Emils. Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei. Trenger deres hjelp til å finne meg nytt hovedkort. HK jeg har nå er noen år gammelt og er av socket 775 og har en Intel Core 2 Duo prossesor. Grunnen til at jeg vil bytte fra det er egentlig ganske god, det har kun plass til 4gb, støtter ikke dobble skjermkort. Jeg ser derfor etter et nytt HK som har støtte for : - Crossfire og/eller Sli - Minst 1 IDE port og en del SATA - Mulighet for mye ram Så kommer jeg til problemet mitt, skal jeg ta et hovedkort som har støtte for Core 2 Quad eller skal jeg satse på i7? Satser jeg på i7 må prossesor og HK kjøpes sammen, satser jeg på C2Q kan jeg kjøpe HK også vente litt før jeg kjøper med prossesoren. Men jeg er interessert i ytelse som varer. Vil da ha det en stund og slippe å bytte igjen før om noen år. Hva ville vært den beste investeringen? Har sett på noen pakker på komplett.no, men vet dog ikke om jeg får dette billigere andre steder. Men først vil jeg vite hva som ville vært best for meg! Har tenkt å bruke pcen mye til spill, filmer og programmer som Photoshop! Alle svar sette pris på! Er det noe dere trenger å vite som kan være til hjelp, bare spørr! - Emils1 Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Er ganske blank på dette men prøver meg alikevell.. I7 er vell ganske så fremtidsrettet? Som du sier må du også kjøpe nytt HK men tror også du må kjøpe nye RAM brikker som bruker DDR3? Endret 13. august 2009 av Eriondin Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 DDR3 er viktig ja, og koster ikke så aly for mye fortiden. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 For pris kan du alltids sjekke prisguide.no som lister opp alle de billigeste alternativene så du kan spare litt der. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Er klar over at jeg kan se etter det. Men pga manglende kunnskap rundt valg av HK og hva jeg burde ta så blir det vilt gjetting og mulig sløsing. Hører dere sier at DDR3 er noe jeg burde finne meg i. Hva er forskjellen på DDR2 og DDR3? Jeg håper noen med erfaring fra C2Q og i7 kan forklare meg forskjellen og hva jeg evt taper/vinner på å velge enn av de! SE HER Har sett på det, men det støtter ikke DDR3 og heller ikke i7. Men ellers ser det ut som et helt greit kort. Ellerså har vi det her Og som dere ser så støtter det i7 og DD3. Jeg bare lurer på hva ville jeg tjent mest på i lengden? Endret 13. august 2009 av Emils1 Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Med tanke på fremtiden og oppgradering så du slipper å måtte kjøpe alt nytt: I7 system. Endret 13. august 2009 av Eriondin Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Så du mener jeg burde gå for i7? For å spare i fremtiden? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 i7 hovedkort av enkelte kaliber (Dette er ikke en felles regel) har som oftest BÅDE SLi og CrossFire støtte. EVGA X58 SLi har det så du kan titte der, men for guds skyld, ikke kjøp kortene til Foxconn, de er ikke helt med i gjengen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 jeg forstår. Tenker jeg går for i7 med tanke på fremtiden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå