrigert lydkort på hovedkortet Endret 26. august 2009 av ulv666 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Crossfire er når du kobler sammen ti skjermkort for å få mer ytelse (eller noe i den duren) Jeg har også hørt at man ikke får lyd gjennom DVI, men har du prøvd å koble den til en HD-TV eller lignende? Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 ingen som har noe erfaring.. jeg er total blank her jeg har inntrigert lydkort på hovedkortet nie, har ikke prøvd enda.. Kan se ut som om det er litt flere kontakter på den ene dvi utgangen en dan andre. Men uansett, jeg trodde man måtte koble en ledning inni pc fra lydkortet og til skjermkortet. Som sagt er helt ny på dette, får vel begynne å prøve, har ikke satt den i pc enda Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 he he skal ikke være lett. koblett til skjermkortet, fikk besdkjed om ikke 4 pin strøm var koblett til, fulgte med en overgang fra 4 pin til firkanta 6 pins. er 2 inganger på skjermkortet, koblett til den ene, og fikk samme bedksjed. koblett til andre, og fikk samme bedskjed igjen, men denne gangen blinket skjermen noe veldig... tar pause nå, før jeg ødelegger noe.. plug and play... #### Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, ser at du er litt ny på dette Skjermkortet ditt skal ha Strøm på begge 6 pins kontaktene, og krever minst 550w for å starte, når det er sagt, så vil jeg si at, du fint kan få lyd igjennom Dvi-Hdmi adapteren som fulgte med. Du trenger ikke noe eksta kabel til lydkort, Dog dette gjelder bare ATi, Nvida sine kort krever kabel, kan være smart å laste ned den nyesete drivern, da jeg har hatt litt problemer med de gammle driverene når det kommer til lyd. lykke til Ps, alt dette står godt detaljert i manualen. Endret 26. august 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, ser at du er litt ny på dette Skjermkortet ditt skal ha Strøm på begge 6 pins kontaktene, og krever minst 550w for å starte, når det er sagt, så vil jeg si at, du fint kan få lyd igjennom Dvi-Hdmi adapteren som fulgte med. Du trenger ikke noe eksta kabel til lydkort, Dog dette gjelder bare ATi, Nvida sine kort krever kabel, kan være smart å laste ned den nyesete drivern, da jeg har hatt litt problemer med de gammle driverene når det kommer til lyd. lykke til Ps, alt dette står godt detaljert i manualen. Bra jeg har sett meg ut et ATI kort til oppgradering av PC'ns hw Endret 26. august 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, ser at du er litt ny på dette Skjermkortet ditt skal ha Strøm på begge 6 pins kontaktene, og krever minst 550w for å starte, når det er sagt, så vil jeg si at, du fint kan få lyd igjennom Dvi-Hdmi adapteren som fulgte med. Du trenger ikke noe eksta kabel til lydkort, Dog dette gjelder bare ATi, Nvida sine kort krever kabel, kan være smart å laste ned den nyesete drivern, da jeg har hatt litt problemer med de gammle driverene når det kommer til lyd. lykke til Ps, alt dette står godt detaljert i manualen. argh.... kan jo ikke forvente at man leser minimujmskravene.. hvem gjør slikt.. kikket kanskje litt på hastighet og opprativ system,,, 550 watt må den ha ja, jeg har bare 350 watt.... just call me retardet jaja ,penger er til for å brukes. billig skjermkort= dyr hdmi ledning(10m)=ny strømforsyning=mere minne= kunne likegodt ha kjøpt ny pc fra starten:-)) Endret 26. august 2009 av ulv666 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) hehe, siden du bare har 350w, kan det hende resten av systemet vil holde igjen skjermkortet, åssen er speccsa nå? Endret 26. august 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) hehe, siden du bare har 350w, kan det hende resten av systemet vil holde igjen skjermkortet, åssen er speccsa nå? PointOfView V55 Micro ATX kabinett 350W svart/ sølv (R-CASE656179) ECS Elitegroup Elitegroup 945GCT-M2 1333FSB PGA-775 (945GCT-M-1366) 2 X TRANSCEND 1GB JETRAM DDR2 667MHz DIMM (JM388Q643A-6) PRODUKSJONSVARE 500GB 7200RPM S-ATA harddisk 3,5 *** (500GBSATA3.5) Endret 26. august 2009 av ulv666 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Husk at du da også sannsynligvis må velge skjermkortets lydkort som utenhet for lyden du vil ha ut via DVI/HDMI i lydinstillinger i windows. Sånn når du får alt opp og gå vel og merke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå